Bekijk volle/desktop versie : Theedrinken met Marokkanen Gouda is afgelopen!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

28-05-2009, 08:21
Goudse politiebaas voor keiharde aanpak door Jenny van der Zijden

GOUDA - Jan Stikvoort, korpschef van politie Hollands Midden, wil van de terreur van Marokkaanse reljongeren in Gouda af.

"En snel ook, ik ben het spuugzat", zegt hij. "Het maakt me niet uit hoe, maar ik wil er vanaf. Iedereen wil er vanaf. Praten helpt niet meer en theedrinken al helemaal niet." Om de Marokkaanse criminaliteit te bestrijden denkt Stikvoort aan uit huis plaatsen, uitkeringen intrekken of onder toezicht stellen. "We moeten die lui pakken waar we ze het meest raken. Bijvoorbeeld oppakken als ze in een groep zijn. Ze voor joker zetten, daar raak je ze mee. En daar waar wij te weekhartig zijn, moeten wij scherper worden!"

Kritiek

De korpschef sprak deze ferme woorden naar aanleiding van de kritiek op de Goudse politie. Zo zou de politie volgens burgers veel te slap optreden, relschoppende stenengooiers laten lopen en de andere kant opkijken wanneer Marokkaanse jongeren de beest uithangen.

Volgens Stikvoort gaat het de goede kant op: "Ik wil alles niet mooi praten, maar het wordt echt veiliger." De politie van Gouda brengt criminelen en relschoppers sinds kort in kaart door middel van een zogenoemde daderlijst. In januari telde de lijst 331 personen. Op 1 mei waren dit er al 647. "Een overgroot deel is Marokkaanse jongere", zegt de korpschef. "Hoe meer strafbare feiten iemand pleegt, hoe hoger hij op de lijst komt te staan. Door de aangiften te stapelen kunnen ze naar de meervoudige kamer waar ze hogere straffen kunnen krijgen."

Twaalf jaar

De korpschef zegt vooral veel last te hebben van kinderen onder de twaalf jaar. Stikvoort: "Die kunnen niet worden vervolgd, omdat ze te jong zijn. We laten ze wel door hun ouders van het bureau halen, maar ook dat schiet weinig op. Een deel van deze jonge relschoppers heeft tachtig-plussers als vader. Oftewel verwesterde kinderen met vaders die voor hun gevoel nog in het Rifgebergte zitten. Deze jongeren hebben thuis helemaal niets te vrezen en zijn daarom wel de criminelen van later."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4023314/__Goudse_politiebaas_voor_harde_hand__.html?p=14,1

28-05-2009, 08:27


Gewoon de ouders continu een boete geven.

28-05-2009, 08:30
& terecht vind ik, kleine snotaapjes..
Alles ligt aan de opvoeding die ze van hun ouders mee krijgen,
haal dat kind een keer naar binnen en laat het niet buiten spelen totdat het in aanmerking komt met de politie!..

28-05-2009, 09:15
Tja..als de Marokkaanse vaders al boven de tachtig zijn kun je ook niet verwachten dat ze nog achter hun kleine kinderen aanrennen..

Hopeloos dus.

28-05-2009, 09:24



Citaat door Bogatir:
Tja..als de Marokkaanse vaders al boven de tachtig zijn kun je ook niet verwachten dat ze nog achter hun kleine kinderen aanrennen..

Hopeloos dus.


Ja inderdaad, gelukkig woon ik daar niet zeg..

28-05-2009, 09:25

Citaat door varken:
Gewoon de ouders continu een boete geven.


Hahaa daar worden ze wel beter van jaa..

28-05-2009, 09:32

Citaat door -Ragazza_:
Hahaa daar worden ze wel beter van jaa..



Nee.

Beter is om die zwervende jonge kinderen op te pakken en definitief uit huis te plaatsen.

28-05-2009, 09:34
Uit huis plaatsen is geen optie

28-05-2009, 09:41

Citaat door Bogatir:
Nee.

Beter is om die zwervende jonge kinderen op te pakken en definitief uit huis te plaatsen.


Ja maar dat helpt toch ook niet,
Gouda zit vol met van die kleine snotaapjes..

28-05-2009, 09:46

Citaat door -Ragazza_:
Ja maar dat helpt toch ook niet,
Gouda zit vol met van die kleine snotaapjes..



Gewoon naar een gesloten jeugdinrichting sturen waar ze weer leren wat normen en waarden zijn, een opleiding kunnen volgen, sporten en weer wat structuur in hun jonge leven kunnen krijgen.

28-05-2009, 09:49

Citaat door Bogatir:
Gewoon naar een gesloten jeugdinrichting sturen waar ze weer leren wat normen en waarden zijn, een opleiding kunnen volgen, sporten en weer wat structuur in hun jonge leven kunnen krijgen.


Dat is een optie,
of gewoon naar de dierentuin tussen de hyena's..

28-05-2009, 09:53

Citaat door -Ragazza_:
Hahaa daar worden ze wel beter van jaa..


Als die ouders, een paar keer per week een boete van 25 euro op de deurmat krijgen zullen ze vanzelf we begrijpen dat er wat aan het gedrag van hun kinderen moet veranderen.

28-05-2009, 09:58



Citaat door varken:
Als die ouders, een paar keer per week een boete van 25 euro op de deurmat krijgen zullen ze vanzelf we begrijpen dat er wat aan het gedrag van hun kinderen moet veranderen.

Daarom!

28-05-2009, 09:59

Citaat door varken:
Als die ouders, een paar keer per week een boete van 25 euro op de deurmat krijgen zullen ze vanzelf we begrijpen dat er wat aan het gedrag van hun kinderen moet veranderen.



Die boetes sturen die vaders van 80 jaar en ouder toch door naar de sociale dienst.

Zinloos.

28-05-2009, 10:04

Citaat door Bogatir:
Die boetes sturen die vaders van 80 jaar en ouder toch door naar de sociale dienst.

Zinloos.


Anders gewoon inhouden van uitkering... Ik denk zelfs dat een mannetje van 80 heel snel zijn kind opvoed.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12