Bekijk volle/desktop versie : Help jij de ISLAM of juist anders OM?



01-06-2009, 17:42
Salam Halaikom warahmato allah wabarakatoh broeder en Zuster ,

Sorry dat het misschien lang duurde voor ik antwoord kon geven.., Dit in verband dat ik me email niet heb gecheckt...
Ik hou jou email aandachtig gelezen en proberen te begrijpen....
En inderdaad een persoon als jou kan ik wel begrijpen...
Alleen je mag je wel weten....dat de situatie waar jij je beland bent is met een voorbeeld te noemen...
Jij bent een GOUDEN RING gevallen in MODDER...het enige wat hoef te gebeuren is de ring zelf een beetje wassen met water(Gehoorzaamheid van Allah) en dan heeft het een hele grote waarde.
Hopelijk snap je het een beetje
En het is bijna bij onze allemaal zo.....Alleen wij moeten dan uit de modder zien te komen toch?...door elkaar te herinneren en te helpen voor het goede...

Dus hier onder heb ik even geprobeerd een antwoord te geven op je email...

"Allah subhana wa ta'ala kijkt eerst naar mijn daden en naar mijn hart, dan pas naar de hoofddoek die ik draag"

Ten eerste wil ik je mee delen dan niemand slecht is(niet dat je het hebt gezegd)....De probleem zit in onze slechte daden.. die maken onze hart slechts donkerder, En dat brengt onze in Duisternis.... En of juist het verrichten van goede daden brengen licht in onze harten.....

Licht is zien, En zien is de goede weg zien, De goede weg is de weg die Allah Sohanaho wata3la Wil dat wij hem opgaan, want.. hij de meeste barmhartige met zijn liefde voor onze, Gunt hij onze alles van het goede...

Nou is het tegenovergesteld duisternis....En in de duisternis kan je niks zien dus... raak je ook snel verdwaald....Hoe je het dan ook bekijkt het hang allemaal van onze daden, je kan een gebed in de moskee gaan verrichten, Of een biertje drinken achter de bar (Allah I7fedna) dus het zijn stappen die je neemt in je leven...
En wie verricht onze daden?.....WIJ ZELF


Allah weet de best

"Hoofddoek dragen is een daad,schone en dekkende kleren dragen is een daad"

En een schattige voorbeeld is :
Als je geboren bent als een kindje , dan probeer je toch te lopen...lopen is doen dus vanaf je klein doe je al dingen( daden)....(Die is nog onschuldig )...
Als je grote bent geworden, Dan moet gaan je werken om geld te verdienen en dus doe je wat....
Je kan het HALAL doen of HARAM
je kan bij de Heineken fabriek(haram) gaan werken Of bij een beton(Halal) fabriek...

Uiteindelijk gaat Het allemaal om een spier...Dat is je hart en die heeft zowel slecht en goed in zich...Als je slecht doet wint het slechte van het goede... Als je goed doet dan overwint het goed van het slechte.. snap je?...
(Met doen bedoel ik daden verrichten)
Dus het ligt Groten deels aan Onze ZELF en Gemaakte daden .

Allah weet de best

Dus conclusie:
Daden bepalen wie wij worden,....En Dan komt onze omgeving...en Lot

Omgeving:
Plaats: Deze omgeving aantast je geloof of met het slechte of goede gewoontes mee geven...
Mensen: Deze mensen om je heen leveren commentaar en bv met je ouder leef je ook... ze kunnen goed of slechte gewoontes mee geven...
Daden: De daden verricht je uiteindelijk zelf dus goed of slecht...

Wat is goed en wat is slecht? En Hoe herken ik slecht of goed?
"Het Goed" is wat onze geloof onze heeft "verplicht gesteld" en vrijwillige aangeraden Dit staat in de koran en de Sunna van onze profeet SWS.
"Het Slechte" is wat onze geloof heeft "verboden verklaard" zoals staat in de koran en de Sunna van onze profeet SWS.


Allah weet de best

Het Lot:
En het lot daarvan bepaalt Allah sobhanaho wata3ala
En hij heeft onze de kracht gegeven om onze vrij te voelen in onze daden..
Allah is de enige die weet of wij voor de hel of voor het paradijs bestemd zijn..
Allah is de enige die het kan veranderen en voor Allah is alles mogelijk.


Allah weet de best

Daarom Hoop :
De liefde voor Allah die wij verklaren met onze goede daden en tegelijk zijn we bang voor zijn straf, en gehoorzaamheid aan hem... brengt onze tot licht en volle hoop in zijn Genade

[B]Uit liefde gehoorzaamheid:[/B]
Voorbeeld:
Je moeder roept je en je antwoord "ja mama"... ze vraagt jou haal die voor me uit die en die winkel.. "is goed mama"
Je doet wat je moeder je vraagt? waarom? ik hou van haar ? zij is mij moeder die mij 9 maanden in haar buik heeft gedragen?
Je gehoorzaam haar? ik hou van haar? ze is mijn lieve moeder ?
Dus Het kind dat zijn ouder blij maakt, worden de ouders blij en wanneer het kind van de ouders iets vraagt dan geven ze het hem zonder moeilijkheden

Daar tegenovergesteld staat ongehoorzaamheid en die brengt tot haat:
Voorbeeld:
Je moeder roept je en je "antwoord niet"... ze vraagt jou haal die voor me uit die en die winkel.. ."Geen zin"
Je doet niet wat je moeder je vraagt? waarom niet? hou van haar allen met woorden ? ik moet dat toch kunnen bewijzen? zij is mij moeder die mij 9 maanden heeft Gedragen?
Gehoorzaam ik haar niet? hou ik dan wel haar? ze is toch mijn lieve moeder ?
Dus Het kind dat zijn ouder niet blij, zijn de ouders niet zo blij mee en wanneer het kind van de ouders iets vraagt dan geven ze het hem niet of met moeilijkheden....


Dus conclusie:
Het is het zelfde Als bij Allah en zijn slaaf "Als je hem gehoorzaamt gaat hij je dus ook gehoorzamen" en daarover het tegenovergesteld
Liefde verklaar je niet allen met woorden...maar dus ook in "Dadden"

Dus het antwoord op de vraagt> waarom moslims met baarde en hoofddoeken lopen en schaamtevol kleden dragen? Dat is omdat wij onze liefde uiten voor Allah en wij houden zoveel van hem en gehoorzamen in plaats van mensen over onze gaan denken die onwetend zijn over de islam... (Naast dat het verplicht is )

Allah houd meer van onze, Dan onze ouders of wie dan ook op deze aarde
Aan een ongehoorzaamheid van een slaaf heeft Allah hel bereid en dat is de ergste waar een mens in kan gaat(ALhiyado Biallah)
Aan een gehoorzaamde slaaf heeft Allah het paradijs bereid en Allah zelf de meest verhevene zien... is de mooiste wat een mens kan beleven
Wij zijn beperkt wij kunnen niet onze voorstellen hoe erg de hel is of hoe mooi het paradijs is ...

Allah weet de best

>Klik Hier wat meer weten over paradijs<

De andere Vragen waren als volgt:

"Wat is een vrouw met hoofddoek en een lange jurk die haar gebed niet verricht, en geen goede daden verricht? die het roddelen over anderen leuker vind dan een glimlach aan haar zusters schenken? Wat is een man die niet rookt, geen goud ketting draagt wel een klein baardje heeft, maar tog meisjes playt en nog nooit van het woord salaat heeft gehoord?"

Dit is iemand die de helft van de bevelen van Allah verricht, En de andere die hij niet zo leuk vind, Verwaarloost hij dus hij doet dit niet.



Allah weet de best
"(In geval van hoofddoek en kleding zijn we bang van wat mensen van onze gaan denken?... het zijn slechts gedachten van mensen wat Allah over onze denkt is toch belangrijke dan wat mensen van onze denken....?"

[B]Maar is het dan niet verstandig om eerst de basis van de islam met tafseer uit de koran te mededelen en dan pas de kleding?
zuster.. elke tafseer die je naar opzoek bent kan je per email vragen...En het internet ligt vol basis, gebruik Google" "type wat je nodig hebt en ernaast (islam)".
Wel pas op dat er altijd een "daliell"(bewijz erbij zit, dat het van de koran afkomstig is en/of Hadith van onze profeet SWS.
[/B]
"Hoofddoek is verplicht is dus 1 van de basis van de islam "
Waarom? hoofddoek: Elke dag en elke keer als iemand naar je ontbloot delen kijkt krijg je zonden, En de gene die kijkt dat is niet prettig... elke dag naar huis met zonden..

Allah weet de best

Als je gaat bidden dan doe je hoofddoek toch? Allah is er altijd en overal... en niet alleen tijdens het gebed toch?
is toch prettig iemand die altijd bij je is altijd en overal bescherming.....

Allah weet de best

Je kan niet in een keer veranderen... Als je besluit een stap te zetten begin eerst met hoofddoek en een lange jast die je hebt of zo... stap voor stap na denken wat je moet verbergen wat jongen niet mogen zien! waar hun ogen overal neer op vallen, en twijfel niet als je goed bezig bent, want chaitan zal twijlfels in gaan fluisteren om het tegen te houden.

Allah weet de best

"Ik ben niet boos op deze mail zeker niet want Alhamdulilah is er nog iemand die aan onze oumma denkt, maar ik voel me wel beledigt, want ik draag mijn hoofddoek ook nog niet
heb ik mijn eer nu ook vernedert? "

Je hoef je niet vernederd te voelen.. En ook niet beledigd het is gewoon de waarheid die ik aan iedereen probeer te vertellen voordat het te laat is...maar denk wel goed overna over wat ik allemaal in deze email heb gezet... En probeer een gode stap te nemen in je leven....Waarom all die moeite ? Dit Allen omdat ik je het paradijs gunt.

"Bedankt voor de aandacht die je aan deze mail geschonken hebt"

Mag allah mij vergeven als ik fouten heb gemaakt inschallah

En broeders en zuster probeer waar ik fout heb gemaakt goed te zetten! En wat Hadith aan toe te voegen!

En allah weet het beste!

Salam Halaikom warahmato allah wabarakatoh broeder en Zuster,