Bekijk volle/desktop versie : Ik wil scheiden.................



Pagina's : [1] 2 3 4 5

14-06-2009, 17:56
Salaam,

Soebhana Allah hier op het forum zie ik alleen vrouwen die willen scheiden en noem maar op............

Ik heb dezelfde probleem ik ben 9jaar getrouwd heb 2 kinderen, Ik wil scheiden. Mijn probleem is ik heb een man die niet drinkt, gokt rookt enz.........
Mijn man gaat naar zijn werk en komt naar huis HIJ IS DE HELE DAG THUIS WEEKEND OOK!!!!!
Waarom ik wil scheiden is om deze redenen. Aandacht te kort, Communicatieproblemen, hij heeft geen sociale leven, geen vrienden met wie hij wil omgaan, het is koud tussen ons geen warmte. Het is nu meer we zijn bij elkaar om de kinderen. We maken vaak ruzie en dan gaat hij me uitschelden en agressief. Weetje wat mij kapot maakt ik werk schoonmaak uurtjes in de avond meestal 3 uurtjes zijn het, dan laat ik de kinderen bij hem dan kom ik thuis dan zegt ie is er Eten. Op dat moment wordt ik zo misselijk, dat ik van hem walg.
Ik heb het ook druk met mijn 2 kinderen en binnenhuis en buitenhuis.
Weetje dames het is moeilijk om te scheiden echt waar???? Ik wil het echt niet maar ik ben ongelukkig, als ik thuiskom ...... ik wil niet thuiskomen. Wat voor gezelligheid heb ik thuis. Ik was een tijd ziek geweest maar nu HMDL ik voel me goed ben veranderd, Maar toch is het niet goed Soebhana Allah wat moet ik doen.................

14-06-2009, 18:01



Citaat door tourtje24:
Salaam,

Soebhana Allah hier op het forum zie ik alleen vrouwen die willen scheiden en noem maar op............

Ik heb dezelfde probleem ik ben 9jaar getrouwd heb 2 kinderen, Ik wil scheiden. Mijn probleem is ik heb een man die niet drinkt, gokt rookt enz.........
Mijn man gaat naar zijn werk en komt naar huis HIJ IS DE HELE DAG THUIS WEEKEND OOK!!!!!
Waarom ik wil scheiden is om deze redenen. Aandacht te kort, Communicatieproblemen, hij heeft geen sociale leven, geen vrienden met wie hij wil omgaan, het is koud tussen ons geen warmte. Het is nu meer we zijn bij elkaar om de kinderen. We maken vaak ruzie en dan gaat hij me uitschelden en agressief. Weetje wat mij kapot maakt ik werk schoonmaak uurtjes in de avond meestal 3 uurtjes zijn het, dan laat ik de kinderen bij hem dan kom ik thuis dan zegt ie is er Eten. Op dat moment wordt ik zo misselijk, dat ik van hem walg.
Ik heb het ook druk met mijn 2 kinderen en binnenhuis en buitenhuis.
Weetje dames het is moeilijk om te scheiden echt waar???? Ik wil het echt niet maar ik ben ongelukkig, als ik thuiskom ...... ik wil niet thuiskomen. Wat voor gezelligheid heb ik thuis. Ik was een tijd ziek geweest maar nu HMDL ik voel me goed ben veranderd, Maar toch is het niet goed Soebhana Allah wat moet ik doen.................



Ik vind het wel erg voor je. Het is erg jammer als jullie er niet samen uit kunnen komen en uit elkaar gaan. Ook erg voor de kids. Ik vind dat je hard je best moet doen om het te veranderen (samen met hem).

Je zegt dat je van hem walgt als je thuis komt van werk en hij vraagt om eten, maar kun je er niet voor zorgen dat je al gekookt hebt voordat je weggaat? In het geval dat hij fulltime werkt bedoel ik dan, ik weet niet of dat zo is.

Inshallah komt het goed.

14-06-2009, 18:04
Ga eventjes een keer goed met elkaar praten, praat alles uit.
Kies eventjes een tijd uit, dat jullie beiden 5 minuten praten over wat jullie dwars zit. Hij 5 minuten, jij 5 minuten, daarna zijn jullie er stil over. De volgende dag hetzelfde. Een dag in de week eventjes een half uur praten over wat er goed is gegaan die week, wat slecht en wat beter kan.

Jullie zijn getrouwd in betere en slechtere tijden, houd je aan je beloftes.
Scheiden is de laatste optie.

14-06-2009, 18:08
Waar gaat deze wereld naar toe?

14-06-2009, 18:10


Salaam,

Ook hier zie ik persoonlijk geen reden om te scheiden..
Ik denk dat deze problemen kunnen gecategoriseerd worden onder de normale huwelijksproblemen ..
Het feit dat hij je geen aandacht geeft kan door vele zaken te maken hebben...
Heb je met hem al eens een hartig woordje gevoerd?
Je praat over gezelligheid, maar als je bij het binnenkomen al walgt van de eerste vraag, hoe denk je dan dat de rest van de avond zal verlopen?
Ga voor jezelf eens goed na om te zien waar de grootste problemen liggen ...
Als je deze oplost zullen de kleine probleempjes volgen ..
Je hebt ondertussen wel al 2 kinderen ... en ook die verdienen het dubbel en dik om in een huis te wonen waar mama en pappa elkaar lief hebben ..
Dit huwelijk draait niet alleen om u en je man .. het draait om jullie als gezin..
Elks moet zijn steentje bijdragen en er moeten goede afspraken gemaakt worden ...
Het huwelijk heeft niemand liefde belooft zonder er voor te moeten werken ..

14-06-2009, 18:44
Oegti ik zou een goed gesprek beginnen met je man. Scheiden is echt geen optie. En dan?? Alleenstaande moeder zijn? Lijkt mij nog zwaarder. Denk aan je kinderen en praat met je man. Vertel hem wat je dwars zit. Maak afspraken. En wees blij dat je man vaak thuis is te vinden dan in een cafe of discotheek.

14-06-2009, 19:24
Als er communicatie problemen zijn, moet je die aanpakken! Jullie hebben kinderen samen, jullie zijn deze verbintenis samen aangegaan. Waarom moet er in dit geval gegrepen worden naar een scheiding?

Kies absoluut niet voor deze manier, jullie hebben kinderen die hier ook in verwikkeld zullen raken. Neem een stap en heb Sbar ( ja sbar, ook al heb ik makkelijk praten zou je het toch moeten hebben ) en bijt er doorheen! Onze voorouders konden het, zo ook jij! Desnoods schrijf je alles op papier wat je bespreekbaar wilt maken en Insha'Allah tref je hier het goede uit!


14-06-2009, 19:38

Citaat door tourtje24:
Salaam,

Soebhana Allah hier op het forum zie ik alleen vrouwen die willen scheiden en noem maar op............

Ik heb dezelfde probleem ik ben 9jaar getrouwd heb 2 kinderen, Ik wil scheiden. Mijn probleem is ik heb een man die niet drinkt, gokt rookt enz.........
Mijn man gaat naar zijn werk en komt naar huis HIJ IS DE HELE DAG THUIS WEEKEND OOK!!!!!
Waarom ik wil scheiden is om deze redenen. Aandacht te kort, Communicatieproblemen, hij heeft geen sociale leven, geen vrienden met wie hij wil omgaan, het is koud tussen ons geen warmte. Het is nu meer we zijn bij elkaar om de kinderen. We maken vaak ruzie en dan gaat hij me uitschelden en agressief. Weetje wat mij kapot maakt ik werk schoonmaak uurtjes in de avond meestal 3 uurtjes zijn het, dan laat ik de kinderen bij hem dan kom ik thuis dan zegt ie is er Eten. Op dat moment wordt ik zo misselijk, dat ik van hem walg.
Ik heb het ook druk met mijn 2 kinderen en binnenhuis en buitenhuis.
Weetje dames het is moeilijk om te scheiden echt waar???? Ik wil het echt niet maar ik ben ongelukkig, als ik thuiskom ...... ik wil niet thuiskomen. Wat voor gezelligheid heb ik thuis. Ik was een tijd ziek geweest maar nu HMDL ik voel me goed ben veranderd, Maar toch is het niet goed Soebhana Allah wat moet ik doen.................



soms begriip ik vrouwen niet

14-06-2009, 19:47

Citaat door ashelhi:

soms begriip ik vrouwen niet

scheiden is zker geen optie voor haar..maar lees ook de kleine letters wil je!

14-06-2009, 20:01

Citaat door tourtje24:
Salaam,

Soebhana Allah hier op het forum zie ik alleen vrouwen die willen scheiden en noem maar op............

Ik heb dezelfde probleem ik ben 9jaar getrouwd heb 2 kinderen, Ik wil scheiden. Mijn probleem is ik heb een man die niet drinkt, gokt rookt enz.........
Mijn man gaat naar zijn werk en komt naar huis HIJ IS DE HELE DAG THUIS WEEKEND OOK!!!!!
Waarom ik wil scheiden is om deze redenen. Aandacht te kort, Communicatieproblemen, hij heeft geen sociale leven, geen vrienden met wie hij wil omgaan, het is koud tussen ons geen warmte. Het is nu meer we zijn bij elkaar om de kinderen. We maken vaak ruzie en dan gaat hij me uitschelden en agressief. Weetje wat mij kapot maakt ik werk schoonmaak uurtjes in de avond meestal 3 uurtjes zijn het, dan laat ik de kinderen bij hem dan kom ik thuis dan zegt ie is er Eten. Op dat moment wordt ik zo misselijk, dat ik van hem walg.
Ik heb het ook druk met mijn 2 kinderen en binnenhuis en buitenhuis.
Weetje dames het is moeilijk om te scheiden echt waar???? Ik wil het echt niet maar ik ben ongelukkig, als ik thuiskom ...... ik wil niet thuiskomen. Wat voor gezelligheid heb ik thuis. Ik was een tijd ziek geweest maar nu HMDL ik voel me goed ben veranderd, Maar toch is het niet goed Soebhana Allah wat moet ik doen.................



jij moet niet zoveel ouwehoeren.
begrijp vrouwen als jou niet. wees blij met zo een man. wat moet ie met vrienden. vrienden van deze tijd zijn alleen teflajes. beter hele dag thuis dan in koffieshops/disco's hangen. wil je liever dit? oke, hij kan weleens even de deur uit (naar de moskee of met zijn kids en jou iets leuks doen) maar begrijp niet waarom jij hieron wilt scheiden. als jij aandacht tekort komt, ga je maar aandacht trekken bij hem. doe iets leuks wat hij leuk vind, zeg geen dingen waarvan jij weet dat ie agressief word. vind je het gek dat ie dan gaat schreeuwen en schelden , ik vind eerlijk gezegd dat jij je druk maakt om niks.

14-06-2009, 20:04

Citaat door ezinariffi:
jij moet niet zoveel ouwehoeren.
begrijp vrouwen als jou niet. wees blij met zo een man. wat moet ie met vrienden. vrienden van deze tijd zijn alleen teflajes. beter hele dag thuis dan in koffieshops/disco's hangen. wil je liever dit? oke, hij kan weleens even de deur uit (naar de moskee of met zijn kids en jou iets leuks doen) maar begrijp niet waarom jij hieron wilt scheiden. als jij aandacht tekort komt, ga je maar aandacht trekken bij hem. doe iets leuks wat hij leuk vind, zeg geen dingen waarvan jij weet dat ie agressief word. vind je het gek dat ie dan gaat schreeuwen en schelden , ik vind eerlijk gezegd dat jij je druk maakt om niks.


je bent een dame van m'n hart

14-06-2009, 20:09

Citaat door ezinariffi:
jij moet niet zoveel ouwehoeren.
begrijp vrouwen als jou niet. wees blij met zo een man. wat moet ie met vrienden. vrienden van deze tijd zijn alleen teflajes. beter hele dag thuis dan in koffieshops/disco's hangen. wil je liever dit? oke, hij kan weleens even de deur uit (naar de moskee of met zijn kids en jou iets leuks doen) maar begrijp niet waarom jij hieron wilt scheiden. als jij aandacht tekort komt, ga je maar aandacht trekken bij hem. doe iets leuks wat hij leuk vind, zeg geen dingen waarvan jij weet dat ie agressief word. vind je het gek dat ie dan gaat schreeuwen en schelden , ik vind eerlijk gezegd dat jij je druk maakt om niks.


Wollah jij hebt gesproken masha Allah. Mesnen van tegenwoordig scheiden om de kleinste dingen. Als een ding niet goed is dan grijpen ze de scheiding aan terwijl een goede communicatie en geduld een grote rollen spelen bij een huwelijk

14-06-2009, 20:26


Neem zelf het initiatief om met hem te gaan praten. Wees altijd vrolijk en spreek hem virendelijk aan. Maak veel oogcontact. Misschien dat hij dan zal gaan veranderen. maar om zo'n reden te scheiden is het laatste wat ik zou doen.

14-06-2009, 20:36
Het is ook nooit niet goed subhanallah altyd klagen wij vrouwen of jij gaat vaak op café of hij blijft dagen lang thuis, en waarom direct naar scheiding grijpen er zijn ergere dingen.

Waarom ga je gewoon niet voor een paar weken naar je ouders laat elkaar is efkes los, mss dat jullie elkaar dan zo erg missen en beseffen dat jullie niet zonder elkaar kunnen. Of mss samen er eff tussen uit een andere omgeving kan ook goed doen.

Ik hoop inschallah dat je er uit komt en de juiste beslissing gaat nemen.

Ghair inschallah...

14-06-2009, 20:37
Wat doet die arme man van jou nou verkeerd dan???????
Hij gokt niet, drinkt niet, slaat niet, zit altijd thuis; volgens mij ben jij een verwend kreng...
Is het niet gezellig thuis zorg dan zelf voor sfeer en gezelligheid..waarom afwachten totdat je man moppen gaat tappen?
Kind..jij leeft in een andere wereld dan de meeste van ons...

Pagina's : [1] 2 3 4 5