Bekijk volle/desktop versie : Bruiloft>>>> Hoofddoek op of af?



Pagina's : [1] 2

24-05-2009, 02:18
Als je naar een bruiloft ga of zelf bruidje bent...Laat je je hoofddoek op of doe je 'm af?

24-05-2009, 02:50


Salaam allaikoem,

Hij blijft gewoon op Als ik ooit ga trouwen, inshallah ook!

24-05-2009, 11:01

Citaat door Naziha_m:
Salaam allaikoem,

Hij blijft gewoon op Als ik ooit ga trouwen, inshallah ook!


Mooi.


Als de zaal gemengd is dan hou ik 'm op en met vrouwen af.


Mocht ik ooit trouwen dan hou ik buiten tijdens fotoreportage op en in de zaal niet.

24-05-2009, 11:02
als het gemengd is, dan do eik het op, zoniet dat gwn af
het is inmiddels halal.
En als bruidje had ik em gwn af.

24-05-2009, 11:15


Als de bruiloft van iemand van de familie is en ik weet welke mannen en wanneer ze de zaal betreden doe ik me hoofddoek af, maar dan heb ik me sjaal altijd bij de hand.

Als het een bruiloft is van mensen die geen familie van mij zijn, dan doe ik hem altijd op laten.

24-05-2009, 11:19
af mannen en vrouwen zijn bij ons altijd gescheiden hmdl

24-05-2009, 11:20
sorry dames maar het een en ander klopt niet wat julie zeggen,en neem me alstublieft niet kwalijk.
als een bruiloft gemengd is houd je hem zo ie zo op dat wisten we ok.maar zelfs als het een bruiloft met alleen vrouwen is want.....er word gefilmd!!!
en die videoband gaat toch rond en andere mannen zien hem zo ie zo!alleen als een bruid iedereen garandeert dat geen enkele man de band gaat zien.het probleem is dat er overal gefilmd word.helaas kif ma kan elhal de doek moet opblijven tenzij dus dat de bruid garandeert dat geen enkele man de band gaat zien.

24-05-2009, 11:22
[QUOTE=colombiana;65804410]als het gemengd is, dan do eik het op, zoniet dat gwn af
het is inmiddels halal.
En als bruidje had ik em gwn af.[/QUO

selem
wat bedoel je met is inmiddels halal?

24-05-2009, 11:24

Citaat door chadia1977:
sorry dames maar het een en ander klopt niet wat julie zeggen,en neem me alstublieft niet kwalijk.
als een bruiloft gemengd is houd je hem zo ie zo op dat wisten we ok.maar zelfs als het een bruiloft met alleen vrouwen is want.....er word gefilmd!!!
en die videoband gaat toch rond en andere mannen zien hem zo ie zo!alleen als een bruid iedereen garandeert dat geen enkele man de band gaat zien.het probleem is dat er overal gefilmd word.helaas kif ma kan elhal de doek moet opblijven tenzij dus dat de bruid garandeert dat geen enkele man de band gaat zien.

nou bij sommige bruiloft bij die van ons heb je tafels waar niet gefilmt word maar is niet altijd zo maar meestal wel

24-05-2009, 12:14
Op Op, Alles Is Op

24-05-2009, 12:16
Ik begrijp wel ff iets niet; "als t gemend is, hou ik m op." Door vrouwen en mannen te mengen in een zaal, heb je al een wet van Allah overtreden, waarom dan nog opkomen voor de hoofddoek

24-05-2009, 12:17
Als er alleen vrouwen aanwezig zijn dan doe ik m wel af.

Maar ik ga nu wel proberen om m op te laten ook met bruiloften etc. Kan ook heel mooi zijn.

24-05-2009, 12:21


Salaam aleikoum,

Als ik een bruiloft heb van een ander (vriendin of gewoon familie) dan heb ik mijn hoofddoek altijd op.

Als ik zelf ga trouwen, dan draag ik hem niet. Wij hebben mannen en vrouwen altijd strikt gescheiden. Buiten (bij het ophalen of 's nachts naar huis gaan) dan draag ik een esherhem die tot over mijn ogen komt.

24-05-2009, 13:11
Wat is daar nou moeilijk aan om je hoofddoek op te laten als je naar een bruiloft gaat, dat vind ik nergens opslaan wat sanjana zegt ik ga proberen me hoefddoek op te laten. Doe je hoofddoek dan gewoon helemaal af. Op je eigen bruiloft begrijp ik wel dat je hem af doet, want als ik inshallah ga trouwen trouw ik ook zonder.

24-05-2009, 13:23
Ik houd mijn hoofddoek gewoon op, ik ga enkel naar bruiloften waar alleen vrouwen aanwezig zijn en er geen muziek word gedraaid....Ghair insha'allah.

Pagina's : [1] 2