Bekijk volle/desktop versie : Werken in Dubai

Pagina's : [1] 2

07-06-2009, 16:35
Hallo,

Al een paar weken zit ik met de gedachte om te gaan emigreren naar Dubai. Nu heb ik begrepen dat het daar vooral draait om netwerken voordat je er een baan hebt. Nu is mijn vraag of iemand mij hier iets meer over kan vertellen.

Inieder geval bedankt!

Fouad

07-06-2009, 20:23

Op internet zijn er vele sites die je kunnen helpen bij het vinden van een baan in Dubai zonder het hebben van connecties, ondanks dat je wel sneller aan een baan komt als je de nodige mensen kent. Het ligt er ook aan wat voor een studie je hier in NL hebt genoten, met sommige studies kom je sneller aan het werk dan andere.

07-06-2009, 22:18
Mag ik vragen waarom je per se naar dubai wilt emigreren?

08-06-2009, 02:07

Citaat door MaRoCcInA:
Mag ik vragen waarom je per se naar dubai wilt emigreren?

Omdat hij elke dag de Burj -l Arab wil aanschouwen vanuit z'n raampje.

08-06-2009, 11:35

Zorro
werken in dubai
is een plus punt maar, eerst moet je contacten
leggen met personen in dubai of mensen die daar werken
een waar in dubai? Let op regels z'n regels daar netwerken hebben se overal 'overal in dubai)
een neem altijd vast contract lees kleine lettertjes want
in dubai zetten ze ni rap iemand aan de deur als hy of zij plus puntjes binnen brengen (contracten bedoel ik)
voor welke ebdrijf wil je graag werken..
SCHRIJF je nooit voorgoed uit in Nl/Belg
probeer het eerst 1 jaar of paar maanden
of begin werk te zoeken die contacten hebben(in buitenland)'ga voor hun werken
die veel zaken doen in buitenland (dubai/als japan zijn de 2belangerijkeste landen in de europa die zakens doen tot hier toe Top zijn.
Ze hebben geen crisis cijfers (momenteel)
Maar LET OP AANWAT JE BEGINT HOOE IK HET AL ZIJ LEG EERST CONTACT NEER IN HOOFDKANTOORS DIE CONTACTEN HEBEN IN DUBAI OF MAROKANEN BELG NEDERLANDERS DIE CONTACTEN HEBBEN GA VIA HUN

08-06-2009, 14:55
Netwerken heb je altijd wel nodig, ook in Nederland. Het is altijd makkelijker om ergens geintroduceerd te worden dan om er zelf proberen binnen te komen.

Arbeidsmigratie werkt simpel. Heb jij iets wat zij nodig hebben dan ben je welkom. Heb je dat niet dan kun je beter weg blijven. Voor ongeschoold werk hoef je er niet heen want zij hebben genoeg indieers etc die dat kunnen doen. Stel jezelf dus de vraag: "Hebben ze mij wel nodig?". Maar sowieso vreemd, wil je gewoon op de bonnefooi richting Dubai? Lijkt mij toch handig om eerst een baan te hebben bij een bedrijf in Dubai voordat je er uberhaupt aan begint. Als scheikundige of ingenieur in de petrochemie of industrie ben je daar wel welkom. Uiteraard niet als starter. Zonder ervaring heb je er ook weinig te zoeken en staat niemand te springen je aan te nemen.

10-06-2009, 19:50

Citaat door Get2Know:
Netwerken heb je altijd wel nodig, ook in Nederland. Het is altijd makkelijker om ergens geintroduceerd te worden dan om er zelf proberen binnen te komen.

Arbeidsmigratie werkt simpel. Heb jij iets wat zij nodig hebben dan ben je welkom. Heb je dat niet dan kun je beter weg blijven. Voor ongeschoold werk hoef je er niet heen want zij hebben genoeg indieers etc die dat kunnen doen. Stel jezelf dus de vraag: "Hebben ze mij wel nodig?". Maar sowieso vreemd, wil je gewoon op de bonnefooi richting Dubai? Lijkt mij toch handig om eerst een baan te hebben bij een bedrijf in Dubai voordat je er uberhaupt aan begint. Als scheikundige of ingenieur in de petrochemie of industrie ben je daar wel welkom. Uiteraard niet als starter. Zonder ervaring heb je er ook weinig te zoeken en staat niemand te springen je aan te nemen.

Ik ben daar zelf op vakantie geweest. Heel internationaal en veel diversiteit in arbeiders. De locals (Dubai mensen) zie je nauwelijks. Als je ze ziet dan is het in de hele hoge functies (ministeries, vastgoed, bankwezen etc). Voor de lage opleidingen hebben ze veel immigranten. De expatters zijn voornamelijk bezig in de architectuur, olie, bouw en vastgoed. Echter door de kredietcrisis gaat het zeer slecht in Dubai. Ze hebben vele miljarden schulden. Expatters verlaten massaal Dubai (en laten torenhoge schulden achter). Ik heb ook overwogen om met mijn financiële opleiding daar te gaan werken, echter dit moment is niet echt gunstig.

Denk dat Dubai geen paradijs meer is voor de expatters. Hoe hoger je opgeleid bent en hoe beter jouw Engels is, hoe beter je daar aan de bak komt. Orieenteer je eerst op de arbeidsmarkt, welke functie wil je gaan bedienen. Veel Marokkanen wonen daar (hebben eigen winkeltjes, rijinstrcuteurs etc).

18-06-2009, 22:38
wajow wat mensen wel niet over hebben voor werk......... pfff ik zou niet kunnen emigreren naar een land zo ver weg als dubai

maar ja ieder zijn ding

18-06-2009, 22:43
ik wil ook weg uit deze kikkerland

dubia of Saudi-Arabië daar wil ik zeker willen werken en wonen

19-06-2009, 09:13
Ik ben net 2 dagen terug uit dubai en het is echt niet zo geweldig als iedereen denkt. Er is veel armoede onder de immigranten waar dubai vooral uit bestaat (80%) die arme mensen verdienen ongeveer 250 euro per maand (horecapersoneel). en die mensen hebben meestal een ontzettend hoge hypotheek ,want om een verblijfsvergunning te krijgen in dubai moet je daar een huis kopen. en het zijn echt niet allemaal ongeschoolden arbeiders die dat werk doen, bij ons in het hotel hadden we een jongen die international law heeft gestudeerd en hij maakte kamers schoon. En om iets voor jezef te beginnen daar.. you name it, they have it.
Voordat we dubai gingen hadden wij ook grote plannen om daar te gaan wonen, maar nu ik het daar gezien heb hoeft het voor mij niet.
Ik vindt het niet eens een mooi land, je hebt maar 1 wijk die indrukwekkend is de wijk jumereih waar de rijke lui zich bevinden en wat hoge gebouwen o.a de burg al arab.

02-06-2011, 16:47
Is er in die 2 jaar iets veranderd in Dubai? (A)

22-04-2012, 12:37
Nog gelukt?

UAE is wel interessant, werk zelf in de IT branche (programmeur).
Maar Dubai is mij wat overrated, zou graag naar Abu Dhabi willen...overal adhaan te horen.

03-05-2012, 21:46

Citaat door glock:
Hallo,

Al een paar weken zit ik met de gedachte om te gaan emigreren naar Dubai. Nu heb ik begrepen dat het daar vooral draait om netwerken voordat je er een baan hebt. Nu is mijn vraag of iemand mij hier iets meer over kan vertellen.

Inieder geval bedankt!

Fouad
salamoe 3alaykoem
wallahi is mijn droom om naar een islamitische land te emigreren, naar saoudi arabie of dubai ofzow prachtig gewoon.
inshaallah komt die droom uit.
wa salam

28-11-2012, 15:04
Ook mijn droom inscha alah! DUBAI is prachtigggggggggg

30-11-2012, 15:47

Citaat door mocro_90:
salamoe 3alaykoem
wallahi is mijn droom om naar een islamitische land te emigreren, naar saoudi arabie of dubai ofzow prachtig gewoon.
inshaallah komt die droom uit.
wa salam
Islamitisch land? Nou dan moet je niet in die stink saudi arabie zijn, en ook neit in dubai.

Daar in die landen, kun/kan en mag je gewoon alles doen wat je wil als je geld hebt, en heb je het heeeeeeeeeeeeel slecht als je niks hebt.

Integendeel juist, Nederland en veel andere europese/ontwikkelde landen zijn 1000 maal beter om je geloof te belijden dan wat jij opnoemt.

Hier in dit land hoef je theoretisch gezien nooit je geloof te verloochenen zonder dat je daar problemen voor hoeft te krijgen. In dubai is het heel anders, een sjeik die jou aanrijd rijd gewoon door (jij kan en mag niks terug doen). Je zoontje die opgehaald wordt ivm een verkeerd woord over een regeringsleider of een plaatselijke sjeik zul je mee moeten leven. Als jij of je zoontje straks ergens werkt en de baas is boos zul je gewoon letterlijk te kampen hebben met lijfstraffen, etc etc etc etc etc etc etc.

Dus geloof me, blijf lekker in Nederland als je islamitisch wilt leven, en zoek de arabieren of als je klaar bent voor een duivels leven.

Klein voorbeeldje http://www.vandaag.be/buitenland/24312_vreselijk-martelende-sjeik-gewoon-vrijgesproken.html

Pagina's : [1] 2