Bekijk volle/desktop versie : #_ Help!! Opzoek naar een Recept..



03-06-2009, 16:35
Hey Goedenmiddag,

Ik ben opzoek naar een recept die ik hier ooit eerder heb gelezen & overgeschreven maar nu helaas kwijt bent.

Het is een dadelkoekje..wat ik me vaag kan herinneren is dat je de dadels moet stomen en vervolgens over het deeg moet smeren, vervolgens rol je 't deeg op en bak je deze in de oven! Wanneer het koekje gebakken is, snijd je deze en doet er vervolgens chocolade op en kokos.


Wie o wie kan me helpen..ben opzoek naar hoeveelheid e.d!

03-06-2009, 19:46


Up voor jou meid zo het zelf niet weten

03-06-2009, 21:02
Fekkas met dadels en chocola

Nodig voor het deeg:

700g bloem
250g zachte boter
200 poedersuiker
4 eieren
1 zakje vanillesuiker
1 zakje bakpoeder

Vulling:

500g dadels
1 thl.kaneel
2 eetl mazhar

Extra:400g chocola,2 eetl.olie,grofgemalen amanelen

Ontpit de dadels en laat ze 15-20min stomen in de couscouspan,laat ze afkoelen en pureer ze in de keukenmachine voeg kaneel en mazhar als het te dik is kan je meer mazhar toevoegen,verdeel het in 6 gelijke stukken.
Mix de boter en de poedersuiker voeg de eieren 1voor1 de vaniellesuiker en beetje bij beetje de bloem tot een soepel deeg en verdeel het in 6 gelijkestukken.
Pak een stuk deeg en rol uit op een met bloem bestoven werkvlak,smeer daar 1 stuk van de vulling op en rol het op.Bak in een voorverwarmde oven op 180 graden voor 15-20min.Laat de rollen afkoelen,verwarm de chocola met 2eetl.olie aubain-marie of in de magnitron.
Smeer (met een kwast)de rollen met de chocola rondom en en bestrooi met de amandelen ,laat de chocola drogen en snij de rollen in stukken.

Is een recept van Cookie.