Bekijk volle/desktop versie : abortuss.......??



06-05-2004, 21:02
eselaamoe eleikoem beste broeders en zusters.

mijn vraag is : hoe erg is het om n abortus te doen.... is dat hetzelfde als iemand vermoorden?? hoe erg is het tegenover allah de barmhartige de erbarmer??
ik hebn vriend die heeft n vriendin en die vriendin is niet eenvan onze zusters (moslim) ze is zwanger vanhem geraakt en heeft n abortus gehad??? em hij kon er niks aan doen ik bedoel geen geld geen tijd nog te jong om voor n kind te zorgen en ten tweede zn ouders zouden het niet accpeteren dus hij voelde zich gedwongen.
hoe erg is het voor hem dan ?? staat de hel hem op te w8en of kan ie vergeven worden van zoiets??

wie kan mij hierbij helpen..
nog bedANKT.

SELAAM OE ELEIKOEM

06-05-2004, 21:45


Het is nooit te laat om taubah te doen. Echt berouw tonen! Zolang hij leeft moet hij zoveel mogelijk goede daden verrichten , bidden , sadaqa geven ect. Ergens in de koran staat dat ALLAH barmhartig is en veel vergeeft, dus ik zou maar taubah gaan doen als ik hem was.

06-05-2004, 23:51
Ja dus gewoon vergevenis vragen en ook nog egt spijt hebben dan vergeeft allah hem wel...insha allah

07-05-2004, 10:38
abortus mag in de islaam als je het voor en bepaalde tijd doet...ik zal voor je uit zoeken tot welke week abortus mag...
wil ik je er wel op wijzen dat zina haram is en dat je niet alleen spijt moet hebben en aan allah denkt als er zwangerschap is....is niet aan jou gericht hoor maar een algemeene advies.

07-05-2004, 11:14


Salaam,

Je mag alleen abortus plegen voor een bepaalde tijd, ik geloof voor 40 dagen maar daar ben ik niet meer zeker van. En dan aleen met een hele goede (meestal medische) reden, dus niet ik ben te jong en heb geen geld!!!!. Indien de foetus zich in een verdere stadia bevind kan het alleen weg worden gahaald als de gezondheid van de moeder in gevaar loopt.

ma3a salama

07-05-2004, 16:13
thx voor de inf broeders en zusters

07-05-2004, 17:37

Citaat:
Origineel gepost door mocrovaley
eselaamoe eleikoem beste broeders en zusters.

mijn vraag is : hoe erg is het om n abortus te doen.... is dat hetzelfde als iemand vermoorden?? hoe erg is het tegenover allah de barmhartige de erbarmer??
ik hebn vriend die heeft n vriendin en die vriendin is niet eenvan onze zusters (moslim) ze is zwanger vanhem geraakt en heeft n abortus gehad??? em hij kon er niks aan doen ik bedoel geen geld geen tijd nog te jong om voor n kind te zorgen en ten tweede zn ouders zouden het niet accpeteren dus hij voelde zich gedwongen.
hoe erg is het voor hem dan ?? staat de hel hem op te w8en of kan ie vergeven worden van zoiets??

wie kan mij hierbij helpen..
nog bedANKT.

SELAAM OE ELEIKOEM
Blijkbaar is hij niet jong genoeg voor de sex en haar zwanger te maken.. Wat een bullshit zeg; Hij kon er niks aan doen...

07-05-2004, 21:23
achie25 je hebt cker wel gelijk maar Let aub een beetje op je taalgebruik
Wasalaam alaikoem

08-05-2004, 08:24

Citaat:
Origineel gepost door alpha_girl
achie25 je hebt cker wel gelijk maar Let aub een beetje op je taalgebruik
Wasalaam alaikoem
sorry, je hebt gelijk.. heb het een beetje afgezwakt..

08-05-2004, 21:37
oke dan mensen