Bekijk volle/desktop versie : CBS: 33.000 meer islamieten in jaar tijd



26-04-2004, 17:18
26-04-2004


Het aantal islamieten is in een jaar tijd met 33.000 toegenomen en daarmee woonden er op 1 januari vorig jaar bijna 920.000 islamieten in Nederland. Het gaat dan om 5,7 procent van de totale bevolking. Ook zijn er in 2002 in Nederland 33.000 kinderen geboren met één of twee niet-westerse ouders. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek maandag bekend.

Voorin in de grote steden is het percentage islamieten hoog. In Amsterdam en omgeving bedraagt het percentage 12,7 procent en Den Haag volgt met elf procent. In de regio Rijnmond woont 9,9 procent van het totale aantal islamieten. De Zaanstreek en Utrecht volgen met respectievelijk 8,8 en zeven procent. In het noordoosten van het land woont het laagste aantal islamieten met anderhalf procent, in Friesland. Drenthe volgt met ruim anderhalf procent.

In 2002 zijn er in Nederland 33.000 kinderen geboren met één of twee ouders uit een niet-westers land. Het gaat om zestien procent van het totale aantal geboren kinderen. Bijna tweederde van deze kinderen is geboren in één van de grote steden. In de gemeente In Emmen is het laagste percentage kinderen met één of twee niet-westerse ouders geboren, zeven procent. In Rotterdam, Amsterdam en Den Haag is dit aantal het grootst met respectievelijk 50, 46 en 44 procent.

De meeste ouders, een kwart, komen uit Marokko. Turken, Surinamers en Antiliaanse en Arubaanse ouders volgen. Er zijn vooral veel Marokkaanse kinderen geboren in Utrecht, veel Turkse in Zaanstad, veel Surinaamse in Zoetermeer. In Groningen, Dordrecht en Tilburg zijn vooral veel Antilliaanse en Arubaanse kinderen geboren.


[Copyright 2004, Novum]

26-04-2004, 17:24


Ik heb vanochtend nog bij de webiste van het CBS zo'n tabel gelezen!! sob7anallah, Ik had er ook over gedacht om het hier te plaatsen.... De islam groeit , daarom is Nederland bang. Zij bedoelen met integreren vernederlandsen.

26-04-2004, 17:56

Citaat:
Origineel gepost door Oppasser
Je bedoelt dus dat het een goede zaak is dat in Nederland analfabete, achterlijke vrouwen uit 3e wereldlanden niets beters te doen hebben dan het massaal fokken van achterstandskinderen.

En je meent serieus dat daarmee de islamitische zaak een dienst wordt gedaan?

Dat lijkt me een heel erg domme vergissing en verkeerde inschatting van de te voorspellen reactie van een ontwikkelde maatschappij.
En Nederlandse meisjes zijn allemaal h0ertjes die met elke man het bed in springen...

Der zijn genoeg Islamitische vrouwen die gestudeerd hebben en een goede baan hebben. En de mannen niet te vergeten .

26-04-2004, 17:57

Citaat:
Origineel gepost door Oppasser
Je bedoelt dus dat het een goede zaak is dat in Nederland analfabete, achterlijke vrouwen uit 3e wereldlanden niets beters te doen hebben dan het massaal fokken van achterstandskinderen.

En je meent serieus dat daarmee de islamitische zaak een dienst wordt gedaan?

Dat lijkt me een heel erg domme vergissing en verkeerde inschatting van de te voorspellen reactie van een ontwikkelde maatschappij.
Achterstand ligt in jouw families genen ja.

De Islam zal de hele wereld "veroveren"(positief), let op mijn woorden, er zijn nu al 1.4 miljard MOSLIMS op aarde en dat groeit elke dag masha allah.

Nederlanders moeten dit maar accepteren wat ze kunnen niet anders.

26-04-2004, 18:10



Citaat:
Origineel gepost door Oppasser
Je bedoelt dus dat het een goede zaak is dat in Nederland analfabete, achterlijke vrouwen uit 3e wereldlanden niets beters te doen hebben dan het massaal fokken van achterstandskinderen.

En je meent serieus dat daarmee de islamitische zaak een dienst wordt gedaan?

Dat lijkt me een heel erg domme vergissing en verkeerde inschatting van de te voorspellen reactie van een ontwikkelde maatschappij.
diegene die hier ACHTERLIJK is ben jij.............

erg he om zulk nieuws te horen............. ik weet............ maar let maar op de groei zal meer en meer worden..............

26-04-2004, 20:12

Citaat:
Origineel gepost door cpe1704tks
Dat klinkt niet als een 'fluwele revolutie'... Moet ik me zorgen gaan maken?
Ligt eraan waar je woont


Citaat:
Islam tweede religie in Limburg, na katholicisme

Door een onzer redacteuren (NRC)

ROTTERDAM, 21 APRIL . Moslims zijn de tweede religieuze groep in Limburg, na de rooms-katholieken. Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het is voor het eerst dat regionaal is onderzocht hoeveel mensen zich moslim noemen.

In Limburg zijn ongeveer tweemaal zoveel moslims als gereformeerden en Nederlands hervormden samen: bijna 4 procent. De rooms-katholieken zijn met bijna 80 procent van de Limburgers verreweg in de meerderheid. Ook in oostelijk Noord-Brabant is de islam de tweede religieuze groep. Het CBS heeft gekeken naar vier religieuze groepen: rooms-katholieken, gereformeerden, Nederlands hervormden en moslims. Ook is gemeten wie zich niet tot een religieuze gezindte rekent (40,7 procent van alle Nederlanders in Zuid-Nederland is de ontkerkelijking het geringst).

Buiten Zuid-Nederland, waar de rooms-katholieke kerk dominant is, is de islam in drie van de veertig door het CBS onderscheiden Nederlandse regio's de tweede groep: Groot-Amsterdam (12,7 procent moslim), de Zaanstreek (8,8 procent) en de agglomeratie Haarlem (6,4 procent). Ook daar zijn de katholieken de grootste groep. Maar het verschil tussen katholieken en moslims is klein in Amsterdam, want 15,3 procent noemt zich daar katholiek. In de regio's Den Haag en Rotterdam zijn moslims de derde groep, na katholieken en Nederlands hervormden.

Het CBS heeft ook regionale cijfers over de leefsituatie van Nederlanders gepubliceerd. Er blijken grote verschillen in de mate van tevredenheid met het leven. Mensen in Zeeland en Oost-Groningen zeggen beduidend minder vaak zich `buitengewoon' of `zeer tevreden' te voelen: rond de 37 procent, tegen 42,7 procent gemiddeld in Nederland.

De inwoners van Zeeuws-Vlaanderen bezoeken het vaakst een huisarts: 5,4 procent van hen had in de twaalf maanden voorafgaand aan de enquête in 2002 ten minste één keer contact met de huisarts. De overige Zeeuwen gaan het minst van alle Nederlanders naar de dokter: 2,8 procent (Nederland gemiddeld: 4 procent). Eén op de acht Nederlanders bezoekt wekelijks een café. Limburgers doen dat het vaakst.

26-04-2004, 20:21

Citaat:
Origineel gepost door Blizzard
De Islam zal de hele wereld "veroveren"(positief), let op mijn woorden, er zijn nu al 1.4 miljard MOSLIMS op aarde en dat groeit elke dag masha allah.

Nederlanders moeten dit maar accepteren wat ze kunnen niet anders.
Waarom zouden Nederlanders dit niet accepteren? Iedereen mag van mij de religie aanhangen die hij/zij wil, zolang diegene die religie maar niet ook aan mij probeert op te leggen. Dat is mijn enige voorwaarde. Iedereen moet in zijn waarde gelaten worden, of het nu om een moslim gaat of om een atheistische lesbo.

26-04-2004, 20:23

Citaat:
Origineel gepost door minous21
26-04-2004

Het aantal islamieten is in een jaar tijd met 33.000 toegenomen en daarmee woonden er op 1 januari vorig jaar bijna 920.000 islamieten in Nederland.
Ik erken ze pas als moslim als ze minstens 1 homo van een dak hebben laten stuiteren.

26-04-2004, 21:10

Citaat:
Origineel gepost door zarqawi04
Insjallah zullen we de sjari'ah hier laten gelden.
jaja keep on dreaming
Vergeet niet dat een boel 'moslims' aardig aan het verwesteren zijn (zeg maar de moderne islam (als ik dat zomag zeggen)).
Ze gaan uit , dragen geen hoofddoek , nou heb je natuurlijk een paar van die fundi's die natuurlijk gaan lopenroepen dat dat geen echte moslims zijn , maar dat bepalen die mensen zelf wel.
En wat is een moslim , christen, etc , iemand die er zonder om te vragen tijdens zijn/haar jeugd een religie opgedrongen krijgt?

26-04-2004, 21:36

Citaat:
Origineel gepost door tonk
Waarom zouden Nederlanders dit niet accepteren? Iedereen mag van mij de religie aanhangen die hij/zij wil, zolang diegene die religie maar niet ook aan mij probeert op te leggen. Dat is mijn enige voorwaarde. Iedereen moet in zijn waarde gelaten worden, of het nu om een moslim gaat of om een atheistische lesbo.
Zo denk ik er ook over!