Bekijk volle/desktop versie : stel ik me aan??



Pagina's : [1] 2 3 4 5

27-05-2009, 17:59
[ iedere x weer als er een jongentje vanaf 10 jaar aan de deur staat, wil ik niet dat die binnen komt voor dat ik mijn hijaab op heb. Als we bezoek hebben staan ze er echt met open mond van te kijken...

stel ik me nou aaan of zien zij het te luchtig??]

27-05-2009, 18:01


Je stelt je niet aan. Als je weet dat er kindjes komen en je niet wilt dat ze je zonder hijaab zien, houdt je hijaab dan op, dan hoef je m niet iedere x op/af te doen.

27-05-2009, 18:02
Je hebt volkomen gelijk hoor. Een jongetje van 10 is al zelfbekwaam in de Islaam dus ik zie niet in waarom hij jou zou mogen zien.


Citaat door problemles:
[ iedere x weer als er een jongentje vanaf 10 jaar aan de deur staat, wil ik niet dat die binnen komt voor dat ik mijn hijaab op heb. Als we bezoek hebben staan ze er echt met open mond van te kijken...

stel ik me nou aaan of zien zij het te luchtig??]

27-05-2009, 18:03
ik heb een nichtje
die een boerka draagt
en die doet dat zelfs bij haar neefjes van 10
eigelijk elke man boven die 8 jaar denk ik

heel veel lachen haar uit
en vinden het overdreven

maar ik vind er niks grappigs aan

is tog haar keuze

en als jij dat wilt
is dat meer als prima tog

allah kbel

27-05-2009, 18:03



Citaat door Comet:
Je stelt je niet aan. Als je weet dat er kindjes komen en je niet wilt dat ze je zonder hijaab zien, houdt je hijaab dan op, dan hoef je m niet iedere x op/af te doen.



Ik heb een jongere broertje, en ik weet nooit wanneer hij binnen stapt met zijn vriendjes... erg vervelend, want zit soms hele dagen met hijaab aan.

27-05-2009, 18:04

Citaat door koekje21:
ik heb een nichtje
die een boerka draagt
en die doet dat zelfs bij haar neefjes van 10
eigelijk elke man boven die 8 jaar denk ik

heel veel lachen haar uit
en vinden het overdreven

maar ik vind er niks grappigs aan

is tog haar keuze

en als jij dat wilt
is dat meer als prima tog

allah kbel



MashaAllaah... hoe oud is je nichtje?
Jaaa.. dat gelach wordt ik echt beu, alsof dat kind wat mist als hij mn haren niet ziet!

27-05-2009, 18:05

Citaat door problemles:
Ik heb een jongere broertje, en ik weet nooit wanneer hij binnen stapt met zijn vriendjes... erg vervelend, want zit soms hele dagen met hijaab aan.

Gair insjaAllah, als je 't niet wilt, ja dan zit er niets anders op..

27-05-2009, 18:05

Citaat door Cyra:
Dat je topic erover opent, dat is aanstellerij.



Khayr inshae Allaah

27-05-2009, 18:05

Citaat door koekje21:
ik heb een nichtje
-allah kbel

Mag ik vragen waarom jij zo typt? Just a question..

27-05-2009, 18:10

Citaat door koekje21:
ik heb een nichtje
die een boerka draagt
en die doet dat zelfs bij haar neefjes van 10
eigelijk elke man boven die 8 jaar denk ik


Koekje21, je hebt het al vaker over boerka, maar ik heb in nederland nog nooit iemand met boerka gezien, wel met nikaab, bedoel jij dat soms, of heb je het over familie in Afganistan?

27-05-2009, 18:13

Citaat door Samyra22:
Koekje21, je hebt het al vaker over boerka, maar ik heb in nederland nog nooit iemand met boerka gezien, wel met nikaab, bedoel jij dat soms, of heb je het over familie in Afganistan?



Een burka is al een niqaab waarbij je de ogen niet ziet... Of heb ik t nou mis?

27-05-2009, 18:14

Citaat door Samyra22:
Koekje21, je hebt het al vaker over boerka, maar ik heb in nederland nog nooit iemand met boerka gezien, wel met nikaab, bedoel jij dat soms, of heb je het over familie in Afganistan?


In het Arabisch is het woord burqa hetgeen wat het hele lichaam van top tot teen bedekt. Dat de media ervoor heeft gezorgd dat we dit associeëren met de klederdracht van Afghanistan, heeft meer met de media te maken. Maar van oudsher noemt men hetgeen wat de vrouw volledig bedekt al een burqa. (Zie de vele a7adith etc hieromtrent)

27-05-2009, 18:15


Nu we het hier toch over hebben, wat doen de zusters wanneer je in de masjeed bent voor een lezing en er komt ineens een jongetje die ouder is dan 10 jaar naar zijn moeder om iets te brengen of iets te melden. Bedek je jezelf dan ook vlug? (En de zusters met niqaab?)

27-05-2009, 18:26

Citaat door Munaqaba:
Nu we het hier toch over hebben, wat doen de zusters wanneer je in de masjeed bent voor een lezing en er komt ineens een jongetje die ouder is dan 10 jaar naar zijn moeder om iets te brengen of iets te melden. Bedek je jezelf dan ook vlug? (En de zusters met niqaab?)



In de masjied heb ik altijd mijn hijaab op! Verder draag ik (nog) geen niqaab.

27-05-2009, 18:31

Citaat door problemles:
In de masjied heb ik altijd mijn hijaab op! Verder draag ik (nog) geen niqaab.


Ja, is ook wel meestal zo dat zusters hijaab ophouden. En de zusters met niqaab? Wat doe je dan?

Pagina's : [1] 2 3 4 5