Bekijk volle/desktop versie : ***vraagje***

29-05-2009, 16:02
hoelang blijft vlees goed in de vriezer?

bedankt en uiteraard een groen puntje voor de antwoord

29-05-2009, 16:03

Ik zou het niet langer dan een maand doen.

29-05-2009, 16:08
altijd! In de vriezer rot vlees niet!

29-05-2009, 16:10
Ik heb nog vlees van el 3ied van 4 jaar terug in de vriezer
Zo nu en dan gebruik ik het nog steeds en er is helemaal niets mis mee.....

29-05-2009, 16:12

Zo lang in de vriezer?? Dat heb ik nooit gedaan, maar ik kocht ook niet al te veel in.

29-05-2009, 16:16

Citaat door oemashraf:
meeeen je dit nou serieus van 4 jaar

ik heb nog zo een mooi stukje van 3ied van vorig jaar. ik wou gisteren nog zo een topic openen maar dacht laat maar. straks word ik uitgelachen. en jij hebt het al 4 jaar

oemashraf

Ja echt. We zijn geen echte (schaap)eters en zo'n schaap is echt gigantisch groot. Sindsdien geven wij elke jaar onze schaap als sadaka weg.

29-05-2009, 16:18
Ik persoonlijk zou het maar een half jaar in de vriezer laten bewaren en niet langer. Om het half jaar even de vriezer laten ontdooien en dan hupsakee nieuw vlees erin.

29-05-2009, 16:18

Citaat door MoneyMonster:
Ik heb nog vlees van el 3ied van 4 jaar terug in de vriezer
Zo nu en dan gebruik ik het nog steeds en er is helemaal niets mis mee.....

Ik denk dat 4 jaar net té lang is

http://www.dynamicmeat.nl/index.php?k_full=yes&set_id=27

29-05-2009, 16:20
Vlees en Kip Koelkast maximaal 7 ºC Diepvries -18 ºC

Gebraden en Gebakken Vlees 3 - 4 dagen 3 maanden
Rauwe Kip 2 dagen 9 maanden
Rauw Rundvlees 2 dagen 6 - 12 maanden
Rauw Varkensvlees 2 dagen 4 maanden
Rauw Gehakt, Hamburgers, Slavinken (Gemalen vlees) 1 dag 2 - 3 maanden
Restjes Vlees van de Barbecue bbq niet bewaren! niet invriezen

Vis Koelkast maximaal 7 ºC Diepvries -18 ºC
Rauwe Kabeljauw, Schol, Tonijn (Magere vis) 1 - 2 dagen 6 maanden
Rauwe Zalm, Makreel (Vette vis) 1 - 2 dagen 3 maanden
Gerookte Makreel, Gerookte Zalm, Gerookte Paling 2 dagen 3 maanden
Zoute Haring 1 - 2 dagen 3 maanden
Lekkerbekje, Kibbeling (Gebakken vis) 2 dagen 3 maanden
Garnalen 1 dag 3 maanden
Rauwe Mosselen 1 dag niet invriezen
Gekookte Mosselen 1 - 2 dagen 3 maanden

29-05-2009, 16:20
http://www.foodbgood.com/index.php/Houdbaarheid_in_vriezer

29-05-2009, 22:03
tnx dames, ik was een stuk vlees tegengekomen tijdens het ontdooien van mijn diepvries, is nog van afgelopen offerfeest

wist echt niet of ik het weg moest gooien of niet, vandaar mijn vraag

ik gooi het toch weg denk ik, die risico durf ik niet te nemen

29-05-2009, 22:10
3anood, als je je vriezer veel gebruikt dan zou ik het niet zolang bewaren. Met het open en dicht gaan van de deur is het vlees niet zolang houdbaar als eigenlijk zou moeten. Ik weet niet zo goed hoe ik moet beschrijven wat ik bedoel maar het wordt als het ware "over" bevroren.... Begrijp je wat ik bedoel.

29-05-2009, 22:15

Citaat door riffia1978:
3anood, als je je vriezer veel gebruikt dan zou ik het niet zolang bewaren. Met het open en dicht gaan van de deur is het vlees niet zolang houdbaar als eigenlijk zou moeten. Ik weet niet zo goed hoe ik moet beschrijven wat ik bedoel maar het wordt als het ware "over" bevroren.... Begrijp je wat ik bedoel.

ik begrijp wel wat je bedoeld maar nooit zo bij stil gestaan

29-05-2009, 22:25
Mijn moeder zegt vlees moet je maar maximaal half jaar in de vriezer doen, en als zij dat zegt dan is het zo en niet anders ...
Nee effe serieus, een half jaar vind ik wel gezond...
Me moeder had vorige maand ook ngo een stuk van schaap eruit gehaald omdat ze vond dat het weer de max bereikt had.... ze had snel snel een te grote stuk in de vriezer gestopt (1/4 van de schaap)

Maar 4 jaar???????????????????????????? is echt niet gezond hoor, als je dingen uit de vriezer koopt ook dan staat er een tenminste houdbaar datum op hoor...
kip vind ik als helemaal niet lekker als ie te lang ik de vriezer heeft gezeten, dan wordt de bot zo donkerrood/zwartachtig...

29-05-2009, 22:29

Citaat door fatt:
Mijn moeder zegt vlees moet je maar maximaal half jaar in de vriezer doen, en als zij dat zegt dan is het zo en niet anders ...
Nee effe serieus, een half jaar vind ik wel gezond...
Me moeder had vorige maand ook ngo een stuk van schaap eruit gehaald omdat ze vond dat het weer de max bereikt had.... ze had snel snel een te grote stuk in de vriezer gestopt (1/4 van de schaap)

Maar 4 jaar???????????????????????????? is echt niet gezond hoor, als je dingen uit de vriezer koopt ook dan staat er een tenminste houdbaar datum op hoor...
kip vind ik als helemaal niet lekker als ie te lang ik de vriezer heeft gezeten, dan wordt de bot zo donkerrood/zwartachtig...

komt dat doordat het te lang gezeten heeft? Laatst had ik dat gezien bij kippebouten, maar die hadden we niet zo lang geleden gehaald.