Bekijk volle/desktop versie : Waarschuwing oplichting moskeegangers!



Pagina's : [1] 2

03-06-2009, 13:23
Bij de politie Haaglanden is informatie binnen gekomen dat er landelijk een serieoplichter actief is.

Deze man maakt zijn slachtoffers onder de Marokkaanse bezoekers van moskeen.

Hij doet zich voor alsof hij afkomstig is uit het buitenland en voor zaken in Nederland verblijft. Hij vertelt dan dat hij zojuist door onbekende mannen beroofd is van zijn tas met laptop, bankpassen en reisbescheiden. Hier door heeft hij geen geld meer om een nieuw ticket voor zijn terugreis te betalen. Vervolgens vraag hij dan de moskeebezoekers om voor hem geld te geven en/of in te zamelen om naar huis te kunnen reizen.

Om zijn verhaal geloofwaardig te maken heeft hij in meerdere gevallen samen met moskeebezoekers (valse) aangifte bij de politie gedaan. Hierbij maakt hij misbruik van de goedgelovigheid, de vrijgevigheid en gastvrijheid van de moskeebezoekers. Blijkbaar is zijn verhaal zo geloofwaardig dat hij mensen opgelicht heeft in heel Nederland en dan meerdere gevallen per week, waarbij hij forse geldbedragen heeft ontvangen.

Het gaat om een Marokkaanse man van ongeveer veertig jaar oud die zich in een aantal gevallen heeft voorgedaan als orthopedisch chirurg. In een aantal gevallen droeg de man ledematen in het verband.

http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=13348

03-06-2009, 13:27



Citaat door Redactie:
Hierbij maakt hij misbruik van de goedgelovigheid, de vrijgevigheid en gastvrijheid van de moskeebezoekers.


Het is toch vrij standaard in een moskee, kerk of welke andere plek van aanbidding ook, om misbruik te maken van de goedgelovigheid van de bezoekers....

Als we dat strafbaar stellen is het snel gedaan met religie....

03-06-2009, 13:48

Citaat door J_A_B:
Is er geen foto van deze gast? Zou handig zijn.

Tuurlijk, bij het ontvangen van de sommen vroeg hij om samen met de gulle gevers op de foto te kunnen.

03-06-2009, 13:50
Wat vreselijk pfff...Ik zou er ook intrappen...
Wel erg hoor, nou verpest hij het voor mensen die echt in nood raken.

03-06-2009, 14:02



Citaat door @bracadaver:
Het is toch vrij standaard in een moskee, kerk of welke andere plek van aanbidding ook, om misbruik te maken van de goedgelovigheid van de bezoekers....

Als we dat strafbaar stellen is het snel gedaan met religie....

03-06-2009, 14:07
Jab,

Het is wel grappig toch

03-06-2009, 14:11

Citaat door Julia_forhim:
Jab,

Het is wel grappig toch


Heeey lieverd, check je hoekje :kus

03-06-2009, 14:13

Citaat door Giftig:
Heeey lieverd, check je hoekje :kus


Schatje,

Ik ga vanavond die kofta pitabroodjes maken
Sjeetje miena, mijn ouders zijn weer op vakantie en ik ben de klos met koken ieghh

Aan jouw recepten heb ik heel veel, thnx
Ik heb geen puntje van jouw gehad hoor...

liefs

03-06-2009, 14:20
Lieverd,

Ik kan je geen groen teruggeven hihihi
thnx voor je puntje.

03-06-2009, 14:22

Citaat door Julia_forhim:
Schatje,

Ik ga vanavond die kofta pitabroodjes maken
Sjeetje miena, mijn ouders zijn weer op vakantie en ik ben de klos met koken ieghh

Aan jouw recepten heb ik heel veel, thnx
Ik heb geen puntje van jouw gehad hoor...

liefs


Ooh wat leuk om te horen Laat me weten of ze zijn gelukt en plaats foto ervan!! Mijn ouders zijn er ook niet, dus ik weet hoe je je voelt


Citaat door Julia_forhim:
Lieverd,

Ik kan je geen groen teruggeven hihihi
thnx voor je puntje.


Komt later wel joh!! -X- Hahaha...

03-06-2009, 14:27

Citaat door Giftig:
Ooh wat leuk om te horen Laat me weten of ze zijn gelukt en plaats foto ervan!! Mijn ouders zijn er ook niet, dus ik weet hoe je je voelt



Komt later wel joh!! -X- Hahaha...

Ik beloof je een foto en ik ga binnenkort turkse pizza maken dan plaats ik het ook op jouw topic, oke?

Ps: je bent een lieverdje

03-06-2009, 14:33

Citaat door Julia_forhim:
Ik beloof je een foto en ik ga binnenkort turkse pizza maken dan plaats ik het ook op jouw topic, oke?

Ps: je bent een lieverdje


Inshallah, ik zal er naar uitkijken Turkse pizza? Welk recept? Van mij mag je !!! Leuk en lekker..

Ps: jij ook

03-06-2009, 14:36



Citaat door Julia_forhim:
Lieverd,

Ik kan je geen groen teruggeven hihihi
thnx voor je puntje.


Zal hem wel geven in jouw plaats dan.

03-06-2009, 14:42
AAhhhhhhhhhhh zo lief Check ook je hoekje dan maar.....

03-06-2009, 15:15

Citaat door TrotseKaaskop2:
Zal hem wel geven in jouw plaats dan.


Jij bent ook een lieverdje
en dat voor een kaasje


grapje he...

Pagina's : [1] 2