Bekijk volle/desktop versie : verstandelijk gehandicapte kinderen

Pagina's : [1] 2

06-05-2004, 21:02

Citaat door Peter2:
Ik ben 4e jaars student Maatschappelijk werk en dienstverlening op de hoge school van Amsterdam. Voor het laatste project heb ik gekozen voor het onderwerp âcommunicatie met Marokkaanse ouders van verstandelijk gehandicapte kinderenâ omdat ik met mijn werk in de Verstandelijk gehandicaptenzorg tegen veel miscommunicatie tegenkom met Marokkaanse ouders van licht verstandelijk gehandicapte kinderen. De verstandelijk gehandicapte kinderen zitten vaak klem tussen opvattingen van ouders en hulpverlenende instanties of scholen. Wat voor een groot deel cultuur bepaald lijkt. Zowel van Nederlandse kant als van Marokkaanse kant. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat cultuurverschillen vaak moeilijk overbrugbaar zijn en uiteindelijk zelfs tot het verbreken van het hulpverleningcontact kunnen leiden. Ik wil onderzoeken welke factoren een rol spelen bij de miscommunicatie tussen Marokkaanse ouders en hulpverlenende instanties. Het kan toch niet zo zijn dat kinderen met een verstandelijke beperking in Marokkaanse gezinnen wonen die geen hulp ontvangen alleen omdat men elkaar niet begrijpt? Mijn algemene vraag die ik aan dit forum wil voorleggen is, wordt deze problematiek herkent en zo ja wat ligt hieraan ten grondslag. Bij voorbaat dank, Peter
.

12-05-2004, 08:19

ik ga deze opmerking melden bij de moderator, je gaat niet inhoudelijk in (zoals gewoonlijk) op de vraag van deze toppicschrijver en beledigd weer eens de medemens. Dat jij je nu al verlaagd tot verstandelijk gehandicapten beledigen zegt weer veel over jou verstandsvermogen, deze ligt duidelijk heel laag

12-05-2004, 09:24

Citaat:
Origineel gepost door viroinval
Verstandelijk gehandicapte kinderen worden bij Marokkanen genegeerd, ttz men steekt ze weg in een kamertje als je begrijpt wat ik bedoel.
Alhoewel, soms heb ik de indruk dat men ze dumpt op Marokko.nl.