Bekijk volle/desktop versie : MUZIEk??



29-04-2004, 23:26
( sta onder een onder een jongens naam maar ben een meisje)

muziek..

haram?
het is toch haram als je echt intensief naar de teksten luistert,
maar als je voor even een muziekje aanzet en daarna weer uitdoet zonder dat je daar waarde aan hecht mag het dan nog steeds niet ik probeer zoveel mogelijk de regels van de islam te volgen, maar ik zet af en toe weleens een muziekje op,en op feestjes ook, ik weet dat het op een geboortefeest niet mag maar op een bruiloft mag het weer wel maar niet te veel en liever darbouka..

jongeren in mijn omgeving hebben allemaal in hun jongere jaren veel gedaan wat wat niet mocht,op hun bruiloften hebben ze allemaal muziek en bandjes.. en nu is het voor mij allemaal verboden... hoe lang bestaat de koran al... hij is niet vorige week pas uitgekomen... daar erger ik me aan.. wij mogen niks doen, ja zei hebben alles gedaan terwijl ze toen ook wisten wat wel en niet haram was..... laat daaom ieder zijn eigen leven leiden en ieder voorzich zelf beslissen wat ze wel of niiet doen..

iedereen word apart begraven en iedereen staat er alleen voor op de dag des oordeels....

05-05-2004, 17:44


Je moet niet zo zeuren. Als je weet dat het Haram is om naar muziek te luisteren, dan moet je dat ook laten. En niet met smoesjes komen.
Of zoek je bijval van mensen om wel naar muziek te kunnen luisteren?
Andere mensen mochten en mogen er niet naar luisteren en wij ook niet!
Je zegt het zelf; iedereen wordt alleen berecht op de Grote Dag.

05-05-2004, 20:16

Citaat:
Origineel gepost door hbohuisvrouw
Je moet niet zo zeuren. Als je weet dat het Haram is om naar muziek te luisteren, dan moet je dat ook laten. En niet met smoesjes komen.
Of zoek je bijval van mensen om wel naar muziek te kunnen luisteren?
Andere mensen mochten en mogen er niet naar luisteren en wij ook niet!
Je zegt het zelf; iedereen wordt alleen berecht op de Grote Dag.
laat is wat lezen ...waar uit op kan opmaken dat je geen muziek mag luisteren....tnx xxx (ps: hij zeurt niet...)

05-05-2004, 20:23
[QUOTE]Origineel gepost door ouiam_tet1
[B]Muziek is Haram.


Muziek en het luisteren ernaar is niet toegestaan. Het behoort tot zondes die de veroorzaakt worden door de shaytan. Muziek is een oorzaak tot het verharden van de harten en deze te verzieken. Geleerden hebben gezamenlijk een duidelijke fatwa over het verbieden van muziek uitgesproken (idjmaa&rsquo, hier volgen een paar bewijzen tot het verbieden van muziek:




thanks sis...

05-05-2004, 20:41


Waarom luister je niet naar Koranrecitaties en Anasheed i.p.v. muziek. Dat is toch beter.

05-05-2004, 21:20

Citaat:
Origineel gepost door hbohuisvrouw
Waarom luister je niet naar Koranrecitaties en Anasheed i.p.v. muziek. Dat is toch beter.
en voor wie is dit bedoelt ??

05-05-2004, 21:48
hehehehe okaaaj beetje traag van begrip

04-07-2004, 21:52
en helaas je kan niks aan doen om je bergip te verbeteren

04-07-2004, 22:31
asalaamo 3aleikom warahmatu allahi wabarakatuh.

aghi khalid wat muziek betreft heeft onze profeet al eeuwen trug zoalles op hadis 2.
en de rest van de argumenten. voor muziek gewaaschouwd.
helaas nemen veel van onze broedrs en zusters dit niet serieus.
en zegt van (laat daaom ieder zijn eigen leven leiden en ieder voorzich zelf beslissen wat ze wel of niet doen..).

en ik wou je zeggen alles onze proefeet nog leefde zou je het tegen hem zeggen. want dit was uitraad een van de zonds waarvoor hij onze heeft gewaaschouwd?????.

wasalamo 3aleikom warahmatu alalhi wabarakatuh.

04-07-2004, 22:42
asalaamo 3aleikom warahmatu allahi wabarakatuh.

dit is een mscha-allah link lees het even zazakom allaho geiran.http://www.al-islaam.com/al-islaam/maandblad/WijMoslims/2002/sep/artikel4.html


ps: broeder khalid moge allah van ons en jou houden,en probeer met praktiserend broedrs om te gaan want dat zal je goed doen en je kan veel van leren inscha-allah.
en allah zegt in de koran: alalh bidikri allahi tatma"ino alkolob(bij het herdenken van Allah ta'ala vinden de harten rust)

wasalamo 3aleikom warahmatu allahi wabarakatuh.