Bekijk volle/desktop versie : Welk leven kies jij



Pagina's : [1] 2 3

03-06-2009, 12:18
welk leven kies jij als vrouwzijnde?

1. In Marokko met je schoonfamilie in 1 huis. Je werkt niet en je studeert ook niet. Jouw taak is kinderen krijgen en grootbrengen en voor het huishouden zorgen en de gasten. Jouw man werkt wel.

2. In Nederland met alleen je eigen man in 1 huis. Je werkt en hij werkt ook. Jullie zorgen samen voor het grootbrengen van jullie kinderen, maar je ziet je hoofdtaak in het huishouden en zorgt er sowieso voor dat het huis er altijd goed uit ziet en het eten klaar staat als hij terug komt van zijn werk.

3. Andere optie

03-06-2009, 12:19


Tell me ook waarom je die keuze maakt

03-06-2009, 13:02
Ik zelf zou voor optie 2 kiezen, waarom omdat het voor mij moeilijk is om in marokko te wonen en alleen maar als huisvrouw te spelen.

Maar mijn zusje die heeft voor optie 1 gekozen omdat het altijd haar doel voor ogen was om inshallah terug te keren naar Marokko.

03-06-2009, 13:10
weet je misschien waarom je zus het minder erg vind om voor 'huisvrouw te spelen' dan jij?? Ookal woont ze dan met haar schoonfamilie en man in 1 huis

03-06-2009, 13:13



Citaat door maryam_x:
weet je misschien waarom je zus het minder erg vind om voor 'huisvrouw te spelen' dan jij?? Ookal woont ze dan met haar schoonfamilie en man in 1 huis



mijn zusje is praktiseren en is niet echt een type die fulltime wilt werken mits het in een omgeving is zonder mannen.
Zij zal met haar schoonouders wonen, maar zij en haar man hebben een eigen verdieping boven haar schoonouders

03-06-2009, 13:27

Citaat door maryam_x:
welk leven kies jij als vrouwzijnde?

1. In Marokko met je schoonfamilie in 1 huis. Je werkt niet en je studeert ook niet. Jouw taak is kinderen krijgen en grootbrengen en voor het huishouden zorgen en de gasten. Jouw man werkt wel.

2. In Nederland met alleen je eigen man in 1 huis. Je werkt en hij werkt ook. Jullie zorgen samen voor het grootbrengen van jullie kinderen, maar je ziet je hoofdtaak in het huishouden en zorgt er sowieso voor dat het huis er altijd goed uit ziet en het eten klaar staat als hij terug komt van zijn werk.

3. Andere optie


keuze 2 heb ik gekozen. mijn man werkt,heb zelf niets met werken...ik zit lkkr thuis met de kleine, ik kan alles zelf indelen kwa huishouden en koken. hmd we komen niets te kort.

03-06-2009, 13:32

Citaat door mevrouwtje20:
mijn zusje is praktiseren en is niet echt een type die fulltime wilt werken mits het in een omgeving is zonder mannen.
Zij zal met haar schoonouders wonen, maar zij en haar man hebben een eigen verdieping boven haar schoonouders


Oké, ik was daar ff nieuwsgierig naar.
Want heel veel dames vinden zo een manier van leven oké.

03-06-2009, 13:34

Citaat door mercedez207:
keuze 2 heb ik gekozen. mijn man werkt,heb zelf niets met werken...ik zit lkkr thuis met de kleine, ik kan alles zelf indelen kwa huishouden en koken. hmd we komen niets te kort.


En op dat gedeelte vroeg ik me af of het niet op een dag saai begint te worden.... dat je zelf ook wilt werken, al is het maar parttime
Want ondanks dat je de hele dag bezig bent met huishouden/kindje, zit je toch grotendeels op de bank niks te doen...of niet?

Ik bedoel hier HELEMAAL niks beledigends mee, vat het aub niet verkeerd op.
Wil alleen even weten hoe mensen hier over denken.

03-06-2009, 14:20
zeker optie 2 samen wonen met mijn schoonfamilie HELL NO over mijn lijk

03-06-2009, 15:57
ZKER optie 2 want dat lijkt mij belangrijker waarom ik heb iedereen hier mijn ouders mijn werk kan nederland niet verlaten alleen als ik oude wordt dan terug keren naar marokko.....hahaha

Optie1 over mijn lijk zoals ayah2007 zei
waarom omdat ik in marokko niemand heb en dara kan ik geen toekomst opbouwen marokko is genoeg voor de zomervakantie die 4 a 5 weken hahahah.....

Hopelijk maak je een duidelijke beslissing voor jezelf....

03-06-2009, 17:38
Alleen al in Marokko wonen lijkt mij echt verschrikkelijk. Mijn vriendin heeft het 4 maanden uitgehouden, nu is ze weer terug hier. Is echt moelijk om daar te leven, als je hier bent opgegroeid.

03-06-2009, 18:05
Keuze 2.
Bij keuze 1 zou ik me te pletter vervelen.

03-06-2009, 18:16



Citaat door maryam_x:
welk leven kies jij als vrouwzijnde?

1. In Marokko met je schoonfamilie in 1 huis. Je werkt niet en je studeert ook niet. Jouw taak is kinderen krijgen en grootbrengen en voor het huishouden zorgen en de gasten. Jouw man werkt wel.


Allahuu akbar. Never nooit in Marokko leven. Het idee al. Ik heb al moeite om 2 weken in Marokko met dorpsbewoners opgescheept te zitten laat staan voor altijd daar leven


Citaat door maryam_x:

2. In Nederland met alleen je eigen man in 1 huis. Je werkt en hij werkt ook. Jullie zorgen samen voor het grootbrengen van jullie kinderen, maar je ziet je hoofdtaak in het huishouden en zorgt er sowieso voor dat het huis er altijd goed uit ziet en het eten klaar staat als hij terug komt van zijn werk.


Deze is een ideale optie. Ik zou het wel willen werken tot mijn kinderen worden geboren zijn. En als mijn kinderen naar school gaan, wil ik parttime werken insha Allah maar Allah know better.

03-06-2009, 18:20

Citaat door maryam_x:
welk leven kies jij als vrouwzijnde?

1. In Marokko met je schoonfamilie in 1 huis. Je werkt niet en je studeert ook niet. Jouw taak is kinderen krijgen en grootbrengen en voor het huishouden zorgen en de gasten. Jouw man werkt wel.

2. In Nederland met alleen je eigen man in 1 huis. Je werkt en hij werkt ook. Jullie zorgen samen voor het grootbrengen van jullie kinderen, maar je ziet je hoofdtaak in het huishouden en zorgt er sowieso voor dat het huis er altijd goed uit ziet en het eten klaar staat als hij terug komt van zijn werk.

3. Andere optie


Zeker optie 2 in Marokko wonen moet er niet aan denken.

03-06-2009, 18:57
ik kies voor optie 2. fulltime moder en huisvrouw zijn bevalt me prima.
ookal zijn mijn kinderen groot heb ik geen zin om te gaan werken. ik wil liever altijd bereikbaar zijn voor mijn gezin.
mijn man werkt 7 dagen per week. wat wil ik nog meer.

Pagina's : [1] 2 3