Bekijk volle/desktop versie : haram kind

29-04-2004, 18:21
salaam

Luister kijk ik heb gehoord als bijvoorbeeld een kind dat is verwekt en de ouders niet zijn getrouwd dat het 100 slagen krijgt

omar (metgezel van mohammed (sws) die was nog geen moslim en hij had een ongeboren kind dat verwekt was toen hij nog niet getouwd was.

En toen het kind was geboren had hij het kind 100 slagen gegeven.
Bij de 98ste was het kind dood maar hij moest doorslaan!!

Ik wil weten of het waar is...
alvast bidankt

29-04-2004, 18:27

a salam oealaikom

je bedoelt volgens mij andersom
de kind zelf verdient geen slagen , die kan er niks aan doen.
maar een volwassen iemand hoort 100 slagen te krijgen.

en volgens mij was het omar niet maar zijn zoon had zina gepleegd en die kreeg 100 slagen( allahoe allem)

wa salaam

29-04-2004, 18:32
hier een stukje bewijs uit de edele koran:
de ontuchtige vrouw en de ontuchtige man, slaat hen ieder met honderd slagen. En laat medelijden met hen jullie niet treffen in de godsdienst van Allah, indien jullie in Allah en de Laatste Dag geloven. En laat een groep van de gelovigen getuige zijn van hun Bestraffing.
( soerah AN NOER aya 2)

wa salaam oealaikom,

05-05-2004, 18:42
Nee kijk, de zoon van Omar. die had een kind zonder dat hij getrouwd was. Omar beveelde he, zijn kind van 100 slegen te geven. bij 98ste klap was het kind dood. de zoon wou niet verder slaan, maar moest het toch doen.

06-05-2004, 11:30

Citaat:
Origineel gepost door XxNad0rGirlxX
Nee kijk, de zoon van Omar. die had een kind zonder dat hij getrouwd was. Omar beveelde he, zijn kind van 100 slegen te geven. bij 98ste klap was het kind dood. de zoon wou niet verder slaan, maar moest het toch doen.
Maar waarom het kind ?!
Ik bedoel het kind kan er toch niks aandoen, dat hij/zij is verwekt ..
De fout ligt toch aan de 2 verantwoordelijke?
Of zie ik dat verkeerd

06-05-2004, 16:14
salaam
nee zie, de zoon van omar had ene kind. en hij(dus de kind van omar) had ene kind voor dat hij ging trouwen. en ik daarom moest hij gestraft worden door 100 slagen te krijgen. maar bij 98 gaat hij dood. hij had er nog 2 te kort. u schuld wordt vergeven als je 100 krijgt en nie 98. dus daarom zei omar da die tot 100 moet gaan dat hij(z'n zoon) z'n straf volledig heeft ontvangen. en de volgende dag droomt omar van z'n zoon en hij zegt bedankt z'n vader. hij zegt zo tnx vader da je m'n straf volledig hebt gegeve want wat moest ik dan tege allah zegge als ik maar 98 slagen heb gekrege en niet 100....

mohim ik hoop dat je u antwoordt gekrege hebt...
xxxxx

11-05-2004, 02:19
huh?
zo iets heb ik nog nooit gehoord sorry...
kan er iemand ook met bewijzen komen dan...?

14-05-2004, 12:47
Waar Gaat het heen met ons....dingen vertellen waar we geen weet van hebben, toevallig weet ik het verhaal van Omar en zijn zoon heel goed en die ga ik jullie nu vertellen....toen Omar Galifa was was zijn zoon naar een andere stad gegaan met een vriend van hem en toen ze daar waren werden ze verleid door de drank daar en dus hebben ze een slok genomen en die hebben ze neit eens door geslikt maar gelijk er uit gespugt toen zijn ze naar een man gegaan die door omar aangewezen was om over dat stad te regeren en aan hem hebben ze vertelt wat er gebuurt was, toen heeft hij ze in zijn huis 100 slagen gegeven, toen ze bij omar aan kwamen en omar hoorde er van werd die boos dat ze niet waren gestraft in een plein waar anderen hun konden zien, toen heeft hij ze op nieuwe 100 slaag gegeven waar anderen bij waren, zijn zoon is niet tijdens het slaan dood gegaan maar een tijd er na.

14-05-2004, 12:52
En dan een antwoord over iemand die sex heeft voor dat die trouwt of daar nou een kind van komt of niet, ze horen beide 100slaag te krijgen...en het kind heeft niets gedaan een beetje moeslim die na denkt weet dat de islaam rechtvaardig is en waarom zou een kind geslagen worden van iets die twee volwassenen hebben veroorzaakt???
als ze getrouwt zijn en ze gaan vreemd dan horen ze gesteenigd te worden tot de dood....dat is wat er over staat in de islaam.

PS: een kind kan je alleen slecht en goed leren als die klein is maar pas als die volwassen is worden zijn fouten gerekent..

alahoea3lam