Bekijk volle/desktop versie : Vrouwelijke gynacoloog?



11-06-2009, 14:45
Salam

Ik had vorige week een afspraak gemaakt en wilde een afspraak met een vrouwelijke gynacoloog en dat was hamdoelilah geen probelem, maar nu krijg ik een brief thuis waarin staat dat ik een afspraak heb met een mannelijke gynacoloog.

Kan ik toch nog vragen om een vrouwelijke gynacoloog?

En ik wil van tevoren zeggen dat sommige vrouwen hier mij niet hoeven te beledigen met domme opmerkingen zoals 'ga maar naar saudie arabie', want zoals de grote geleerden ook zeiden: als je in een land van koeffar bent, dan moet je je best doen eerst een molima te zoeken die gynacoloog is. Lukt dat niet dan een vrouwelijk gynacoloog die geen moslim is en als dat helemaal niet lukt, dan pas een mannelijke gynacoloog. Maar dit werd gezegd voor de bevalling dus.

Ik ben pas 3 maanden zwanger. Als ik mocht gaan bevallen, dan ga ik ook om een vrouwelijke gynacoloog vragen en als dat echt niet lukt, dan mag een man dat doen, dus daar heb ik geen problemen mee ofzo.

11-06-2009, 17:25


Wa3aleykum assalaam wa ra7matuAllaah,
Woon je in BE of NL?

11-06-2009, 17:38

Citaat door Oempje2keep:
Salam

Ik had vorige week een afspraak gemaakt en wilde een afspraak met een vrouwelijke gynacoloog en dat was hamdoelilah geen probelem, maar nu krijg ik een brief thuis waarin staat dat ik een afspraak heb met een mannelijke gynacoloog.

Kan ik toch nog vragen om een vrouwelijke gynacoloog?
En ik wil van tevoren zeggen dat sommige vrouwen hier mij niet hoeven te beledigen met domme opmerkingen zoals 'ga maar naar saudie arabie', want zoals de grote geleerden ook zeiden: als je in een land van koeffar bent, dan moet je je best doen eerst een molima te zoeken die gynacoloog is. Lukt dat niet dan een vrouwelijk gynacoloog die geen moslim is en als dat helemaal niet lukt, dan pas een mannelijke gynacoloog. Maar dit werd gezegd voor de bevalling dus.

Ik ben pas 3 maanden zwanger. Als ik mocht gaan bevallen, dan ga ik ook om een vrouwelijke gynacoloog vragen en als dat echt niet lukt, dan mag een man dat doen, dus daar heb ik geen problemen mee ofzo.



Tuurlijk kan dat, je moet gewoon de afspraak wijzigen en dan weer vragen om een vrouwelijke gynacoloog.
Tijdens controles heb je nog de vrijheid om te kiezen, maar bij de bevalling is het een stuk moeilijker dan kan een mannelijke gynacoloog dienst hebben. Gair inshaAllah.

11-06-2009, 18:15
ik ben ook zwanger en heb specifiek gezegd dat ik alleen vrouwelijke gynaecoloog wil, het stond in mijn dossier, ze zijn er niet blij mee, maar, ja ik bepaal toch, het is mijn lichaam of niet. en in noodgevallen heb ik geen keus , maar nu wel.

je moet gewoon voor je recht opkomen.

bij mijn eerste bevalling in het ziekenhuis, was er een mannelijke gyneacoloog aanwezig die paraat stond in de verloskamer mocht het mis gaan, ze dachten dat mijn dochter wat had, anyway, ik had geen keus, maar hij heeft niet ingegrepen.

11-06-2009, 18:30


Tuurlijk kan je om een vrouwelijke gynacoloog vragen! Da's je goed recht.
Ik zou ook liever een vrouwelijke willen, heel normaal denk ik.

11-06-2009, 19:28
Ik kom uit nederland. DjazakoemAllahoe gairen dan ga ik morgen bellen en vragen om een vrouwelijke gynacoloog.

Kan ik ook aangeven bij de bevalling liever een vrouwelijke gynacoloog te willen? Wordt dat in een dossier gezet?

11-06-2009, 19:29

Citaat door Fancy_Face:
Gewoon alsnog vragen joh..
Als ze jouw geloof er bij gaan betrekken zou ik het ziekelijk vinden.
Al was ik geen moslima.. dan nog zou ik geen mannelijke gynaecoloog willen hebben.. dus begrijp je volkomen


Haha ja stel dat ik geen moslima was, dan zou ik me er nog niet goed bij voelen

11-06-2009, 19:36
Je kan het gewoon vragen. Ik zit ook bij de gyn en heb tot nu toe alleen me afspraken gehad bij vrouwelijke artsen.
Maar toen ik er in het begin om vroeg zei de assistente dat is heel normaal zelfs sommige nederlandse patienten hebben dat liever.

waarschijnlijk is je afspraak komen te vervallen en krijg je automatisch een nieuwe. Gewoon even bellen een nieuwe maken met een vrouwelijke arts.

11-06-2009, 19:46
Ik ga het inchaAllah morgen proberen. Ik zie er echt tegen op door een mannelijke arts geholpen te worden tijdens de bevalling, maar inschaAllah zal dat niet nodig zijn. Ik ga zo ie zo thuis bevallen.

11-06-2009, 19:48

Citaat door Oempje2keep:
Salam

Ik had vorige week een afspraak gemaakt en wilde een afspraak met een vrouwelijke gynacoloog en dat was hamdoelilah geen probelem, maar nu krijg ik een brief thuis waarin staat dat ik een afspraak heb met een mannelijke gynacoloog.

Kan ik toch nog vragen om een vrouwelijke gynacoloog?

En ik wil van tevoren zeggen dat sommige vrouwen hier mij niet hoeven te beledigen met domme opmerkingen zoals 'ga maar naar saudie arabie', want zoals de grote geleerden ook zeiden: als je in een land van koeffar bent, dan moet je je best doen eerst een molima te zoeken die gynacoloog is. Lukt dat niet dan een vrouwelijk gynacoloog die geen moslim is en als dat helemaal niet lukt, dan pas een mannelijke gynacoloog. Maar dit werd gezegd voor de bevalling dus.

Ik ben pas 3 maanden zwanger. Als ik mocht gaan bevallen, dan ga ik ook om een vrouwelijke gynacoloog vragen en als dat echt niet lukt, dan mag een man dat doen, dus daar heb ik geen problemen mee ofzo.


Tijdens mijn hele zwangerschap had ik een vrouwelijke en bij de bevalling gelukkig ook!
Wijzig die afspraak en zeg tegen hun dat je gedurende je zwangerschap graag alleen een vrouwelijke gynaecoloog wilt.
Dat moet echt geen punt zijn.
Ik begrijp je helemaal, het is niet niks

11-06-2009, 19:54

Citaat door Princess24:
Tijdens mijn hele zwangerschap had ik een vrouwelijke en bij de bevalling gelukkig ook!
Wijzig die afspraak en zeg tegen hun dat je gedurende je zwangerschap graag alleen een vrouwelijke gynaecoloog wilt.
Dat moet echt geen punt zijn.
Ik begrijp je helemaal, het is niet niks


Als je moet bevallen dan krijg je toch je gynaecoloog die jou tijdens de hele zwangerschap heeft behandeld?

InschaAllah

11-06-2009, 22:14

Citaat door Oempje2keep:
Als je moet bevallen dan krijg je toch je gynaecoloog die jou tijdens de hele zwangerschap heeft behandeld?

InschaAllah



Nee je krijgt de dienstdoende gynaecoloog. Bij mijn eerste bevalling had ik een twee vrouwen een co assisten en gyn in opleiding.
Na 1.5 uur persen kon ik niet meer en werd de ok al in orde gemaakt voor een keizersnede.
Toen kwam het hoofd van de afdeling een man die gaf mij een knip en vacuum en binnen twee min was ik bevallen en geloof mij nou maar op dat moment sta je daar echt niet bij stil.

11-06-2009, 22:34



Citaat door Oempje2keep:
Als je moet bevallen dan krijg je toch je gynaecoloog die jou tijdens de hele zwangerschap heeft behandeld?

InschaAllah


Nee dat is niet zo, het gaat er om wie er dan dienst heeft.
Insha3Allah wordt je ook tijdens je bevalling door een vrouwelijke gynaecoloog begeleidt!

11-06-2009, 22:37

Citaat door mimi_tangaouia:
Nee je krijgt de dienstdoende gynaecoloog. Bij mijn eerste bevalling had ik een twee vrouwen een co assisten en gyn in opleiding.
Na 1.5 uur persen kon ik niet meer en werd de ok al in orde gemaakt voor een keizersnede.
Toen kwam het hoofd van de afdeling een man die gaf mij een knip en vacuum en binnen twee min was ik bevallen en geloof mij nou maar op dat moment sta je daar echt niet bij stil.


Toen ik aan het persen was, zei die gynaecoloog ik ga nu een knip zetten....
Ik NEEEEEEEEEEEE hahahhahah, moet er nu wel om lachen

11-06-2009, 22:40
misschien een foutje?? of hebben ze het gewoon erg druk?