Bekijk volle/desktop versie : Ik zit vast met mezelf. Help!!



Pagina's : [1] 2

25-05-2009, 20:27
Ik probeer het iedere keer om een begin te maken, maar telkens moet ik weer vanaf nul beginnen.

Ik blijf slechte daden doen terwijl ik weet dat het niet mag, wat dubbel zo erg is. Ik vraag echt om hulp ben bijna 20 en bid onregelmatig het gebed wat niet juist is.

Ik weet niet wat ik moet doen ben hopeloos en zit niet lekker in me vel.

Kan iemand mij helpen?

25-05-2009, 20:32



Citaat door Royal_R33:
Ik probeer het iedere keer om een begin te maken, maar telkens moet ik weer vanaf nul beginnen.

Ik blijf slechte daden doen terwijl ik weet dat het niet mag, wat dubbel zo erg is. Ik vraag echt om hulp ben bijna 20 en bid onregelmatig het gebed wat niet juist is.

Ik weet niet wat ik moet doen ben hopeloos en zit niet lekker in me vel.

Kan iemand mij helpen?


Moeten we dit niet stap voor stap doen?

Hmmm, wat ik zou doen

-Als eerst. Denk heel goed bij jezelf na. Wat doe ik verkeerd, wanneer doe ik het verkeerd en wat zouden de redenen kunnen zijn dat ik het verkeerd doe.

25-05-2009, 20:32

Citaat door ghufran-82:
moge ALLAH je wensen vervullen moge ALLAH je imaan schenken moge ALLAH je stanvastig blijven moge ALLAH jou leiden
dat is dua en dat help inshaALLAH moge ALLAH ons verhoord amien amien


amien broeder soekran moge Allah jou helpen bij alles

25-05-2009, 20:34

Citaat door Ymocro:
Moeten we dit niet stap voor stap doen?

Hmmm, wat ik zou doen

-Als eerst. Denk heel goed bij jezelf na. Wat doe ik verkeerd, wanneer doe ik het verkeerd en wat zouden de redenen kunnen zijn dat ik het verkeerd doe.


Ja ik weet, de redenen zijn simpel ik ben het zelf, ik ben zit niet op het slechte pad of dergelijk. dus ik word nergens in aangespoord om iets te doen ik doe het zelf terwijl ik weet dat het niet juist is

25-05-2009, 20:48


ik weet niet of je het wilt proberen. (het heeft in elk geval geholpen bij mij Hamdl)
de tip die ik voor jouw heb is begin met het gebed (dat houd namelijk veel slechte dingen uit jouw pad inshallah). bid een maand lang netjes op tijd. het is niet makkelijk maar doe je uiterste best (als je een gebed overslaat haal hem in al moet je alles inhalen maar doe het) en tijdens el_sujud vraag allah om hulp echt vanuit je hart (niemand anders kan je ernamelijk mee helpen. hou het tussen jouw en allah). je zult zien (inshallah) dat als je dat lang genoeg doet dat het op een bepaald moment gewoon een gewoonte word. zoals het opstaan voor school, op tijd zijn voor een afspraak ect.
en als je merkt dat de shaytaan goed zijn rol speelt. door bijvoorbeeld jou wijs te laten maken dat die 5 min later bidden geen ramp is, zeg je a'oedzoe biellaahie miena sshaytaanie arradjieem en sta je meteen op.

en dit heeft mijn leven veranderd en ik hoop dat het ook jou leven naar het beter zal veranderen. smeekbeden voor de ochtend en in de avond. ik type zo een paar voor je die je inshallah zullen helpen.

25-05-2009, 20:51
Hoe vaker je toegeeft aan je lusten hoe sterker ze worden.. Dus begin met 1 ding weg te strepen wat je verkeerd doet en wanneer je daar overheen bent streep je weer 1 weg. Ook al stop je heel vaak met het gebed, blijf het hervatten want de duivel probeert je te ontmoedigen. Aah je houdt het toch niet vol dus waarom zou je weer beginnen, zegt ie dan. Maar de aanhouder wint. En wanneer je wel bid, vraag aan Allah om je standvastiger te maken en je imaan te versterken. Veel lezen over de islam en koran luisteren helpt ook heel goed.

25-05-2009, 20:53
Ga je met slechte vrienden, verbreek contact.
Installeer allerlei handige software op je mobiel of computer die de adhaan oproept wanneer het tijd is voor het gebed. Versterk je kennis door Allahs creatie te bestuderen en zijn koran diep te lezen. Ga is een keer naar de moskee.

25-05-2009, 20:56

Citaat door Royal_R33:
Ik probeer het iedere keer om een begin te maken, maar telkens moet ik weer vanaf nul beginnen.

Ik blijf slechte daden doen terwijl ik weet dat het niet mag, wat dubbel zo erg is. Ik vraag echt om hulp ben bijna 20 en bid onregelmatig het gebed wat niet juist is.

Ik weet niet wat ik moet doen ben hopeloos en zit niet lekker in me vel.

Kan iemand mij helpen?


Kom je zondes bij me opbiechten. Wel in een prive kamertje... En vergeet niet om je boxershort thuis te laten.

25-05-2009, 20:57

Citaat door CristoRey:
Kom je zondes bij me opbiechten. Wel in een prive kamertje... En vergeet niet om je boxershort thuis te laten.




Ik vind echt dat je nu moet kappen met die onzin; en haal je ot weg je maakt het te schande!!

25-05-2009, 20:59
ayat al kusi, Qoel hoewa llaahoe ah'ad, Qoel a'oedzoe bierabbie l-falaq en Qoel a'oedzoe bierabbie nnaas.

deze vind ik heel mooi: "h'asbieya llaahoe laa ielaaha iellaa hoewa 'alayhie tawakkaltoe wa hoewa rabboe l'arshie l'adhzeem." er staat achter: degene die dit zeven keer in de ochtend en in de avond reciteert, allah zal geven wat hij ook maar wenst in deze wereld en in het hiernamaals.

en de normale azkaars die je bij dagelijkse dingen moet zeggen. bijvoorbeeld bij het opstaan, bij het slapen gaan ect.

ik hoop echt dat je er iets aan hebt. inshallah inshallah ik zal du3a voor je doen. inshallah komt goed.

25-05-2009, 20:59
Allereerst, toon oprecht berouw. Ibn al-Qayyim (rahimahoe Allaah) heeft de waarheid gesproken, toen hij zei dat het tonen van berouw, helpt bij het reinigen van je hart en ziel. En je zal ook merken dat je hart zachter wordt. Dit adviseer ik je ten zeerste en focus je dan op je verplichtingen die je dient na te komen, jegens Allaah.

En onderschat een kleine zonde niet. Want wij zijn gauw geneigd te letten op de grote zonden die wij plegen, waardoor wij de kleine zonden langs ons heen laten glippen en hier geen berouw voor tonen. Kleine zonden stapelen zich ook zodanig op, dat het even groot zal kunnen zijn als een grote zonde, als men hierin volhard. Dit resulteert in een zwart hart, moge Allaah ons daarvan behoeden.

25-05-2009, 21:12

Citaat door Sayfu_dien:
...

Er is een leuk gezegde betreft jou OT...

"Diegene die zichzelf zoekt vindt God"

"Diegene die God zoekt vindt zichzelf"


25-05-2009, 21:51


Er is een in hadith overlevert dat wanneer je zondigt er elke keer een zwart stipje op je hart komt, en dit zo doorgaat totdat je hart zwart word. Velen leven nu met een donker hart.

25-05-2009, 21:55
Uiteindelijk sterft het hart.

25-05-2009, 21:56

Citaat door Royal_R33:
Ik probeer het iedere keer om een begin te maken, maar telkens moet ik weer vanaf nul beginnen.

Ik blijf slechte daden doen terwijl ik weet dat het niet mag, wat dubbel zo erg is. Ik vraag echt om hulp ben bijna 20 en bid onregelmatig het gebed wat niet juist is.

Ik weet niet wat ik moet doen ben hopeloos en zit niet lekker in me vel.

Kan iemand mij helpen?
Gewoon ophouden met die flauwekul van zelfbeklag en aandachttrekkerij. Maak je gewoon nuttig voor mensen. Ga dat weeshuis in Marokko steunen. Daar hebben mensen tenminste wat aan.

Pagina's : [1] 2