Bekijk volle/desktop versie : Helmond laat Marokkanen stage lopen in Marokko



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

27-05-2009, 18:52
Laat Marokkaans-Nederlandse jongeren een tijdje in Marokko werken, dan komen ze als een ander mens terug naar Nederland.

Dat is de gedachte achter de stageplaatsen die de gemeente Helmond haar probleemjongeren wil aanbieden.

Wethouder Jos Boetzkes van jeugd en welzijn bracht van 13 tot18 mei samen met een aantal medewerkers een bezoek aan de provincieNador, in het noordoosten van Marokko.
Daar liggen de wortels van demeeste Marokkaanse Nederlanders. Doel van de reis was het werven vanstageplaatsen. Helmond wil daarmee twee groepen jongeren kennis latenmaken met het land van hun (voor-)ouders: leerlingen van het ROC enprobleemjongeren.

De verwachtingen werden meer dan waargemaakt. De Marokkaanse overheid,zich bewust van het slechte imago van haar landgenoten overzees, waszeer behulpzaam. ‘Ik ging voor één zorgboerderij en ik kreeg er twee’,zegt Boetzkes enthousiast. ‘In de eerste wilde men met melkvee enolijvenpersen aan de slag, en bij de stad Nador kregen we een andergebouw toegewezen dat nog gebouwd moet worden. Daar kunnen vijf, zesjongeren met technisch onderwijs terecht.’

Hoewel het slechts om enkele tientallen jongeren zal gaan, en het Rijknog geld moet toezeggen - één tot twee ton wil de wethouder vragen -heeft Boetzkes er hoge verwachtingen van. ‘Binnen twee jaar moet je eenheel groot probleem opgelost hebben’, denkt hij. ‘Ze geven, zolang zein Marokko zijn, geen overlast op straat, da’s één. Ze kunnen eenstukje identiteit, die ze hier kwijt zijn, terugkrijgen. En ze krijgende kans om goed te overdenken waar ze mee bezig zijn. Als ze dat goedevoorbeeld mee terugnemen, krijg je een olievlek-effect', aldus Boetzkes op Binnenlandsbestuur.nl.

27-05-2009, 18:54


Ik geloof dat ik mijn buren maar eens lekker ga terroriseren. Als men me dan niet gratis van alles gaat geven .. inclusief een volledig betaalde vakantie ... dan klaag ik ze aan omdat ik niet gelijk behandeld wordt aan andere buren-terroristen

27-05-2009, 18:55

Citaat door Redactie:
Laat Marokkaans-Nederlandse jongeren een tijdje in Marokko werken, dan komen ze als een ander mens terug naar Nederland.

Dat is de gedachte achter de stageplaatsen die de gemeente Helmond haar probleemjongeren wil aanbieden.

Wethouder Jos Boetzkes van jeugd en welzijn bracht van 13 tot18 mei samen met een aantal medewerkers een bezoek aan de provincieNador, in het noordoosten van Marokko.
Daar liggen de wortels van demeeste Marokkaanse Nederlanders. Doel van de reis was het werven vanstageplaatsen. Helmond wil daarmee twee groepen jongeren kennis latenmaken met het land van hun (voor-)ouders: leerlingen van het ROC enprobleemjongeren.

De verwachtingen werden meer dan waargemaakt. De Marokkaanse overheid,zich bewust van het slechte imago van haar landgenoten overzees, waszeer behulpzaam. ‘Ik ging voor één zorgboerderij en ik kreeg er twee’,zegt Boetzkes enthousiast. ‘In de eerste wilde men met melkvee enolijvenpersen aan de slag, en bij de stad Nador kregen we een andergebouw toegewezen dat nog gebouwd moet worden. Daar kunnen vijf, zesjongeren met technisch onderwijs terecht.’

Hoewel het slechts om enkele tientallen jongeren zal gaan, en het Rijknog geld moet toezeggen - één tot twee ton wil de wethouder vragen -heeft Boetzkes er hoge verwachtingen van. ‘Binnen twee jaar moet je eenheel groot probleem opgelost hebben’, denkt hij. ‘Ze geven, zolang zein Marokko zijn, geen overlast op straat, da’s één. Ze kunnen eenstukje identiteit, die ze hier kwijt zijn, terugkrijgen. En ze krijgende kans om goed te overdenken waar ze mee bezig zijn. Als ze dat goedevoorbeeld mee terugnemen, krijg je een olievlek-effect', aldus Boetzkes op Binnenlandsbestuur.nl.


Zum kotsen
Typisch Nederland
Diegenen die zieken en kutten krijgen alles voor elkaar
En diegenen die hun best doen en hard werken mogen op een houtje bijten.
Misschien nog een vlinderreis en een boottochtje er achter aan doen ?
Kost maar een paar ton extra.
Bezuinigen we wel weer weg bij de zorg.

27-05-2009, 18:57
dit is toch niet te geloven.

27-05-2009, 19:33


Goed idee.

Als je een Nederlandse Marokkaan een paar jaar in Marokko stopt komt hij poeslief weer terug als een nieuw mens. Daar durven ze niet uit te halen wat ze hier doen.

27-05-2009, 19:34

Citaat door MISTERFUNKSTYLE:
Goed idee.

Als je een Nederlandse Marokkaan een paar jaar in Marokko stopt komt hij poeslief weer terug als een nieuw mens. Daar durven ze niet uit te halen wat ze hier doen.



Prima idee, alleen laten ze dat dan wel effe zelf betalen.

27-05-2009, 19:35

Citaat door MISTERFUNKSTYLE:
Goed idee.

Als je een Nederlandse Marokkaan een paar jaar in Marokko stopt komt hij poeslief weer terug als een nieuw mens. Daar durven ze niet uit te halen wat ze hier doen.


en daarom wil de miniser gegevens uit marokko zodat hij een completer beeld heeft van idioten die zich ook hier misdragen ... die schijnen zich daar evenmin te kunnen gedragen

27-05-2009, 19:36

Citaat door MISTERFUNKSTYLE:
Goed idee.

Als je een Nederlandse Marokkaan een paar jaar in Marokko stopt komt hij poeslief weer terug als een nieuw mens. Daar durven ze niet uit te halen wat ze hier doen.


Het is GVD toch niet te geloven dat andere Marokkanen hier in kunnen geloven
Het is nog minder te geloven dat Nederlandse politici steeds weer dit soort ongein kunnen bedenken.

27-05-2009, 19:39

Citaat door pollewop:
Prima idee, alleen laten ze dat dan wel effe zelf betalen.

Doen ze toch ook, ze betalen toch belasting?

27-05-2009, 19:40

Citaat door gandalf:
Het is GVD toch niet te geloven dat andere Marokkanen hier in kunnen geloven
Het is nog minder te geloven dat Nederlandse politici steeds weer dit soort ongein kunnen bedenken.



Ik vermoed dat zij er net zo hard niet in geloven ... hoogst waarschijnlijk zien zij ook hoe onredelijk dit is ... een marokkaan die zich gedraagd moet nog altijd zijn eigen vakantie betalen en een klootviool die zijn moeder te schande maakt krijgt het van de staat
ze zijn niet achterlijk

27-05-2009, 19:40

Citaat door gandalf:
Het is GVD toch niet te geloven dat andere Marokkanen hier in kunnen geloven
Het is nog minder te geloven dat Nederlandse politici steeds weer dit soort ongein kunnen bedenken.


Aan de andere kant
Wanneer je ze terug stuurt met een maroc paspoort en tegelijkertijd de NL'se verbrand dan zou ik er helemaal voor zijn.
En dan spaart dit project ons vele, vele miljoenen aan toekomstig parasitaire en criminele kosten.

27-05-2009, 19:41

Citaat door MISTERFUNKSTYLE:
Doen ze toch ook, ze betalen toch belasting?



gajesjeugd betaald belasting? waarvan? ze hebben geen inkomen dat legaal te noemen is

daarbij is het verder een non reden, ik betaal belasting, krijg geen vakantie cadeau van het rijk

27-05-2009, 19:41


wat een debielen. Willen ze jonge leerlingen van 18 naar een ander land sturen ofzo? En als er wat gebeurt met die persoon? Wie is daar dan verantwoordelijke voor?

27-05-2009, 19:42

Citaat door MISTERFUNKSTYLE:
Doen ze toch ook, ze betalen toch belasting?




Yep maar niet voor een werkvakantie.

27-05-2009, 19:43

Citaat door Mr_Bruinsma:
wat een debielen. Willen ze jonge leerlingen van 18 naar een ander land sturen ofzo? En als er wat gebeurt met die persoon? Wie is daar dan verantwoordelijke voor?


allah

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6