Bekijk volle/desktop versie : Wie zijn de khawarijj??!?!?!?



29-04-2004, 20:49

Citaat door Muwwahid:
ßÇäæÇ Ýíå íÎÊáÝæä

Zeg: “O Allah, de schepper van de hemelen en de aarde, de Kenner van het onwaarneembare en het waarneembare, U oordeelt tussen uw dienaren over dat waarover zij van mening verschillen.” (39:46)


ÈÓã Çááå ÇáÑÍãä ÇáÑÍíã
ÇáÍãÏ ááå æ ÇáÕáÇÉ æÇáÓáÇã Úáì ÑÓæá Çááå


NOOT VAN DE UITGEVER

Dit boek zal van grote waarde zijn voor degenen die nieuwsgierig zijn over de gebeurtenissen die zich vandaag de dag in deze wereld afspelen. Dit boek is zowel actueel als gevuld met historische feiten. Het was mij een persoonlijk genoegen om te helpen met het uitzetten en samenstellen van alle historische verhalen en aqidah punten die nodig waren om uit te werken. Ik ben er zeker van dat je deze grote prestatie zult waarderen; net zoals ik dat heb.

Moge Allah deze bescheiden prestatie van ons accepteren.

ÇÈä ÚãÑ
Ibn `Umar


NOOT VAN DE AUTEUR

ÈÓã Çááå ÇáÑÍãä ÇáÑÍíã
ÇáÍãÏ ááå æ ÇáÕáÇÉ æÇáÓáÇã Úáì ÑÓæá Çááå
æÃÔåÏ Ãä áÇ Åáå ÅáÇ Çááå æÍÏå áÇ ÔÑíß áå. Çáãáß ÇáÍÞ ÇáãÈíä

Beste broeders en zusters in de Islam ÇáÓáÇã Úáíßã æÑÍãÉ Çááå

Ik hoop dat mijn woorden jullie in goede gezondheid en vrede bereiken. Er zijn heel wat specifieke punten die wij naar voren kunnen brengen als reden om dit specifieke boek te schrijven. Eén van de redenen is vanwege de oneerlijkheid die is aangedaan aan de Ummah en de Mujahideen, die sommige geleerden van de tirannen als Khwaarij hebben bestempeld. Netzo even oneerlijk, zijn de woorden van de onwetenden die soms de Khawaarij Mujahideen noemen.

De specifieke reden voor het schrijven van dit boek is dat ik zelf Khawaarij ben genoemd. Een snelle blik in de bladzijdes van de Islamitische geschiedenis laat zien dat ik niet de enige ben geweest die gelabeld werd met deze titel vanwege mijn aanhoudende oproep tot de Jihad. Grote geleerden van het verleden, zoals Ibn Qayyim, Ibn Taymiyyah en Ahmad Ibn Hanbal ÑÍãåã Çááå werden ook Khawaarij genoemd alsmede andere namen die werden uitgepikt voor publieke onderzoek omdat ze voor de waarheid stonden. Ondanks alles, moeten we toch doorgaan om de beweging te propageren. Het meest belangrijke; om te begrijpen wie de echte Khawaarij zijn en wie hiervan beschuldigt worden, moeten we een paar vitale punten en verschillen in gedachte houden:

1- Veel mensen verwarren de Khawaarij met de Mujahideen.

2- We moeten het verschil kennen over het feit dat de Mujahideen soms Khawaarij worden en andersom.

3- Het is moeilijk te oordelen wie wie is wanneer er geen implementatie van de Shariah is. Wanneer de mensen de tirannen bevechten zijn sommigen hiervan Mujahideen en sommigen Khawaarij die vermomd zijn als Mujahideen.

4- We zouden de strijd niet moeten opgeven omdat we gelabeld worden met slechte namen.

5- Khawaarij zijn de vijanden van de Islam en de huidige heersers zijn de vijanden van Allah .

6- We zouden het verschil moeten kennen tussen: a) degenen die Takfiri zijn en niet vechten en b) Khawaarij die doden uit geloof. De eersten hebben het probleem in het hoofd en de tweeden hebben het probleem in het zwaard zitten.

7- De khawaarij wilden uit intentie geen kwaad doen. De heersers doen kwaad en houden vol kwaad te doen.

8- We moeten andere groepen bestuderen om te begrijpen dat de Khawaarij niet de slechtste waren, maar de eersten van de bid’ii groepen.

9- Tenslotte, zouden we al onze oprechte broeders en zusters moeten aansporen om de problemen van de afgedwaalde groepen te begrijpen, hen te laten zien hoe met hen om te gaan en om onze geloof en daden te beschermen tegen het gevaar dat zij stellen in onze realiteit. De Ummah kan niet simpelweg het gevecht vermijden. Sommigen moeten opstaan zoals is genoemd in de hadith van Sahih Muslim. In deze hadith zegt de Profeet (vrede zij met hem): “Er zal altijd een groep zijn die vecht voor de waarheid.”

Eén van de beste dingen om in situaties zoals deze te doen; is om een beroep te doen op mensen om hun harten voor de zaak van Allah te openen en om hard te werken het kwaad te verwijderen, ondanks de titel die gegeven wordt aan degenen die het verwijderen. We moeten elk Haraam verwijderen en de Kuffar niet hun Kufr op aarde laten vestigen.
Ik wou van deze gelegenheid gebruik maken om broeder Ibn Umar te bedanken voor het uitwerken en organiseren van dit onderwerp uit de tapes. Ik geef hem ijaaza (toestemming) om les te geven, dit werk te hervormen en om te integreren in gerelateerde en niet gerelateerde onderwerpen. Moge Allah ons selecteren om tussen zijn elite soldaten te behoren.

Jullie broeder,
Abu Hamza

Geschreven: Winter 1999
Klaargemaakt: Lente 2000
.

29-04-2004, 21:41


salaam,

wat is de titel van dat boekje en waar kan je het kopen?