Bekijk volle/desktop versie : Jongen overleeft botsing met meteoriet!!



12-06-2009, 10:35
Jongen geraakt door meteoriet

Gerrit Blank (14) is geraakt door een vallende meteoriet. Het gesteente had een snelheid van bijna 50.000 km/pu.

Blank was op weg naar school toen hij een lichtbal uit de lucht zag komen. Een rood en heet steentje, niet groter dan een erwt, sloeg tegen zijn hand. Daarna kaatste het af op de grond, waar het een krater van bijna een halve meter diep veroorzaakte.

De Duitse jongen overleefde de meteorietaanval wonderwel; een kans van slechts 1 op de miljoen.

"Het deed pijn toen de steen mijn hand raakte. Slechts een seconde daarna hoorde ik een enorme knal, zoals van onweer, naast me. Ik had uren daarna nog last van m'n oren door het lawaai", vertelt Blank in de Telegraph. De wond aan zijn hand is inmiddels gehecht.

Wetenschappers bestuderen de meteoriet. Testen hebben inmiddels uitgewezen dat het inderdaad om een meteoriet uit de ruimte gaat. "Erg waardevol voor verzamelaars en onderzoekers", zegt wetenschapper Ansgar Kortem. "De meeste meteorieten halen de aarde niet, ze lossen op in de atmosfeer. Halen ze het wel, dan belanden er gemiddeld zo'n zes van de zeven in water."

12-06-2009, 10:36


Jaja...... een schrammetje op zijn hand, en een krater van een halve meter op de grond.

Nu al komkommertijd?

12-06-2009, 10:38

Citaat door Wodan:
Jaja...... een schrammetje op zijn hand, en een krater van een halve meter op de grond.

Nu al komkommertijd?



het staat in de telegraaf en hij heet geen achmed en de meteoriet is ook niet islamitisch
ik geloof er niets van

12-06-2009, 10:42

Citaat door Wodan:
Jaja...... een schrammetje op zijn hand, en een krater van een halve meter op de grond.

Nu al komkommertijd?


goeie smoes, maar ik vind de historische verklaring van ramses shaffy waarom hij wederom te laat was op de toneelschool, nog altijd de topper aller tijden: 'er vloog een duif in mijn oog'.

12-06-2009, 10:43


Volgens mij gaat iets wat met 50.000 km per uur reist, zelfs al is het maar zo groot als een erwt, dwars door je hand heen..


lijkt me een broodje aap verhaal. Zal wel een kiezelsteentje zijn.

12-06-2009, 10:43

Citaat door Anne33:
het staat in de telegraaf en hij heet geen achmed en de meteoriet is ook niet islamitisch
ik geloof er niets van


12-06-2009, 10:47

Citaat door Anne33:
het staat in de telegraaf en hij heet geen achmed en de meteoriet is ook niet islamitisch
ik geloof er niets van



Wel bijzonder!

12-06-2009, 11:27
mmmm, het kán.....alleen sloeg de meteoriet náást hem in, en werd ie geraakt door een stukje steen, dat werd weggeslingerd.

In die split-second dat het gebeurde, reageert je bewustzijn te langzaam, om precies waar te nemen wat er gebeurde.