Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Depressie



10-06-2009, 22:04
Is het mogelijk om te herstellen van een depressie....Vraag het me af.Ik denk namelijk van niet.Voel me al te lang te ellendig.Heeft iemand hier zware tijden of een depressie overwonnen.

10-06-2009, 22:11



Citaat door chainreaction:
Is het mogelijk om te herstellen van een depressie....Vraag het me af.Ik denk namelijk van niet.Voel me al te lang te ellendig.Heeft iemand hier zware tijden of een depressie overwonnen.


Insha allah is het mogelijk om te herstellen van je depressie, met Allahs wil altijd! Meid probeer je gevoelens niet de baas te laten spelen, richt je tot Allah en insha allah zal je snel weer de rust vinden.

10-06-2009, 22:19
Hoi meid,

Depressies zijn er in meerdere vormen. Je hebt gewoon de dip waar ieder mens wel eens aan lijdt of als men lichamelijk niet goed in zijn vel zit of men wordt somber van het slechte weer.

Je hebt depressies die worden veroorzaakt door gebeurtenissen in jouw omgeving, een sterfte, ziekte of ongeval. Daarnaast heb je ook de endogene depressie die vanuit je zelf ontwikkeld.

De dip en de depressie die door een gebeurtenis ontstaan, kunnen van lief en lee vervagen of verdwijnen, maar de laatste de endogene depressie zal je altijd last van hebben.

Belangrijk bij alle gevallen is dat je veel zonlicht ziet, want dat schijnt toch te helpen en veel lieve mensen om je heen hebben. Maar het allerbelangrijkste is op allah swt te vertrouwen en jezelf naar hem toe te keren. Jij moet een begin maken en insallah zal allah swt jou leiden.

Ik heb zelf last van de laatste. Endogene depressies zijn vaak ook erfelijk in de vorm van de depressie zelf of een andere psychische aandoening.

Ik hoop dat ik je zo verder heb geholpen. Dat je er over schrijft kan ook helpen.

gr. en veel sterkte Menoes

10-06-2009, 22:24
Pm me als ge wilt praten


11-06-2009, 01:29


Ik ben erg lang zwaar depressief geweest door omstandigheden in mijn leven. Nu gaat t al een tijdje beter alhamdulilah en ik gebruik ook al twee jaar geen medicatie meer ervoor, een half jaar geleden ben ik ook gestopt met xanax.

Ik voel me nu soms zo oppergevoelig dat ik bang ben om dat geluks gevoel weer te verliezen. Ik kan nu genieten van de kleinste dingen alhamdulilah.

Dus de antwoordt op jouw vraag is: het is mogelijk om te genezen van een zware depressie. Ik heb veel zelfbewustzijn onderzoek gedaan, inzichten over t leven verworven en dit heeft me goed gedaan, door die diepe dalen heb ik dus mijzelf leren kennen en ben ik geestelijk gegroeid. Door donker leert men licht kennen en ervan te genieten, vergeet dit niet.

Veel sterkte en als je met me wilt pmen is dit ok!!!

11-06-2009, 12:54
Ik heb een zware depressie overwonnen!
Ik voel me nu gelukkig en irriteer me niet meer aan dingen.
Ik heb ook veel moeten loslaten en gewoon op allah swt moeten vertrouwen, dat geeft een vredig gevoel.

Je moet de dingen aanpakken die jou depressief maken en op allah swt vertrouwen! het leven is te mooi en er zijn zoveel goede daden te doen voordat je doodgaat. echt bij heeft deze gedachtengang gewerkt. je moet ook vooral goed voorjezelf zorgen, eerst jezelf en dan pas anderen. Je komt er ook sterker uit geloof, want je leert je eigen grenzen kennen.

Succes!

Tip: Praat over je gevoelens met betrouwbare mensen en als je er behoefte aan hebt met een psycholoog.

11-06-2009, 15:58

Citaat door babydoll:
Ik heb een zware depressie overwonnen!
Ik voel me nu gelukkig en irriteer me niet meer aan dingen.
Ik heb ook veel moeten loslaten en gewoon op allah swt moeten vertrouwen, dat geeft een vredig gevoel.

Je moet de dingen aanpakken die jou depressief maken en op allah swt vertrouwen! het leven is te mooi en er zijn zoveel goede daden te doen voordat je doodgaat. echt bij heeft deze gedachtengang gewerkt. je moet ook vooral goed voorjezelf zorgen, eerst jezelf en dan pas anderen. Je komt er ook sterker uit geloof, want je leert je eigen grenzen kennen.

Succes!

Tip: Praat over je gevoelens met betrouwbare mensen en als je er behoefte aan hebt met een psycholoog.




moi aussi, dus het kan echt!

11-06-2009, 16:25
Hadden jullie ook lichamelijke klachten tijdens jullie depressie of was het alleen somber gevoel?

11-06-2009, 16:39

Citaat door youssra.el:
Hadden jullie ook lichamelijke klachten tijdens jullie depressie of was het alleen somber gevoel?


Jah ik had flinke gewrichtspijn, kwam tientallen kilo's aan en kreeg eczeem op mijn hoofd, handen en voeten. Ook voelde ik mij oververmoeid en energieloos, gewoon nergens zin in en was tot niks in staat.

Maar alhamdoelilah, ik probeer nu weer mijn gezondheid terug te krijgen. ik voel me veel en veel minder moe. de eczeem is veel minder geworden en de gewrichtspijn ook. Ik moet alleen van de kilo's zien af te komen enzo. Komt goed inchallah....

11-06-2009, 17:10
Bedankt voor jullie reacties.Ik waardeer het zeer.Ik ben ook blij om te horen dat het beter met jullie gaat alhamdoelilah. Ik kan me nu nog niks voorstellen bij je beter voelen laatstaan goed.Ik probeer me ook op allah te richten, en dat werkte ook maar nu is het manier om me nog slechter te voelen omdat ik mezelf heel erg bekritiseer. Ik bid alhamdoelilah maar ben er niet echt bij met mn hoofd.
Ik belemmer mezelf nu ook op elk gebied.Het is heel frustrerend en te moeilijk geworden om zo door te leven.
Ik heb medicatie maar geloof dat het daardoor erger is geworden omdta ik mn angsten en gevoelens niet onder ogen heb gezien.Het is alsof het erger is geworden.Het is alsof ik effe verdoofd ben geweest omdat ik suf werd.Al mn laatste zelfwaarde die ik had, zijn nu weg.
Ik denk dat ik er gewoon heel diep nu in zit.Ik heb echt geen hoop.Wordt steeds fysiek ziek omdat ik mezelf helemaal uitput.Heb vandaag lopen kotsen van vermoeidheid.
Ik wil opzich wel met iemand praten,maar heb het al eerder geprobeerd en had het gevoel dat het niet opschoot en dat ik niet echt begrepen werd.
Ik weet nu ook niet precies wat ik moet doen....

11-06-2009, 17:14

Citaat door youssra.el:
Hadden jullie ook lichamelijke klachten tijdens jullie depressie of was het alleen somber gevoel?

Naast de somberheid, kan ik niet heel goed meer slapen,verkramping in mijn schouders en nek van de stress,soms geen eetlust soms juist teveel ,misselijkheid,prikkelbaar.

11-06-2009, 17:19

Citaat door Diek:
Hoi meid,

Depressies zijn er in meerdere vormen. Je hebt gewoon de dip waar ieder mens wel eens aan lijdt of als men lichamelijk niet goed in zijn vel zit of men wordt somber van het slechte weer.

Je hebt depressies die worden veroorzaakt door gebeurtenissen in jouw omgeving, een sterfte, ziekte of ongeval. Daarnaast heb je ook de endogene depressie die vanuit je zelf ontwikkeld.

De dip en de depressie die door een gebeurtenis ontstaan, kunnen van lief en lee vervagen of verdwijnen, maar de laatste de endogene depressie zal je altijd last van hebben.

Belangrijk bij alle gevallen is dat je veel zonlicht ziet, want dat schijnt toch te helpen en veel lieve mensen om je heen hebben. Maar het allerbelangrijkste is op allah swt te vertrouwen en jezelf naar hem toe te keren. Jij moet een begin maken en insallah zal allah swt jou leiden.

Ik heb zelf last van de laatste. Endogene depressies zijn vaak ook erfelijk in de vorm van de depressie zelf of een andere psychische aandoening.

Ik hoop dat ik je zo verder heb geholpen. Dat je er over schrijft kan ook helpen.

gr. en veel sterkte Menoes

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat het deels komt door gebeurtenissen en deels door mijn karakter.heb mezelf ook heel onzeker gemaakt de afgelopen jaren.ik denk dat het een combinatie is van deze dingen..

11-06-2009, 21:22


Ja klopt vaak zit er al iets in je karakter waardoor je vatbaar bent voor depressies, dipjes en negativiteit. Ik heb ook dik een jaar antidepressiva, paroxetine geslikt en ik vergat ze soms wel eens en dan was ik net een junk. Helemaal trillen, voelde me echt zwaar ziek en had alleen maar nachtmerries over dood en verderf. Ik was hele dagen moe.

Ik had eigenlijk moeten afbouwen, maar op een dag nadat ik ze weer vergeten was, was ik het beu. Ik dacht bij mezelf. Ik zal deze depressie waarschijnlijk altijd met me dragen en dan zou ik heel mijn leven pillen moeten slikken. Nee dat had ik er niet voor over. Ondanks dat het leven soms enorm moeilijk kan zijn put ik kracht uit mijn geloof en mijn gezin en heb ik hoop om door te gaan.

Praten kan enorm veel doen. Neem iemand in vertrouwen. Als iemand je niet begrijpt , ga dan net zo lang door totdat ie je wel begrijpt. In veel kringen zijn depressies, psychische problemen, stoornissen als autisme en adhd of dislexi allemaal onzin. Men kent het niet en plaats het allemaal onder de noemer aandachttrekkerij, maar daar moet je niet voor zwichten.

We zijn op deze wereld om beproevingen te doorstaan en hoe daar mee omgaan dat ligt vaak aan ons zelf. Denk vooral aan jezelf en niet aan wat anderen van je denken. Jij bent het ook waard om voorop te staan. Tegenwoordig wordt er veel van een vrouw verwacht. Je moet de volmaakte dochter, zus, echtgenoot, moeder, collega enz. zijn, terwijl je maar 1 persoon bent.

Zuster denk daar aan en dan kom je er echt wel ik wens je veel sterkte en beterschap insallah.

gr. Menoes