Bekijk volle/desktop versie : strand hijaab



Pagina's : [1] 2

02-06-2009, 22:44
hoe doen jullie dat....

ik wil graag zwemmen maar ik draag nu hoofddoek.. en vind ik t toch een beetje moeilijk...

wat doen jullie hijaab meisjes op het strand aan.. .(getrouwde meiden)
en zijn er in tetouan afgelegen stranden??

laat me weten..

02-06-2009, 22:53



Citaat door moheida:
hoe doen jullie dat....

ik wil graag zwemmen maar sinds ik vorige jaar na de zomer hoofddoek ben gaaan dragen vind ik t toch een beetje moeilijk...

wat doen jullie hijaab meisjes op het strand aan.. .(getrouwde meiden)


Ik kom niet meer op het strand sinds ik hijab draag.
Lijkt me niet lekker om daar in de hitte volledig gekleed te lopen terwijl iedereen in bikini rondloopt...

Wassalaam,
zonnetje

02-06-2009, 22:56

Citaat door Zonnetje_78:
Ik kom niet meer op het strand sinds ik hijab draag.
Lijkt me niet lekker om daar in de hitte volledig gekleed te lopen terwijl iedereen in bikini rondloopt...

Wassalaam,
zonnetje


nou dit zal misschien mijn laatste keer zijn dat ik naar het strand ga om te zwemmen.. zodra er kids komen dan zit ik liever voor aan met me voeten in t water...

maar wat moet ik aaaaaan.... kheb mn rondingen dus het is dan nog moeilijker..

02-06-2009, 23:04
vertel mij eens .. ik wil zo graag t water in.. heeerlijk.. vooral in de zomer.. maar ja .. hoe meot da dan... een oplossing is nie gaaan.. maar dan kan ik beter nie naar marokko.. og gezegd nie lang naar marokko.. want dan ga ik me denk ik vervelen....

wie helpt mijjjj.. kom op hijaab dragende dames

02-06-2009, 23:12



Citaat door moheida:
nou dit zal misschien mijn laatste keer zijn dat ik naar het strand ga om te zwemmen.. zodra er kids komen dan zit ik liever voor aan met me voeten in t water...

maar wat moet ik aaaaaan.... kheb mn rondingen dus het is dan nog moeilijker..


Maar hoe is de situatie dan waar jij naar het strand gaat?
Want als het gewoon druk is zie ik geen oplossing om te zwemmen op een islamitisch verantwoorde manier.

Maar als je ergens gaat waar het rustig is, of op een rustige tijdstip dan zou je kunnen proberen:

- Lange donkere huisjurk over je badpak en een amira hijab (plakt wel aan je lijf als je uit het water komt)
- Burkini (dit bedekt eigenlijk niet alles wat bedekt moet worden maar plakt niet)

En niet vergeten dat je voeten ook bedekt horen te zijn als je hijab draagt!

Wassalaam,
zonnetje

02-06-2009, 23:15
Ja oplossing. Ik weet niet of je in Tetouan dat soort standen hbet. Maar gewoon rustige starnden waar gezinnen komen en dan kan je het beste naar een afgelegen plek(waar weinig mensen zitten). Je kan dan wel met je hijab zwemmen als je ervoor zorgt dat je man met een standlaken naar je toe komt op het moment dat jij uit het water wilt. Als je zwemt dan plakt alles tegen je lichaam en dan is alles te zien. Hij gaat dan gewoon wat het water in en slaat die handdoek meteen om je heen. Maar dat moet wel op een plek zijn waar geen fasad is.

Islamitisch gezien mag je niet naar een stand waar iedereens 3awrah etc is te zien en zina en ga zo maar door. Dat soort plekken moet je vermijden.

02-06-2009, 23:19
ik ben vorig jaar geweest was wel een rustige strand maar ik deed wel zwemmen met zwempak en broekje / rokje.. maar nu wil ik natuurlijk als hijaabdragende nie met me korte kleren gaan zwemmen.. het is wel moeilijk ,, ik wil stap voor stap alles goed doen..maar ik kan nie 1,2,3 alles veranderen en later 10 stappen terug doen. wat betreft voeten.. . wat ik altijd heb gehoord over voeten... dat ze gezien mogen worden tot de enkels.. ik weet ni of t waaar is..

plakt burkini nie???
da is net zon pakje wat de duikers aanhebbe tog

02-06-2009, 23:21

Citaat door oum7oudayfa:
Ja oplossing. Ik weet niet of je in Tetouan dat soort standen hbet. Maar gewoon rustige starnden waar gezinnen komen en dan kan je het beste naar een afgelegen plek(waar weinig mensen zitten). Je kan dan wel met je hijab zwemmen als je ervoor zorgt dat je man met een standlaken naar je toe komt op het moment dat jij uit het water wilt. Als je zwemt dan plakt alles tegen je lichaam en dan is alles te zien. Hij gaat dan gewoon wat het water in en slaat die handdoek meteen om je heen. Maar dat moet wel op een plek zijn waar geen fasad is.

Islamitisch gezien mag je niet naar een stand waar iedereens 3awrah etc is te zien en zina en ga zo maar door. Dat soort plekken moet je vermijden.



tnx...
rustige stranden bestaan ni in mijn ogen/... er zullen altijd wel mannen rondlopen daaar (ongetrouwde)
ik vind da zo moeilijk.... zker komt mijn man aanlopen met handdoek.. hij vind ook natuurlijk ni fijn ik als zn vrouw zijnde..

02-06-2009, 23:23
Ik ga altijd naar stranden die erg afgelegen zijn en dan gaan we ook nog eens heel vroeg in de ochtend, net na alfadjr..

En dan ben ik helemaal in het zwart gekleed, probeer wel een stof aan te hebben die niet op je lichaam plakt zodra het nat wordt.

02-06-2009, 23:28
Strand richting ouad Loua, of richting Azla is wel een beetje afgelegen. Teminste, je hebt daar wel van die plekken waar het een beetje afgelegen is. En tsja, qua kleding durf ik niks te zeggen. Ik denk dat ik zelf niet meer op het strand zal gaan zwemmen als ik in Marokko ben. Alhamdoulilah heeft mijn papa een zwembad laten bouwen in ons nieuwe huis .

03-06-2009, 00:07
Maybe this?


03-06-2009, 11:51

Citaat door moheida:
ik ben vorig jaar geweest was wel een rustige strand maar ik deed wel zwemmen met zwempak en broekje / rokje.. maar nu wil ik natuurlijk als hijaabdragende nie met me korte kleren gaan zwemmen.. het is wel moeilijk ,, ik wil stap voor stap alles goed doen..maar ik kan nie 1,2,3 alles veranderen en later 10 stappen terug doen. wat betreft voeten.. . wat ik altijd heb gehoord over voeten... dat ze gezien mogen worden tot de enkels.. ik weet ni of t waaar is..

plakt burkini nie???
da is net zon pakje wat de duikers aanhebbe tog


wat betreft blote voeten, gewoon zwarte sokken aan

03-06-2009, 12:29



Citaat door DimeQ:
Maybe this?




Afschuwelijk en niet toegestaan waar mannen je kunnen zijn.

03-06-2009, 12:33

Citaat door N0ur_:
Afschuwelijk en niet toegestaan waar mannen je kunnen zijn.


Logisch, zij geeft ook aan dat ze op een afgelegen strand wil zwemmen. Dan is dit beter dan een broekje met hijaab dat tegen je aanplakt zodra je het water uitkomt.

04-06-2009, 16:20

Citaat door moheida:
hoe doen jullie dat....

ik wil graag zwemmen maar ik draag nu hoofddoek.. en vind ik t toch een beetje moeilijk...

wat doen jullie hijaab meisjes op het strand aan.. .(getrouwde meiden)
en zijn er in tetouan afgelegen stranden??

laat me weten..



Direct na salaat Al-Fadjr gaan. IDEAAL!
Tetouan ken ik niet sjauw.. Sorry

Pagina's : [1] 2