Bekijk volle/desktop versie : Dingen van jezelf in je kind(eren) terug zien!



13-06-2009, 18:38
Ook de minder leuke dingen, ik merk aan mijn zoontje dat ie heel onzeker is qua contacten leggen met andere kinderen, dat had ik vroeger ook zoooo erg soubhanallah zie gewoon precies mezelf!!

Hier in de achtertuin van de flat spelen allemaal kindjes en ik zeg tegen mijn zoontje van 4, wil je ook mee gaan spelen daar? Hij zegt nee ik wil liever binnen blijven, maar hij staat om de 5 min op het balkon om naar de spelende kindjes te kijken, ik zie gewoon hoe graag hij mee zou willen spelen.

Nou dus ik zei kom op ga lekker spelen, hij zegt nee nee ik wil niet .Ik zeg oke we gaan de kindjes ijsjes geven ok, dus ik waterijsjes uit de vriezer gepakt en hem naar beneden gestuurd, na een min staat ie weer boven, mama ik durf toch niet ik blijf wel binnen.

Ik zeg nee kom op mama loopt wel even mee, oke zegt ie zeg jij dan hallo tegen de kindjes, ja oke is goed.

Nou hij ijsjes uitgedeeld en ik zei ga maar lekker spelen, na 5 minuutjes zag ik hem alweer richting de deur lopen tot een kindje hem terugriep en nu zit ie gezellig te klessebesse met 2 kinderen op een bankje. Vind het echt confronterend om te zien dat ie zo onzeker is en dat ik precies zo mezelf vroeger zie. Soubhanallah.

Hebben jullie dat ook met jullie kids ??

13-06-2009, 18:41


aa miskien
je hebt het wel heel goed aangepakt moet ik zeggen
want als je dat niet deed dan zat hij daar niet met de kids

13-06-2009, 18:41
ajema, mijn moeder vertelde dat ik vroeger een verwend nest was. Ik was dus gek op zelfgemaakte koekjes en cake, ik werd om zes uur wakker ging al huilend aan de trap zitten en schreeuwen dat ik onmiddelijk verse cake wil voor bij mijn ontbijd. Mijn moeder maakte altijd koekjes als ze op waren omdat ze wist dat ze mij niet stil zal kunnen krijgen, ik ben nu ook een koekiemonster, zoals mijn man mij noemt. Ajema als mijn kind op mij gaat lijken, rwina dan maar op mijn man

13-06-2009, 18:42
Hihi ieder zijn karakter

Nee mijn zoontje heeft dat helemaal niet, hij is mij een beetje té close

Maar wel dat je je ervoor inzet!

13-06-2009, 18:46


Ja miskien ik vind hem dan zooo zielig en weet precies hoe ik me vroeger voelde dat ik zooo graag wou maar niet durfde

13-06-2009, 18:53
wel schattig, Tulpje. maar als je blijft 'helpen' raakt hij over een tijdje wel over zijn onzekerheid heen, en zal hij gemakkelijker contacten kunnen leggen.

ik was vroeger ook zo. maar dat is veranderd.

mijn man niet, hij stopt niet met praten, en vrienden maken en derg...
en ik zie veeeel van hem, in mijn dochtertje terug.

alleen de manier van slapen, heeft ze van mij. ze moet eerst haar knuffeldoekje tegen haar neusje wrijven om in slaap te vallen.

laatst zag mijn moeder haar zo doen, en zij: " sobhanalah dat ben jij precies, toen je klein was "

13-06-2009, 19:05
mijn zoontje is ook best moeilijk met contacten leggen, en dan moet ik hem ook dwingen om met andere kinderen te spelen, hij doet dan heel nors en chagarijnig, maar meer uit verlegenheid.ik vind het vreselijk als ie dat doet, ook als we thuis visite hebben zondert ie zich af van de mensen. en dat doet mijn man ook. daar kan ik mij zo boos om maken, terwijl het echt een karaktereigeschap is van zijn vader helaas!

13-06-2009, 19:09

Citaat door Ghizlane_girl:
wel schattig, Tulpje. maar als je blijft 'helpen' raakt hij over een tijdje wel over zijn onzekerheid heen, en zal hij gemakkelijker contacten kunnen leggen.

ik was vroeger ook zo. maar dat is veranderd.

mijn man niet, hij stopt niet met praten, en vrienden maken en derg...
en ik zie veeeel van hem, in mijn dochtertje terug.

alleen de manier van slapen, heeft ze van mij. ze moet eerst haar knuffeldoekje tegen haar neusje wrijven om in slaap te vallen.

laatst zag mijn moeder haar zo doen, en zij: " sobhanalah dat ben jij precies, toen je klein was "


Mijn man is ook het tegenovergestelde, altijd contacten leggen, niet uitgepraat raken, nooit verlegen etc. Dus mijn zoontje heeft dat echt van mij helaas,maarja alhamdoelilah inshallah groeit ie er wel overheen. Hij is inmiddels alweer binnen hij zei " iemand zei dat ik klein ben" haha miskien !
Aah wat schattig van dat knuffeldoekje mashaallah!!


Citaat door tuinkabouter:
mijn zoontje is ook best moeilijk met contacten leggen, en dan moet ik hem ook dwingen om met andere kinderen te spelen, hij doet dan heel nors en chagarijnig, maar meer uit verlegenheid.ik vind het vreselijk als ie dat doet, ook als we thuis visite hebben zondert ie zich af van de mensen. en dat doet mijn man ook. daar kan ik mij zo boos om maken, terwijl het echt een karaktereigeschap is van zijn vader helaas!


Ja ik moet mijn zoontje ook "dwingen" om naar andere kindjes teo te stappen en te spelen, ook in een speeltuin gaat ie eerst een uur toekijken en dan met veel moeite gaat ie eens zelf en dan roept ie mij de hele tijd.

13-06-2009, 19:10

Citaat door z_chiloha:
ajema, mijn moeder vertelde dat ik vroeger een verwend nest was. Ik was dus gek op zelfgemaakte koekjes en cake, ik werd om zes uur wakker ging al huilend aan de trap zitten en schreeuwen dat ik onmiddelijk verse cake wil voor bij mijn ontbijd. Mijn moeder maakte altijd koekjes als ze op waren omdat ze wist dat ze mij niet stil zal kunnen krijgen, ik ben nu ook een koekiemonster, zoals mijn man mij noemt. Ajema als mijn kind op mij gaat lijken, rwina dan maar op mijn man


hahaha, nou wie weet word je kind ook zo n koekiemonster mag je ook elke dag verse cake en koekjes bakken hihi.

13-06-2009, 21:08
als ik vroeger mijn zin wilde ging ik altijd mijn hoofd tegen de tegels of stoel of wat dan ook gooien en mijn zoontje doet het nu ook, mijn zoontje lijkt echt op mij behalve met opstaan niet dan is hij zoooooo vrolijk net zijn vader of ze nu wel of niet goed geslapen hebben ze blijven vrolijk