Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft er jurken laten maken voor haar bruiloft en gebruikt als de bruidslebsaat ?



10-06-2009, 12:07
Ik ben denk ik van plan om eigen jurken te maken voor mijn bruiloft inschallah, zodat ik er ook gebruik van kan maken daarna. Alleen het is best moeilijk om mooie modellen en jurken te vinden, die ook geschikt zijn voor de bruiloft.

Wie heeft hiermee ervaring ?

12-06-2009, 10:51


ik heb ook mijn eigen lebsat laten maken.eentje met brede sfifa net als die de vrouwen van het konikelijk huis dragen.een witte en een zalm kleurige.Ik zou dan gaan voor een mooie stof en simpel model.niet te bloot.Gewoon hoe de tradationele taksita tot zijn recht komt.[je hebt tegenwoordig zulke rare modellen,met korte mouwen of gilletje enz.]

12-06-2009, 11:03
ik wil het ook doen, alleen kon ik ook geen mooie modellen vinden. Of ze zijn te bloot of te veel tierelantijn... Waar zijn de traditionele mooie, oogverblindende jurken gebleven??

12-06-2009, 11:58
jah idd. Die je ook kan gebruiken voor erna. Ik heb nog steeds niks gevonden word er gek van..

12-06-2009, 12:07


Mijn nichten en zussen hebben hun bruidslebsat ook niet van een ziyana, maar zelf jurken laten naaien. Zij zeggen wat ze ongeveer willen en ik tekende het uit op papier. Dat gaat dan samen met de stof naar een ervaren kleermaker. De jurken waren veeeeeeeeeeeeeel mooier dan die van een ziyana.

12-06-2009, 12:19
ik ook mn eigen jurken laten maken voor mijn feest in nederland
is veel beter whallah en geloof me je voelt je beter en mooier in je eigen jurk

ik heb er twee gekocht en 5 late maken in marokko..( ook voor henna en 7e dag kleren en kleren voor de volgende dag )

op croesel laan verkopen ze mooie en haar dochter in a dam heeft ook hele mooie
de rest heb ik in tanger late naaien
kijk gewoon paar plaatjes op i net of zoek een goeie naaier ik heb alles over gelaten aan de naaier en het was echt super ( zei wel ong wat ik wou )

12-06-2009, 12:39
Wel rekening houden met het feit dat stoffen duur zijn. Althans een jurk van satijn en kant vind ik geen bruidslebsa.

Dit wou dus eigenlijk ook doen, maar het probleem zijn de sieraden. Vanwaar kan je die huren?

12-06-2009, 12:42

Citaat door Norhaen:
Wel rekening houden met het feit dat stoffen duur zijn. Althans een jurk van satijn en kant vind ik geen bruidslebsa.

Dit wou dus eigenlijk ook doen, maar het probleem zijn de sieraden. Vanwaar kan je die huren?



ja je moet wel mooie stoffen nemen

je moet ruim voor je bruiloft er ook mee beginnen
ik heb anderhalf jaar voor de bruiloft overal steeds stoffen gekocht tot ik ging naaien

( ziana kun je nemen voor make up en sieraden dat had ik wel gedaan )

12-06-2009, 12:50

Citaat door i_like_mo:
ja je moet wel mooie stoffen nemen

je moet ruim voor je bruiloft er ook mee beginnen
ik heb anderhalf jaar voor de bruiloft overal steeds stoffen gekocht tot ik ging naaien

( ziana kun je nemen voor make up en sieraden dat had ik wel gedaan )



Ja zo hoort het ook Ik zie vaak bruiden die jurken laten maken, maar die niet mooi zijn. Sommige gasten hebben soms jurken aan die qua kwaliteit wat duurder oogt.
Ooh oke, er zijn nu neggafat die pakketprijzen hanteren. En dat vind ik best wel duur alleen maar voor sieraden, make up en hairstyling.

Mijn vriendin neemt negaffa Somaya, maar ze heeft 2 jurken laten maken, en ze betaalt gewoon de volle prijs van €1300 euro. En dat is echt veel

12-06-2009, 13:05

Citaat door Norhaen:
Ja zo hoort het ook Ik zie vaak bruiden die jurken laten maken, maar die niet mooi zijn. Sommige gasten hebben soms jurken aan die qua kwaliteit wat duurder oogt.
Ooh oke, er zijn nu neggafat die pakketprijzen hanteren. En dat vind ik best wel duur alleen maar voor sieraden, make up en hairstyling.

Mijn vriendin neemt negaffa Somaya, maar ze heeft 2 jurken laten maken, en ze betaalt gewoon de volle prijs van €1300 euro. En dat is echt veel



jah ik heb dat ook gehad hoor
ik moest hele prijs betalen dat was 1250 en mijn duurste jurk was 850 euro .. dus je moet wel een beetje sparen wil je het op die manier

je kunt ook visagie en sierade alleen nemen ..... ik hoorde dat er wel een ziana is die prijs hanteert na visagie en sierade kom ffe niet bij haar naam
( ze heeft ook schoonheids salon in de buurt haarlem amsterdam of ik weet niet meer ergens in noordholland

12-06-2009, 13:28

Citaat door UneBelJoueDeco:
ooh mijn god waar was je met je hoofd, 850,- voor een jurk mijn god wastie van goud gemaakt ofzo. Ze overdrijven echt extreem met hun prijzen slaat nergens op je draagt hem maar ongeveer 15 min.

Ik heb 2 jurken zelf laten maken en twee gehuurd. Ik kreeg de meeste complimentjes in de jurken die ik zelf heb gekocht
+ ik kan ze gewoon door verhuren, verdien ik me centjes terug. daar heb je tenminste wat aan.

En dat raad ik echt iedereen aan ontwerp je eien jurken die houd je tenminste.

Trouwens voor een mooie prijsje voor een complete lebsa of alleen de sieraden appart kijk op http://unebeljouedecoration.come2me.nl

groetjes



het was mijn eigen jurk
hij was prachtig
drie delig boven laag sari vol bewerkt van top tot teen
daar onder een andere soort stof en daaronder een hele speciaal mooi glinserede zijde
mooie sfiva drie kleuren en skeli dr door heen

mijn eigen chedda jurk was drie delig

en dan had ik nog een witte drie delig
ik draag ze niet 15 min meschien op mn bruiloft maar ik heb er voor me zelf nog heeeeeeeeeeeeel lang plezier mee insah allah ...