Bekijk volle/desktop versie : Menstruatie buikkrampen tijdens zwangerschap?



Pagina's : [1] 2

23-05-2009, 22:14
Is dat bij 16 weken normaal?

23-05-2009, 22:16


Nee dat is niet normaal.. ik neem aan dat je buikkrampen bedoelt die als menstruatiepijn aanvoelen??..

Ik zou een bezoekje aan de dokter brengen

23-05-2009, 22:16

Citaat door Alhamdoulilaah:
Is dat bij 16 weken normaal?



Lieve schat, neem contact op met je arts, verloskundigen.

Ik hoop dat er niets ernstigs aan de hand is.

23-05-2009, 22:19
Ja maar af en toe, dus niet echt pijn pijn. Maar beetje kramp & dan gaat het weg. Ik weet wel dat het normaal is, maar bij 16 weken Allahoe e3hlam. Ben al aan het zoeken op google.

Ik ga maandag inshaAllah ego maken, dan hoor ik het wel.

23-05-2009, 22:20



Citaat door Nesrine!:
Lieve schat, neem contact op met je arts, verloskundigen.

Ik hoop dat er niets ernstigs aan de hand is.


Kijk, het is niet zo dat het echt pijn pijn doet. Het is gewoon een krampje.. Ik had van me verloskundige gehoor dat dat normaal is..

23-05-2009, 22:22

Citaat door Alhamdoulilaah:
Ja maar af en toe, dus niet echt pijn pijn. Maar beetje kramp & dan gaat het weg. Ik weet wel dat het normaal is, maar bij 16 weken Allahoe e3hlam. Ben al aan het zoeken op google.

Ik ga maandag inshaAllah ego maken, dan hoor ik het wel.


In de beginfase van je zwangerschap hoeft dat iid niet meteen iets ernstigs te zijn.

Heb jij geen spoednummer van je verloskundige of huisarts, zodat je vraag kan stellen en niet tot maandag moet wachten?

23-05-2009, 22:23
Ik heb een vraag kan zelf geen topic openen dus hoop dat jullie me kunnen helpen insalah. Mijn vraag is het volgende: Als ik klaar ben met mijn menstruatie en de grote wasing heb gedaan en begin met bidden. Dan krijg ik na 2 weken en drupel of iets, maar dat heb ik nu al een paar dagen achter elkaar en mijn mestruatie is al 2 weken geleden voorbij.. Maar dan heb ik wel de helle dag sbah doher en elhaser of zelfs elmagrab gebeden.. Weet iemand of ik dan gewoon loedo moet doen en door bidden of pas tot de volgende dag voor doher de grote wasing?? Hoop dat jullie me kunnen helpen..

23-05-2009, 22:25

Citaat door Nesrine!:
In de beginfase van je zwangerschap hoeft dat iid niet meteen iets ernstigs te zijn.

Heb jij geen spoednummer van je verloskundige of huisarts, zodat je vraag kan stellen en niet tot maandag moet wachten?


Ik zit niet meer in de beginfase, het beweegt zelfs al. (Voel het alleen nog niet)

Ja heb wel een spoednummer maar ik denk niet dat dit een spoedeval is, pas wanneer het echt stekende pijn is en/of bloed.. Toch,

23-05-2009, 22:25

Citaat door smahen:
Ik heb een vraag kan zelf geen topic openen dus hoop dat jullie me kunnen helpen insalah. Mijn vraag is het volgende: Als ik klaar ben met mijn menstruatie en de grote wasing heb gedaan en begin met bidden. Dan krijg ik na 2 weken en drupel of iets, maar dat heb ik nu al een paar dagen achter elkaar en mijn mestruatie is al 2 weken geleden voorbij.. Maar dan heb ik wel de helle dag sbah doher en elhaser of zelfs elmagrab gebeden.. Weet iemand of ik dan gewoon loedo moet doen en door bidden of pas tot de volgende dag voor doher de grote wasing?? Hoop dat jullie me kunnen helpen..



Ben je onregelmatig ongesteld?
Je hebt na 2 weken weer een lichte menstruatie?

23-05-2009, 22:26
Waarom posten mensen dit soort posts op MJR

23-05-2009, 22:27

Citaat door Alhamdoulilaah:
Ik zit niet meer in de beginfase, het beweegt zelfs al. (Voel het alleen nog niet)

Ja heb wel een spoednummer maar ik denk niet dat dit een spoedeval is, pas wanneer het echt stekende pijn is en/of bloed.. Toch,


Dat wilde ik je dus duidelijk maken.
Je zit bijna op de helft meis. Heb je ook last van bloedverlies?

Zo ja, dan zou ik direct contact leggen met de verloskundige.

23-05-2009, 22:29

Citaat door smahen:
Ik heb een vraag kan zelf geen topic openen dus hoop dat jullie me kunnen helpen insalah. Mijn vraag is het volgende: Als ik klaar ben met mijn menstruatie en de grote wasing heb gedaan en begin met bidden. Dan krijg ik na 2 weken en drupel of iets, maar dat heb ik nu al een paar dagen achter elkaar en mijn mestruatie is al 2 weken geleden voorbij.. Maar dan heb ik wel de helle dag sbah doher en elhaser of zelfs elmagrab gebeden.. Weet iemand of ik dan gewoon loedo moet doen en door bidden of pas tot de volgende dag voor doher de grote wasing?? Hoop dat jullie me kunnen helpen..


Ghair, ik weet het zo niet.. Heb het geprobeerd op te zoeken, en dit is wat ik heb kunnen vinden. Misschien niet helemaal jou vraag maar misschien haal je er een antwoord uit inshaAllah.

Het best lijkt mij om even in de moskee dit na te vragen, of even te bellen.


Vraag :

Ik heb een vraag over menstruatie, de eerste 3 dagen zie ik een klein droge plekje met een beetje bruin en een beetje licht rood en daarna zie ik dik bloed waarbij ik hevige pijn heb voor 4 dagen. Na die 4 dagen zie ik een lichte rode afscheiding en dat duurt 2 dagen. Mijn vraag is: wat is het oordeel van vasten en bidden op de eerste en laatste dagen? Ik hoop dat u mijn vraag kan antwoorden, want ik nu niet hoe mijn pogingen tot aanbidding moeten zijn.

Antwoord :

Alle Lof ik bij Allah.

Het dikke bloed dat gecompenseerd gaat met de pijn voor 4 dagen, dat is zonder twijfel menstruatie. De bruine en Rode afscheiding dat voor de menstruatie komt zijn onderwerpen voor een verdere discussie.

Als het direct vervolgt word door bloeden, dan is het het onderdeel van de menstruatie. Is het apart van het bloeden, dan is het niet een onderdeel van de menstruatie. Dat geld hetzelfde voor de lichte rode afscheiding, dat je ziet de laatste 2 dagen. Als het gebeurd voor de tuhr ( einde van de menstruatie) dan is het een onderdeel van de menstruatie. Als het gebeurt na de tuhr, maakt het niets uit en dan valt het onder de regel istihaadah ( vaginale bloeding) en dat betekent niet dat je niet kan vasten of bidden, maar je moet woedoe ( kleine wassing) verrichten bij elke gebed.

De tuhr op het einde van de menstruatie is te herkennen aan 1 of 2 tekenen : een doorzichtige afscheiding of zodat je met een papiertje of iets anders van onderen veegt en het blijft schoon zonder spoor van bloed of gelige of bruinige afscheiding.

Sheich Ibn Baaz ( Moge Allah hem genadig zijn ) was ooit gevraagd : Voor mijn menstruatieperiode heb ik een bruine afscheiding dat duurt voor 5 dagen. Daarna komt het menstruatiebloed. De menstruatiebloed duurt 8 dagen lang, achter de eerste 5 dagen. Ik heb de eerste 5 dagen gebeden, maar ik vraag me af of ik moet bidden of vasten deze dagen?

Hij gaf het antwoord :

Als de 5 dagen waarin je bruine afscheiding heb apart is van de menstruatie bloed dan is het geen menstruatie en dan moet je bidden op deze dagen, maar je moet woedoe verrichten en bij elk gebed, omdat dit onder de regel valt van urine en niet onder de regel van menstruatie. Dus het betekent niet dat je niet hoef te vasten of bidden, maar het betekent dat je woedoe moet doen elke keer, totdat de afscheiding stopt, zoals in de zaak van istihaadah ( vaginale bloeding ) Maar als deze 5 dagen gevolgd worden door gelijk menstruatie bloed, dan is het een onderdeel van je menstruatie en je hoeft niet te vasten of te bidden deze dagen.

Hetzelfde geld voor als je bruinige of gelige afscheiding hebt nadat je rein bent geworden, dan behoor je het niet te rekenen tot je menstruatie, maar dan valt het onder de regel istihaadah. Dan moet je je privé delen wassen met water en woedoe verrichten voor elk gebed en vasten en bidden, dit moet je niet moet je niet onder menstruatie rekenen. Je bent dan ook weer toegestaan voor je man, omdat Umm ‘Atiyyah ( Moge Allah tevreden met haar zijn ) zei : “We beschouwden gelige afscheiding ( na het rein zijn ) nooit als iets van belang ( als menstruatie” Overgeleverd door Al-bukhaari in zijn Saheeh en door Abu Dawood; deze versie is overgeleverd door Abu Dawood .

From Majmoo ‘Fataawa al-Sheikh Ibn Baaz, 10/207

En Allah weet het best

Bron : Islam Q&A vertaalt van het Engels naar het Nederlands.

23-05-2009, 22:31



Citaat door Nesrine!:
Dat wilde ik je dus duidelijk maken.
Je zit bijna op de helft meis. Heb je ook last van bloedverlies?

Zo ja, dan zou ik direct contact leggen met de verloskundige.


Ja 't gaat snel, alhamdoulilaah. Kan eerlijk gezegt niet meer wachten.

Nee, heb alhamdoulilaah geen bloedverlies. Als dat wel het geval wordt, zal ik dat doen inshaAllaah. Maar moge Allaah mij daarvan behoeden en alles goed laten lopen, ameen!

23-05-2009, 22:33

Citaat door Alhamdoulilaah:
Ja 't gaat snel, alhamdoulilaah. Kan eerlijk gezegt niet meer wachten.

Nee, heb alhamdoulilaah geen bloedverlies. Als dat wel het geval wordt, zal ik dat doen inshaAllaah. Maar moge Allaah mij daarvan behoeden en alles goed laten lopen, ameen!


Ameen!

Dat je een voorspoedige zwangerschap zult hebben, insha'allah.

23-05-2009, 22:35
dat had ik ook toen ik 16 weken zwanger was vooral in de avonduren,had ik echt er last van,maar nu ben ik 18weken zwanger maar ik heb er geen last meer van eigenlijk.

Pagina's : [1] 2