Bekijk volle/desktop versie : Hoe zit het met jouw schoonouders?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

08-06-2009, 16:07
Ik kwam dit net tegen echt grappig zelfd Nederlanders hebben hier last van





Heeeeelp... schoonouders. En dan vooral de schoonmoeders. De andere vrouw in jouw partners leven. Maar weinig hebben het geluk dat ze een geweldige band met hun schoonouders hebben. Ze gaan gezellig met elkaar winkelen, komen bij elkaar op de koffie en nemen samen de babyfoto's door van toen haar zoon en jouw partner nog een baby was. Maar helaas hebben maar weinig vrouwen zoveel geluk en diegenen zonder dat geluk spreken van onmogelijke schoonmoeders waar niet mee te leven valt!

Het is een fenomeen, onmogelijke schoonmoeders. In haar ogen doe jij niets goed, jij bent te min voor haar zoon, volgens haar kun je niet koken en bij jouw schoonmaakkunsten plaats zij haar vraagtekens. Om gek van te worden, maar je kunt (of durft) er ook niets van te zeggen en al helemaal niet tegen je partner. Het is tenslotte dé andere vrouw in zijn leven.

Mama is zijn grote liefde, dus je kunt maar beter niet tegen hem gaan 'zeuren' over zijn moeders gebreken. Hij zal deze namelijk toch niet inzien of toegeven en jou alleen maar ongelijk geven wat resulteert in een gigantische ruzie. Je kunt twee dingen doen: of je accepteert dat je schoonmoeder verschrikkelijk is en negeert het zoveel mogelijk of je gaat het gevecht aan om gerespecteerd te worden.

Wanneer er niet te leven valt met je schoonmoeder zit er duidelijk iets verkeerd bij haar! Waarschijnlijk had ze voordat jij haar zoon had leren kennen een heel goede band met hem. Nu jij in zijn leven bent gekomen moet zij hem ineens delen. Dat valt haar natuurlijk zwaar. Probeer het daarom ook een beetje van haar kant te bekijken voordat je te snel oordeelt. Je zult je daarom moeten bewijzen tegenover haar. Probeer haar respect te winnen door haar bijvoorbeeld uit te nodigen voor een dagje winkelen of voor een dineetje. Zo laat je jouw goede wil zien en je partner zal dit ook waarderen. Op deze manier ziet zij ook jouw liefde voor haar zoon. Je kunt ook een keer alleen iets met haar ondernemen. Bijvoorbeeld een dagje naar een kuuroord. Onder ontspannen omstandigheden gaat iedereen altijd heel anders met elkaar om. Probeer achter haar hobby's te komen of andere dingen waarin zij geïnteresseerd is. Misschien hebben jullie wel iets gemeen of delen jullie dezelfde passie behalve haar zoon. Zo kunnen jullie samen over die dingen praten of die dingen ondernemen. Je zult zien dat op den duur jullie relatie verbetert.

Je hebt natuurlijk nog schoonmoeders die het licht uiteindelijk nog steeds niet zien. Volgens haar ben je nog steeds een hoop oud vuil. Tja... dan zit er niets anders op om haar te wijzen op haar gedrag. Zeg dat je haar gedrag niet langer accepteert en dan zij er maar mee moet leren omgaan dat jij en haar zoon een stel zijn. Je hoeft niet bang te zijn dat ze dit doorvertelt aan haar zoon, want waarschijnlijk zal ze erg van jou actie schikken. Niet dat jullie nu dikke vriendinnen worden, maar de kans is groot dat zij jou voortaan met rust laat!

08-06-2009, 16:09


mijn schoonouders zijn in marokko

08-06-2009, 16:10
ik denk dat dit wereldwijd is dat sommige schoonmoeders niet met schoondochters om kunnen gaan en het idd meer zien als het afpakken van mijn zoon, heel triest terwijl ze zelf ook met iemands zoon zijn getrouwd.

08-06-2009, 16:10
wees blij

08-06-2009, 16:11



Citaat door missy_chanel:
ik denk dat dit wereldwijd is dat sommige schoonmoeders niet met schoondochters om kunnen gaan en het idd meer zien als het afpakken van mijn zoon, heel triest terwijl ze zelf ook met iemands zoon zijn getrouwd.



klopt je ziet het vaak aan blikken (ikdan) oe wordt je zo zenuwachtig van

08-06-2009, 16:11
mijn schoonouders zijn ok maar moet niet durven om kritiek over hun zoon te uiten.. hij is heilig

08-06-2009, 16:12
Kan er niet mee over praten,heb geen schoonouders meer,Allah irhamhoum.

08-06-2009, 16:13
Had me geen betere schoonouders kunnen wensen, wal7amduliAllaah!

08-06-2009, 16:15

Citaat door surfin:
mijn schoonouders zijn ok maar moet niet durven om kritiek over hun zoon te uiten.. hij is heilig



en jaaaa jij hebt het getroffen met hun zoon je moet van geluk spreken want er zijn geen betere jongens

08-06-2009, 16:15
[QUOTE=missy_chanel;66579203]ik denk dat dit wereldwijd is dat sommige schoonmoeders niet met schoondochters om kunnen gaan en het idd meer zien als het afpakken van mijn zoon, heel triest terwijl ze zelf ook met iemands zoon zijn getrouwd.[/QUOTE]


Juist!.....
Helaas zien zij dat niet in....
Maar een schoonmoeder heeft zichzelf er alleen maar mee,
vind ik.... Het is toch de vrouw van haar zoon. (waar hij van houdt). Ze mag hoog of laag springen.... (ze moet het gewoon accepteren) Mijn schoonma is een typje die tnawies heeft.
Is haar zoon 3dagen niet geweest. Loopt ze de gekste dingen in haar hoofd te halen. Die ze dan doodleuk komt opbiechten...
Lajhfed......pffff hoofdpijn.

08-06-2009, 16:16

Citaat door majdouline_:
klopt je ziet het vaak aan blikken (ikdan) oe wordt je zo zenuwachtig van



hahahaha en dat zegt een nieuwe verse bruid?
dit belooft wat

08-06-2009, 16:16

Citaat door chadia79:
Kan er niet mee over praten,heb geen schoonouders meer,Allah irhamhoum.

allah irhamhom

08-06-2009, 16:17


Ik heb lieverds van een schoonouders vooral mijn schoonvader ... Ze bemoeien zich nergens mee ... en vooral niet met hun zoon ... Elhamdullilah

08-06-2009, 16:18

Citaat door anoniempjee:
Ik heb lieverds van een schoonouders vooral mijn schoonvader ... Ze bemoeien zich nergens mee ... en vooral niet met hun zoon ... Elhamdullilah


Hamdoelah....

08-06-2009, 16:19

Citaat door missy_chanel:
hahahaha en dat zegt een nieuwe verse bruid?
dit belooft wat



ssssssssssssst niet verder vertellen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7