Bekijk volle/desktop versie : Heeft iemand ervaring met het omgaan met narcisten?



03-06-2009, 21:45
Mijn vader is zo:


x vindt zichzelf fantastisch en enorm belangrijk (hij overdrijft zijn prestaties en talenten, verwacht dat men hem erkent als een superieur persoon zonder dat zijn prestaties hier aanleiding toe geven);
x is gepreoccupeerd met fantasieën over onbeperkt succes, macht, brille, schoonheid, of de ideale liefde;
x gelooft dat hij 'speciaal' en uniek is en dat hij slechts begrepen kan worden door andere speciale mensen, bij voorkeur met een hoge status, van wier kring hij eigenlijk ook deel zou moeten uitmaken;
x eist excessieve bewondering;
x meent over speciale voorrechten te beschikken (heeft bijv. de onredelijke verwachting dat hem een voorkeursbehandeling toekomt of dat men vanzelfsprekend rekening houdt met zijn verwachtingen);
x gebruikt zijn medemens om zijn eigen doelen te bereiken;
x heeft een tekort aan invoelend vermogen (hij wil de gevoelens en behoeften van anderen niet erkennen en het is hem niet goed mogelijk zich de behoeften van anderen voor te stellen);
x is vaak jaloers op anderen of gelooft dat anderen jaloers zijn op hem;
x heeft een hooghartige houding en gedraagt zich dienovereenkomstig.

Ik weet niet meer hoe ik dit kan opvangen.

03-06-2009, 22:07


Ewa dat is dus Lkibria ten top!!
Ik wens je heel veel sterkte meid...

03-06-2009, 22:52
damn, die moet eens even hard door elkaar geschud worden, en eens de realiteit onder ogen zien. maar dat gaat ook niet hup 1,2,3
ik zou eigenlijk echt niet weten hoe je hier mee moet omgaan, ik zou in jou geval dehele tijd ertegen in gaan, duidelijk maken dat hij absoluut niet superieus is enzo.

allahi shefik (K)

03-06-2009, 23:31
neem aan dat jullie moslims zijn, roep papa heel snel tot de orde, want dit is kibr en is een slechte zaak in de islam!

04-06-2009, 13:22


Dit is een stoornis, denk ik. Die mensen zien niet dat ze slecht bezig zijn, Die zien dat gewoon niet. Snel tot orde brengen. Konden we dat maar, dan hadden we geen rare mensen op de wereld.

Hahhaa. Als een psycholoog dat nou tegen zijn clienten zegt hahaha. Ik breng jou even op orde door je door elkaar te schudden! Hup 1, 2 en 3 Shake shake en shake.
Kijk eens aan. Had je zeker niet gedacht he, dat het zo snel kon gebeuren.

De vader zal niet bekennen dat hij een stoornis heeft, omdat hij het niet ziet. Je moet die stoornis juist onder ogen brengen. Laten zien dat hij daar mee bezig is en dat het jou en de rest ernstigt stoort. En dat ie hulp moet krijgen.

Salaam walekom

04-06-2009, 23:26

Citaat door Princess24:
Ewa dat is dus Lkibria ten top!!
Ik wens je heel veel sterkte meid...

wat is lkibria?

04-06-2009, 23:27

Citaat door paradijs79:
neem aan dat jullie moslims zijn, roep papa heel snel tot de orde, want dit is kibr en is een slechte zaak in de islam!

wat is kibr?