Bekijk volle/desktop versie : Probleem



12-06-2009, 18:45
Ik wil na de vakantie weer fulltime terug naar school.

Kinderopvang geregeld

Nou komt het: ik moet voor twee kindjes 600 euro uit mij eigen zak betalen

5 dagen in de week heledaags opvang 2600 euro voor twee kindjes
Ik krijg -/+ 1400 terug van de belastingdienst en 450 euro van de gemeente en 600 euro eigen bijdrage

Mijn man werkt fulltime

Wat moet ik nu!!!!!

Tips dames

12-06-2009, 18:48


Oee dat is veel.. maar je krijgt vind ik dan nog best veel terug... in percentage betaal je niet veel uit eigen zak.

Je kunt met je studiefinanciering die 600 euro betalen.. (naja ligt er maar net aan hoeveel je krijgt natuurlijk!)

12-06-2009, 18:50
wie brengt zn kindjes ook 5 hele dagen naar de kinderopvang!!!!

eigen schuld dikke bult..........god straft meteen!

12-06-2009, 18:53

Citaat door problemles:
Oee dat is veel.. maar je krijgt vind ik dan nog best veel terug... in percentage betaal je niet veel uit eigen zak.

Je kunt met je studiefinanciering die 600 euro betalen.. (naja ligt er maar net aan hoeveel je krijgt natuurlijk!)


Ja maar uiteindelijk kijk je naar je eigen bijdrage.....

Dat zou betekenen dat wij er op achteruit gaan kwa inkomen.

Studifinanciering is nie veel


12-06-2009, 18:54


Tja... ik ga ook weer werken en idd flink betalen voor kinderopvang (3 dagen). Als je man een beetje goed verdient heb je meteen pech hihi...

Maar 600 euro is wel heel veel, vooral omdat jij als student weinig inkomen hebt. Klopt het wel? Hoewel ik moet denk ik 400 betalen per maand voor 3 dagen creche en 3 dagen nso. En dan verdienen we gezamenlijk niet eens zo gek veel.

Ik weet niet wat voor opleiding het is, maar misschien zijn het geen 5 hele dagen les, maar bv 2 halve dagen. Dat scheelt al meteen 1 hele dag creche voor 2 dagen. Dat is vrij veel. Of misschien kan je man ouderschapsverlof aanvragen (veel bedrijven betalen een percentage van je loon) om 1 dag thuis te blijven???

Anyways, ik wil wel zeggen studie is altijd, altijd goed. Een investering!!! Dus als je de mogelijkheid hebt om het wel te regelen en betalen (desnoods van je studiefinanciering) DOEN!!! Achteraf zul je het er altijd 'uithalen'... of het nou is voor jezelf (zelfvertrouwen, iets afronden etc) of een betere baan...

12-06-2009, 18:55

Citaat door safa85:
Ja maar uiteindelijk kijk je naar je eigen bijdrage.....

Dat zou betekenen dat wij er op achteruit gaan kwa inkomen.

Studifinanciering is nie veel



Je gaat er bijna altijd op achteruit, nu krijg je heffinskorting uitbetaald terwijl je er niets voor doet. En je gezamenlijk inkomen gaat omhoog en dus ga je meer belasting betalen.

12-06-2009, 18:55



Citaat door Soukaina22:
wie brengt zn kindjes ook 5 hele dagen naar de kinderopvang!!!!

eigen schuld dikke bult..........god straft meteen!





verbeter de wereld begin bij jezelf

12-06-2009, 19:06

Citaat door Marisah:
Tja... ik ga ook weer werken en idd flink betalen voor kinderopvang (3 dagen). Als je man een beetje goed verdient heb je meteen pech hihi...

Maar 600 euro is wel heel veel, vooral omdat jij als student weinig inkomen hebt. Klopt het wel? Hoewel ik moet denk ik 400 betalen per maand voor 3 dagen creche en 3 dagen nso. En dan verdienen we gezamenlijk niet eens zo gek veel.

Ik weet niet wat voor opleiding het is, maar misschien zijn het geen 5 hele dagen les, maar bv 2 halve dagen. Dat scheelt al meteen 1 hele dag creche voor 2 dagen. Dat is vrij veel. Of misschien kan je man ouderschapsverlof aanvragen (veel bedrijven betalen een percentage van je loon) om 1 dag thuis te blijven???
Anyways, ik wil wel zeggen studie is altijd, altijd goed. Een investering!!! Dus als je de mogelijkheid hebt om het wel te regelen en betalen (desnoods van je studiefinanciering) DOEN!!! Achteraf zul je het er altijd 'uithalen'... of het nou is voor jezelf (zelfvertrouwen, iets afronden etc) of een betere baan...


Dit is een optie ouderschapsverlof


thanks voor je reactie

12-06-2009, 19:06
Heb je geen familie leden die een aantal dagen kunnen oppassen? Al is 't maar 1 dagje.. scheelt weer wat

12-06-2009, 19:12
Knap dat je fulltime naar school wilt gaan. Met 2 kindjes nog wel. Wat voor opleiding wil je gaan doen?