Bekijk volle/desktop versie : Racisme in Zuid-Afrika door blanken en in Noord-Afrika door Arabieren



Pagina's : [1] 2 3 4

14-06-2009, 13:15
(LET OP! Wanneer het beheer deze topic verwijdert, zal ik verschillende instanties in Nederland benaderben wegens discriminatie van het Amazigh volk door het beheer. In de 21ste eeuw kan je niet langer blijven discrimineren en ook nog in Europa. Kopie van deze topic heb ik al opgeslagen als bewijs. Reageer niet op deze tekst, maar op het artikel hieronder dat geschreven is door Kosla Abshan ).

Racisme in Zuid-Afrika door de blanke minderheid
Racisme en discrimineren van je medemens zijn heel erg oud. De Griekse Filosoof Ariston van Chios zei: “mensen zijn in twee groepen te verdelen; vrije mensen en slaven”. De Franse theorie van Gobon gaat ook vanuit dat rassen en volkeren niet gelijk zijn. Nederlanders hebben ook eigen racistische visie op de mensheid in Zuid-Afrika toegepast en dat noemden ze apartheid om onderscheid te maken tussen de landeigenaars en de blanken bezetters. Zwarten in Zuid-Afrika werden onderworpen en gediscrimineerd door de blanke ras.
Door de strijd van het inheemse volk tegen de racistische bezetters en de steun van Suviet- unie en Afrikkaanse landen, heeft VN in 1963 de apartheid in Zuid-Afrika veroordeeld. In 1991 is er een eind gekomen aan het racistische bewind van de blank minderheid in Zuid-Afrika.

Racisme in Noord-Afrika door Arabische minderheid
Onder het bewind van Idris 1 (een Arabier uit Sadoe-Arabie) voerden Arabische kolonisten oorlog tegen het inheemse Amazigh volk voor geld en buit. In de tijd van Franse bezetting steunde Frankrijk Arabieren tegen het inheemse volk. In 1921 sluiten Arabische kolonisten en Franse bezetters een overeenkomst met elkaar om autochtonen samen te bestrijden. Arabische minderheid in Marokko heeft aan de kant van Franse en Spaanse bezetters gevochten tegen de Amazigh volk en tegen het Amazigh republiek van de Rifijnen. Nadat deze drie Imazighen hebben verslagen, vertrokken de Europese bezetters en lieten het land achter voor de kolonisten. Toen is het leed van het Amazigh volk begonnen onder Arabische racisme, ... en Noord-Afrika werd net als Zuid-Afrika bestuurd door kleine racistische minderheid die autochtonen onderdrukken en discrimineren. De leider van Arabische minderheid Allal Alfasi (Arabische partij Istiklal) zei toen dat de tijd gekomen is om Imazighen uit Marokko te verdrijven. De slachting van autochtone Imazighen was begonnen….. Mahdi Ben Barka (Een andere Arabische leider) slachtte iedereen die tegen de Franse en Spaanse bezetters heeft gevochten. In 1957 en 1956 is de zuivering van de Amazigh ras in Atlas en Zuid-Oost begonnen. In 1958 en 1957 werden Imazighen in Rif massaal afgeslacht. Rifijnse kinderen werden ontvoerd en opgevoed als Arabieren om een eind te maken aan het bestaan van Berbers in Marokko. Zoals in Zuid-Afrika werd Marokko in twee verdeeld. De ene noemden ze: “nuttige Marokko” en dat zijn gebieden waar Arabische kolonisten wonen, en “onnuttig Marokko” en dat zijn gebieden waar autochtone Imazighen wonen. Op grond van deze verdeling werd Marokko bestuurd. In Amazigh gebieden werden burgers geïsoleerd,onderdruk, gediscrimineerd en vermoord. Amazigh gebieden waren de armste in Marokko en de autochtonen zijn ontnomen van de simpelste rechten. Alles wat niet Arabisch is, werd in Marokko gezuiverd. Berbers mochten zelfs hun taal en geschiedenis niet leren. Met steun van Frankrijk werd Marokko een land waar Arabieren hun haat zaaien en autochtonen discrimineren. Onder het bewind van de Alawitische dynastie heerst in Marokko alleen racisme, haat en discriminatie.
De ex-koning van Marokko noemde Imazighen van het Noorden “afval”. Als dit de benaming is voor de autochtonen, hoe zo je de bezetter, de rover en de slager wel noemen?
De huidige koning roept dat er een eind is gekomen aan de racisme en het terreur van zijn vader. Maar in het geheim voert hij dezelfde terreur. ontvoering, onderdrukking en discriminatie zijn er nog steeds in Marokko.

Iedereen die “NEE” zegt tegen Arabische racistische ideologie, wordt gezien als “hater van Arabieren en islam” en “Zionist en Zionistische complot “.


Arabische nazie ideologie en zionisme
Over zionisme gesproken, het devies van Zionisten is “God, volk en vaderland”. Het Marokkaanse devies is “God, koning en vaderland”. Volgens de heilige schriften van de zionisten zijn joden het beste volk van God, en volgens heilige schriften van Arabische islamisten zijn Arabieren “het beste natie van Allah”. Zionisten zien zichzelf als de hersenen van de wereld. Arabieren zien zichzelf als de bron van beschaving en wetenschap. Beide partijen zien zichzelf superieur boven de rest van de mensheid. Wie kritiek uit op zionisten wordt uitgemaakt voor antisemiet. Wie kritiek uit op Arabische nazi ideologie, wordt uitgemaakt voor “hater van Arabieren en islam”. Zionisten worden beschuldigd van dromen van het stichten van groot Israël, terwijl Arabische imperialisten hebben al grote Arabia gesticht door het land van Imazighen te roven.

Bron:
http://www.ahewar.org/debat/show.art.asp?t=0&userID=0&aid=175014

14-06-2009, 13:17


Arabische nazi ideologie.

Arabieren zijn moslims, dus die moslims hebben een nazi ideologie, ik ben het met je eens.

14-06-2009, 13:22
Wat een gezeik en gejank over de fiere en trotse Amazigh.

14-06-2009, 13:24

Citaat door Fhamator:
Wat een gezeik en gejank over de fiere en trotse Amazigh.


Je hebt niet eens de topic gelezen. Je komt gewoon zeiken en huilen en klagen, terwijl je hersenen te dom zijn om te snappen waar de topic over gaat.

14-06-2009, 13:27



Citaat door Fhamator:
Wat een gezeik en gejank over de fiere en trotse Amazigh.



wat een gezeik en gejank ieder keer als je een amazigh topic ziet...


hier moet iets achter zitten... zeker shi trauma gehad

14-06-2009, 13:30
Dat is wel heftig. Ik wist wel dat er vroeger oorlog was, maar niet echt massale afslachtingen van het inheemse volk. Zijn er ook boeken over dit onderwerp?

14-06-2009, 13:33
En racisme bij afrikanen onderling....etc etc

14-06-2009, 13:34

Citaat door tegenANI:
Je hebt niet eens de topic gelezen. Je komt gewoon zeiken en huilen en klagen, terwijl je hersenen te dom zijn om te snappen waar de topic over gaat.

Is het de moeite waard om het te lezen? Of dacht je alleen dat blanken kunnen discrimineren od racistisch zijn? Ik zal het toch maar ff lezen..

14-06-2009, 13:34

Citaat door saiya:
Dat is wel heftig. Ik wist wel dat er vroeger oorlog was, maar niet echt massale afslachtingen van het inheemse volk. Zijn er ook boeken over dit onderwerp?


De slachting van Imazighen in Noord-Marokko wordt nog steeds verteld door heel oude mensen. 2 jaar geleden hoorde op de Marokkaanse tv dezelfde verhalen van Imazighen uit het zuiden en midden van het land. Ook ze werden ze door Arabieren afgeslacht. In Nador worden nog steeds massagraven gevonden.


Boeken zijn er volgens mij wel, maar in het Arabisch.

14-06-2009, 13:37

Citaat door JuztMe_:
Is het de moeite waard om het te lezen? Of dacht je alleen dat blanken kunnen discrimineren od racistisch zijn? Ik zal het toch maar ff lezen..


Sorry, wat zeg jij?
Ik zie geen verband tussen je reactie en de inhoud van het artikel. Als je reactie niets te maken heeft met de topic, moet je ergens anders je afval dumpen.

14-06-2009, 13:41
Ik lees niks over Oufkir. Omdat hij ook een Amazigh was?

14-06-2009, 13:43

Citaat door saiya:
Dat is wel heftig. Ik wist wel dat er vroeger oorlog was, maar niet echt massale afslachtingen van het inheemse volk. Zijn er ook boeken over dit onderwerp?



In 'Het Land der Lemen Torens' is er een hoofdstuk aangewijd. Het is een oud boek maar wel de reden dat ik het gekocht.

14-06-2009, 13:43



Citaat door Fhamator:
Ik lees niks over Oufkir. Omdat hij ook een Amazigh was?


Ik vroeg je niets te lezen over Oefekir, want de hele topic ging niet over Oefekir. Als je zo dom bent, wil je dan niet op deze topic reageren?
Rot op een end weg

14-06-2009, 13:45

Citaat door tompouce:
Arabische nazi ideologie.

Arabieren zijn moslims, dus die moslims hebben een nazi ideologie, ik ben het met je eens.

Sommige Arabieren zijn Moslims, je hebt ook miljoenen Arabische Christenen, joden en weet ik veel wat voor allerlei sekten allemaal.

14-06-2009, 13:45

Citaat door tegenANI:
Je hebt niet eens de topic gelezen. Je komt gewoon zeiken en huilen en klagen, terwijl je hersenen te dom zijn om te snappen waar de topic over gaat.

Klopt dat is met veel verarabisseerde marokkanen het geval.

Pagina's : [1] 2 3 4