Bekijk volle/desktop versie : Verboden gedachten...



Pagina's : [1] 2 3 4

13-06-2009, 18:56
Ja, alweer een verhaal. Half waargebeurd, zeg ik er ook maar bij aangezien dat voor sommigen erg belangrijk is om te weten. Enjoy. Or not.

Verboden gedachten[/SIZE][/FONT]



[FONT="Palatino Linotype"][SIZE="2"]

Heb jij ooit iets meegemaakt, waarvan je dacht dat het helemaal fout zal gaan? Ben jij ooit in je leven, zo vreselijk afgekat, dat je bij jezelf dacht: “Was ik maar nooit geboren”? Bijna iedereen heeft wel wat meegemaakt. Het leven is niet simpel, het leven is hard. Moeilijk. Soms denk je bij jezelf, waaraan heb ik dit verdiend? Maar vergeet nooit, dat het op de één of andere manier, wel goed komt. Ze zeggen weleens, “na regen komt zonneschijn”. Als je het maar wil. Als je het maar probeert. Proberen. Nooit opgeven. Opgeven, is een zwak woord. Mensen kunnen je daar om uitlachen. Als je het opgeeft, heb je de strijd verloren. Dan heb je geen kracht meer. En dat is juist wat je nodig hebt om te overleven. Kracht. Als je denkt dat je de wereld aankan, moet je kracht hebben. En dit, dit waren mijn laatste woorden.

[/SIZE][/FONT]

[SIZE="3"][FONT="Palatino Linotype"]Today is where her book begins, the rest is still unwritten...


13-06-2009, 19:19


Hoofdstuk 1
Zwijgend zit ze op het stoepje voor haar huis. Ze kijkt peinzend naar de bomen, die haar als het ware toezwaaien. Het is heerlijk weer. De regen valt met bakken uit de hemel. Ja, dit vindt ze heerlijk. Dit is pas heerlijk. De takken van de bomen worden alle kanten opgeslingerd. “Ilayna, toch! Kom gauw naar binnen. Ben je helemaal gek geworden?” Ze hoort de wanhopige stem van haar moeder. Met een glimlach staat ze op, werpt nog een blik naar de helderblauwe, en tegelijkertijd grauwe hemel, en loopt vervolgens naar binnen om haar moeder gerust te stellen. “Ik zat net zo lekker, yemma. Waarom riep je me?” Ilayna’s moeder kijkt haar beduusd aan en schudt vervolgens haar hoofd. “Ilayna, ilayna…Waarom ben je zo bijzonder, mijn kind?” Ze loopt naar haar toe en geeft haar een kus op haar kruin. “Ga wat anders aantrekken, lieverd. Zo vat je nog kou.” Ze werpt haar dochter nog een oprechte glimlach toe en sloft weer naar de keuken. De heerlijke geur van kruiden, dringt Ilayna’s neus binnen. Vlug spurt ze naar boven, om andere kleren aan te trekken. Ze kiest voor een joggingbroek en een trui. Ook al houdt ze van dit weer, toch is het onwijs koud. Het is guur weer, dat zeker. Ilayna werpt nog een blik op de spiegel en kijkt goedkeurend naar zichzelf. “Je moet toch wel wat meer aankomen, Ilayna,” mompelt ze tegen zichzelf. “Het eten is klaar!”, hoort ze haar moeder van beneden roepen. Ze haalt nog vlug een kam door haar lange, donkerbruine krullen en loopt naar beneden, de heerlijke geur tegemoet.

13-06-2009, 19:21
Up insha'Allah eerste fan meld zich!


xx,

13-06-2009, 19:28
“Je bent een ware schoonheid! Waarom zie je dat toch niet in?!” Issam schudt zijn hoofd en kijk Ilayna wanhopig aan. Issam is de allerbeste, en ook de enige vriend van Ilayna. Zelf weet ze niet waarom ze nooit vrienden heeft gehad. Wanneer ze langs een groepje meisjes loopt, krijgt ze dodelijke of ik-schiet-bijna-in-de-lach blikken toegeworpen. Eigenlijk, diep in haar hart, weet ze wél waarom ze zo naar tegen haar doen. Ilayna is paranormaal begaafd. Dat wil - volgens de meeste mensen - zeggen: gek, dom en abnormaal. Oke, gek is ze soms wel. Ze houdt ervan om als een gek de hele dag te lachen, of domme opmerkingen te maken. Dat hoort gewoon bij haar. Genieten van het leven. Dom, is zeker niet waar. Ze zit in 5 gymnasium, en is daar hartstikke trots op. En dan het allerlaatste waar ze nachtenlang over twijfelt: abnormaal. Is ze abnormaal? Technisch gezien wel. Paranormaal begaafd…dat is niet normaal. Toch? Nou ja, ze wil er niet eens meer over nadenken. Ooit zal ze haar antwoord vinden. Ooit… Een harde knal haalt haar ruw uit haar gedachten. Verschrikt kijkt ze op, waarna ze meteen in lachen uitbarst. Daar ligt Issam dan, languit op de grond. Ilayna schiet overeind en loopt naar hem toe. De hele kantine kan haar aanstekelijke lach horen, want meteen beginnen de anderen ook stiekem mee te lachen. Het is ook zo’n grappig gezicht!
Geïrriteerd kijkt Issam haar aan, Ilayna echter kijkt heel onschuldig terug. “Sorry lieverd, het is gewoon té grappig.” Nadat Issam is opgestaan, kijkt hij schichtig om zich heen. Meteen gaat iedereen weer verder met eten, kletsen of mensen treiteren. “Oh mijn god, gaat het Issampje? Ik zag, nee hóórde je vallen. Nogal logisch. Die bitch voor je neus heeft je behekst met haar zogenaamde gave.” Over treiteren gesproken… Delia, nummer één hater van Ilayna.
Ze is ongelofelijk populair hier, op het St Joseph College en kan iedere jongen voor zich winnen. Ze is mooi, dat wel. Maar haar innerlijk… Zuchtend kijkt Ilayna haar aan. Ze is moe. Moe van al die afwijzingen. “Laat me toch met rust mens,” mompelt ze verveeld. Delia kijkt haar spottend aan. “Heb ik jou iets gevraagd? Nee. Ik had het tegen dit lekkertje hier,” zegt ze, knipogend naar Issam. Ilayna kijkt haar afkeurend aan. Ze wilt Issam alleen maar voor zichzelf hebben. En áls ze hem heeft, zal ze er zeker voor zorgen dat hij Ilayna vergeet. Issam zucht luid en staat vervolgens op, zijn tas meegrissend. “Kom Lay, ik heb totaal geen zin in deze bitch hier.” Delia’s ogen worden groot van verbazing, evenals die van Ilayna en het groepje meelopers van Delia. Ilayna glimlacht en staat vervolgens ook op. Dit is nou typisch Issam. Hij weet dat de meiden hem altijd achternalopen, maar besteed er nooit aandacht aan. Hij heeft ook nog nooit een vriendin gehad, ook al is hij al negentien.
“Ik krijg je nog wel, Issam BenMassoud. Jij bent voor mij gemaakt, dat weet je toch!” Weer die krijsende stem van Delia. Eindelijk zijn ze van haar af. Hier hadden ze al tien minuten op gewacht. Nadat ze weg zijn, proest Ilayna het uit. “Je bent gewoon de beste, wist je dat?” Issam krijgt een grijns van oor tot oor, waarna hij het niet kan laten om zich als een verliefde homo te gedragen. “Weet ik toch, schat,” zegt hij met een raar accent. En meteen na die woorden, proberen ze half lachend, half lopend, naar hun volgende les te gaan.

13-06-2009, 19:50


“Issam…ik moet je wat vertellen.” Verrast kijkt Issam op, waarna hij haar meetrekt naar het parkje. Ilayna zucht diep en gaat tegen hun boom aanzitten. Ja, hun boom. De boom waar ze hun letters in hebben gegraveerd, ooit. ‘I & I best friends forever’ Meteen krijgt Ilayna een glimlach rond haar mond. “Nou, prinsesje. Komt er nog wat van?” Aaarzelend kijkt Ilayna op, in Issam’s mooie, groene ogen. Net zo groen als die van haar, maar dan veel mooier. Haar ogen zijn groenblauw, maar toch lijken ze op die van Issam. Levendig, en vol blijdschap. “Beloof je me, dat je eerst luistert? Dat je niet meteen wegrent?” Verbaasd kijkt Issam haar aan. “Natuurlijk luister ik.. En by the way, waarom zou ik wegrennen, gekkie. Vertel nou maar. Mij kun je alles kwijt.” Hij pakt haar hand vast en kijkt haar vragend aan. Hij straalt rust uit, waar je zelf ook meteen rustig van wordt. Zijn handen zijn zacht en verzorgd. Met één vinger streelt hij over haar handpalm. Ilayna slikt even en kijkt hem weer doordringend aan. “Weetje Issam, al heel lang heb ik dit geheim gehouden. We zijn nu al vier jaar vrienden, en ik heb het ook vier jaar geheim gehouden.” Even slaat ze haar ogen neer en kijkt ze naar een lieveheersbeestje dat een weg zoekt tussen al die grassprietjes. “Ik ben paranormaal begaafd, Issam. Je zou denken, wat is daar mis mee? Maar ik weet maar al te goed dat vanaf nu alles anders zal zijn. Als ik dit aan anderen vertel, weet ik zeker dat ze meteen het contact met me verbreken. Zo zijn mensen nu eenmaal…Ik wil je niet kwijt, Issam. Maar ik moet dit gewoon even vertellen. Het moet. Ik hoop dat je niet boos bent. Dat ik het vier jaar heb geheim gehouden.” Zo, het was gezegd. Het was eruit. Nu maar hopen dat hij niet boos wordt om het laatste,, of dat hij net als alle anderen, het contact verbreekt. Issam laat haar hand los, waarna Ilayna meteen opkijkt. Ze is bang, bang voor wat er komen gaat. Issam kijkt haar emotieloos aan. Net of hij een standbeeld is. Zijn groene ogen doorboren de hare. “Issam?” Haar stem was niet meer dan een zachte fluistering. “Issam! Zeg dan wat! Schreeuw tegen me, ren anders van me weg! Maar alsjeblieft, wees niet stil.” De tranen lopen over haar wangen. Tranen van wanhoop, verdriet en een tikkeltje woede. Net dat ze op wil staan, pakt Issam haar handen vast en dwingt haar om te zitten. “Jij, Ilayna. Jij bent mijn alles. Mijn zuurstof, mijn leven. Je bent mijn beste vriendin, mijn pareltje. Als het regent, zorg jij ervoor dat de zon weer begint te schijnen. Het boeit me niet, wie je bent, hoe je eruit ziet. Al zou je een gestoorde gek zijn, dan nog. Dit doet me helemaal niets, Ilayna. Je bent een bijzonder meisje, zeker wel. Anders dan de anderen. Dat maakt je zo mooi, lief en onschuldig.” Hij stopt even met praten en kijkt haar liefdevol aan. “Je hebt dit vier jaar geheim gehouden, omdat je bang was om mij te verliezen. Ik laat je nooit gaan, Ilayna! Nooit! Begrijp je dat?” Hij staat op en wijst naar de boom. “Kijk, hier hebben we het gegraveerd. Beste vrienden voor altijd! Vergeet dat nooit, pareltje.” Even aarzelt hij, maar bukt vervolgens om Ilayna een zachte, haast onvoelbare kus op haar wang te geven. Vervolgens draait hij zich om en loopt weg. “Trouwens, het wordt bijna donker. Als ik jou was, zou ik naar huis gaan.” Hij glimlacht naar haar en loopt weer verder, met zijn handen in zijn broekzakken.

13-06-2009, 19:50
Btw, de schuingedrukte delen zijn flashbacks.

13-06-2009, 22:41
Nice story!

13-06-2009, 23:11
Nieuwe fan

Ga maar snel verder, het is werkelijk prachtig Machallah

13-06-2009, 23:38
Upp ga verder meid

Wollah het leek bijna op een liefdesverklaring om de waarheid te zeggen.

14-06-2009, 10:11
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup !

14-06-2009, 10:47
I love it!

14-06-2009, 13:28
Bedankt voor jullie reacties. Nooit gedacht dat ik zoveel lezers zou hebben.

“Yemma. Mag ik je wat vragen?” Hoopvol kijkt Ilayna haar moeder aan, die verstrooid opkijkt. “Ja,” zegt ze kortaf, waarna ze weer verdergaat met lezen. Zuchtend gaat Ilayna in kleermakerszit zitten, zich afvragend hoe ze in godsnaam moet beginnen. “Je zei dat mijn vader ons verlaten had hè. Maar, weet je dan ook… waar hij nu is?” Even blijft het stil, waarna Ilayna’s moeder, Aaliyah, verschrikt opkijkt. “Dat weet ik toch niet. Hoe zou ik dat moeten weten? Híj wilde er zo graag vandoor gaan!” Haar stem klonk koud en kil. Teleurgesteld staat Ilayna op. “Niet liegen, yemma. Ik weet dat jij het wel weet. Elke keer als ik jou die vraag stel, doe je altijd afwijkend en doe je alsof hij een vreemde is. Maar ik wil hem zien. Het is mijn vader, mama. Mijn vader.” En na die woorden loopt ze boos weg. Ze heeft er inmiddels wel genoeg van. Nooit heeft ze een geruststellend antwoord gekregen. Ilayna heeft veel respect voor haar moeder, maar als het over haar vader gaat ontstaat er altijd ruzie. Altijd. Ze wilt het zó graag weten, dat ze er alles voor zal doen. Écht alles…

14-06-2009, 13:29


Turend in het donker wacht ze op Issam. Ze begint langzamerhand ongeduldig te worden. Normaal kwam hij altijd op tijd! Ze kijkt naar een trein die met volle snelheid voorbij rijdt. Er is niemand op het perron te vinden, behalve zij. Ze gaat op het bijna kapotte bankje zitten en slaat haar armen om zich heen. Het is zo verschrikkelijk koud. Waar blijft hij toch? Na een paar minuten gewacht te hebben staat ze op en loopt ze kwaad weg. Steeds verder loopt ze de duisternis is, waarna ze een oorverdovende gil hoort. Verschrikt kijkt ze om zich heen. “Wat was dat?” Fluistert ze zachtjes tegen zichzelf. “Ilayna…help me.” Met grote ogen kijkt Ilayna naar beneden. Issam…Nee! Nee, dat kan niet waar zijn! Haar hele lichaam trilt, als ze de bebloede rails ziet. Zachtjes begint Issam te kreunen. Zijn hele gezicht is besmeurd met bloed en zwarte vegen. Ilayna probeert naar hem toe te rennen, maar wordt steeds naar achteren getrokken. Issam kijkt haar zwak aan en probeert een glimlach te forceren. “Dag, mijn lieve Ilayna…”

14-06-2009, 13:33

Whajaaw snel door gaan..

14-06-2009, 18:19
Badend in het zweet wordt ze wakker. Meteen gaat ze rechtop zitten en probeert naar adem te snakken. “Issam…” Ze kijkt naar haar wekker, die 04:35 aangeeft. Het is nog midden in de nacht. God, wat was dat voor een nachtmerrie? Terwijl ze rustig op adem probeert te komen, staat ze op en loopt naar het balkon, waarna ze de deur langzaam opent. Eindelijk, frisse lucht. Nog steeds denkend aan de nachtmerrie, gaat ze op het stoeltje zitten. Ze kijkt naar de heldere hemel, die haar geruststellend toelacht. Was die nachtmerrie een soort voorteken? Ze droomt wel vaker over verschillende dingen, die ook echt uitkomen. Daar wordt ze soms echt gek van. Zal er iets met Issam gebeuren? Een huivering gaat door haar lichaam als ze daar aan denkt. Nee, ze móet achterkomen wat die nachtmerrie met Issam te maken heeft. Als er wat met hem gebeurt, zou ze zichzelf nooit vergeven. Zonder hem is ze niets waard. Ze heeft hem nodig. Voor altijd. Vermoeid sluit ze haar ogen en geniet van de wind die door haar haren speelt. Na wat gepeins valt ze toch in een diepe, maar onrustige slaap.

“Layna…wakker worden schat. Dadelijk vat je nog kou.” Bezorgd kijkt Aaliyah naar haar dochter, die vredig op het balkon ligt te slapen. “Wat ben je toch weer dom geweest, mijn dochter.” Langzaam opent Ilayna haar ogen. “Oh, laat me toch een beetje slapen, yemma…” Net dat ze haar ogen weer wilt sluiten, denkt ze terug aan de fatale nachtmerrie. Alsof ze door een wesp is gestoken, komt ze schokkend overeind en strompelt naar binnen. Verbaasd loopt Aaliyah haar achterna. “Waarom haast je, je? Het is vandaag zaterdag, lieverd.” Haastend trekt Ilayna haar kleren aan. Ze grist haar mobiel van het nachtkastje en geeft haar moeder nog snel een kus. “Ik moet even naar Issam, yemma. Ben zo terug.” Aaliyah schudt haar hoofd waarna ze grinnikt. “Tot nog toe zijn ze beste vrienden. Maar dat zal wel snel veranderen.” Lachend om haar eigen woorden loopt ze achter Ilayna, de trap af.

Pagina's : [1] 2 3 4