Bekijk volle/desktop versie : Mooie Vrouwen Maken Mannen Dommer...



Pagina's : [1] 2

13-06-2009, 14:13

Citaat:
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2020755...en-dommer.html

NIJMEGEN -

Een man kan niet meer goed nadenken als hij in gezelschap is van een mooie vrouw. Mannen zijn dan zo bezig om indruk op haar te maken, dat hun hersencapaciteit het even laat afweten.

Dat blijkt donderdag uit een onderzoek dat sociaal psycholoog Johan Karremans van de Radboud Universiteit in Nijmegen binnenkort publiceert.

Volgens Karremans kunnen zijn bevindingen een verklaring zijn voor het bekende gegeven dat jongens het in het voortgezet onderwijs slechter doen dan meisjes. Dat zou dus niet alleen te maken hebben met inzet en discipline.


Gesprekjes

Karremans voerde experimenten uit met studenten. Zo liet hij mannen en vrouwen gesprekjes voeren, waarna ze een bepaalde taak moesten uitvoeren. Mannen bleken die taak veel slechter te doen als ze daarvoor met een vrouw hadden gepraat die ze mooi vonden.

Na een gesprekje met een man ging het beter. Het maakte niet uit of de mannen al een vaste relatie hadden, aldus de psycholoog.


Presteren

Karremans denkt dat zijn onderzoek niet de eensluidende verklaring is voor het verschil in cognitief presteren in het onderwijs. ,,Maar het kan een aanvullende verklaring zijn: jongens gaan cognitief gewoon slechter presteren in het bijzijn van (mooie) meisjes.

Hier is gewoon nog niet eerder aandacht voor geweest'', zo stelt de hoogleraar in het universiteitsblad Vox.


Hoe dom maak je jouw man A 3enti?

13-06-2009, 14:15


En nu begrijp ik waarom de meeste Marokkaanse Mannen Slim zijn...

13-06-2009, 14:19
Mij hebben ze niet onderzocht dus ze moeten ook niet over alle mannen praten

13-06-2009, 14:19

Citaat door Presentator_A:
En nu begrijp ik waarom de meeste Marokkaanse Mannen Slim zijn...



13-06-2009, 14:26


DOMMER, dus ze zijn al dom

13-06-2009, 14:32

Citaat door Youss_Lee.:
Mij hebben ze niet onderzocht dus ze moeten ook niet over alle mannen praten


Je bent blijkbaar de uitzondering die de regel bevestigt.

13-06-2009, 14:36

Citaat door florida:

Citaat door riffigirl176:
DOMMER, dus ze zijn al dom


In het algemeen wel... dat is een feit. Maar bij Marokkanen is het altijd anders...

13-06-2009, 14:45
Dat was al bekend. Mannen hebben nooit helder na kunnen denken.

13-06-2009, 14:49
dat een man niet helder kan nadenken in het bijzijn van een vrouw dat weten we immers al.

rehker enes akath di tsirit?

13-06-2009, 14:51
mijn man maakt mij dommer dan dat ik al ben

13-06-2009, 14:53

Citaat door ezinariffi:
dat een man niet helder kan nadenken in het bijzijn van een vrouw dat weten we immers al.

rehker enes akath di tsirit?


Re3ker enes akath/Itiri di Thakhna.

13-06-2009, 14:56

Citaat door FemmeLa:
Dat was al bekend. Mannen hebben nooit helder na kunnen denken.


Dat impliceert dat vrouwen altijd mooi zijn geweest...


13-06-2009, 14:58



Citaat door toutou20:
mijn man maakt mij dommer dan dat ik al ben


Je hebt een Knappe Domme Man dan, als ik het goed begrijp!!?

13-06-2009, 15:19

Citaat door Presentator_A:
Je hebt een Knappe Domme Man dan, als ik het goed begrijp!!?


het tegenovergestelde ja

13-06-2009, 15:22
In het gezelschap van een mooie vrouw, dan denkt een man niet met zijn hersens, dan neemt datgene dat tussen zijn benen hangt het over.

Pagina's : [1] 2