Bekijk volle/desktop versie : Waarlijk de gelovige zullen het Aangezicht van Allah zien



Pagina's : [1] 2 3 4

23-05-2009, 20:32
Assalaamoe alaikoem.

Kijk dit filmpje, zoals in de koran staat geschreven zullen de gelovige in het paradijs, op 1 dag het ware 'aangezicht' van Allah te zien krijgen.



http://www.youtube.com/watch?v=79VES0r5G78

23-05-2009, 20:35


Djazakkallah oe gairan..

23-05-2009, 20:36
Wie gelooft dat dit echt waar is?

23-05-2009, 20:37
Ik ben hopeloos.

23-05-2009, 20:38


Machallah
Moge Allah swt je belonen voor het plaatsen..

23-05-2009, 20:39

Citaat door Abudais:
Wie gelooft dat dit echt waar is?


Als je een moslim bent, dan geloof je het geen wat er in de koran staat. Als je een ongelovige bent wil ik je graag het een en ander verduidelijk als je met vragen zit.

Wa ghairan djzaakAllah. Amien op de dua.

23-05-2009, 20:44

Citaat door Yaqeen:
Als je een moslim bent, dan geloof je het geen wat er in de koran staat. Als je een ongelovige bent wil ik je graag het een en ander verduidelijk als je met vragen zit.

Wa ghairan djzaakAllah. Amien op de dua.


Ongelovigen bestaan niet, maar als je niet-moslim bedoelt moet je dat gewoon zeggen, noem me voor mijn part kafir als dat hetzelfde betekend.
Maar het Nederlandse woord ongelovig heeft voor mij een betekenis die niet op mij slaat.

Aangezien jij maar 1 moslim bent kun je dit niet voor iedereen zeggen die ook zegt moslim te zijn.

Maar jij gelooft dus echt dat er straks voor sommigen de hemel bestaat en voor anderen de hel?
Zo ja, dan volg je ook zo strikt mogelijk de Koran? God vrezen, bidden, vasten, zakat, hadj, goede werken verichten?

23-05-2009, 21:07
Djazzak oe Allah gairan voor het plaatsen.

Moge Allah swt jou belonen en ons bewoners maken van het paradijs inscha'Allah.

24-05-2009, 09:16

Citaat door Abudais:
Ongelovigen bestaan niet, maar als je niet-moslim bedoelt moet je dat gewoon zeggen, noem me voor mijn part kafir als dat hetzelfde betekend.
Maar het Nederlandse woord ongelovig heeft voor mij een betekenis die niet op mij slaat.

Aangezien jij maar 1 moslim bent kun je dit niet voor iedereen zeggen die ook zegt moslim te zijn.

Maar jij gelooft dus echt dat er straks voor sommigen de hemel bestaat en voor anderen de hel?
Zo ja, dan volg je ook zo strikt mogelijk de Koran? God vrezen, bidden, vasten, zakat, hadj, goede werken verichten?


Nee ik ben niet iemand die de ongelovige gelijk keihard aanpakt, Ook al ben je boedhist, jood een atheist we zijn toch mensen. We zijn door één Schepper geschapen. Daarnaast behoort de moslim altijd goed gedrag te tonen jegens de andere, wat zijn geloofsbelijdenis ook is.

Ja ik geloof in het woord van de Koran, gezien er nog nooit 1 tegenstrijdigheid in is gevonden, zoals in de andere geschriften, Gezien zowizo met de andere geloven al meer dan 1/2 van de mensheid gelooft dat er 1 Schepper is. Ik geloof erin, omdat nu pas dingen wetenschappelijk worden bewezen die al 1400 jaar terug in de Koran vermeld stonden. Ja ik geloof in het woord van God, omdat het mijn leven heeft veranderd, het geeft je goede manieren richting jou ouders, jou buren jou vrienden en ga zo maar door. Het geeft jou het beste antwoord in elke situatie en handeling.

Citaat door metalsia_4ever:
Djazzak oe Allah gairan voor het plaatsen.

Moge Allah swt jou belonen en ons bewoners maken van het paradijs inscha'Allah.


Amien en jou ook.

24-05-2009, 09:19

Citaat door Yaqeen:
Nee ik ben niet iemand die de ongelovige gelijk keihard aanpakt, Ook al ben je boedhist, jood een atheist we zijn toch mensen. We zijn door één Schepper geschapen. Daarnaast behoort de moslim altijd goed gedrag te tonen jegens de andere, wat zijn geloofsbelijdenis ook is.

Ja ik geloof in het woord van de Koran, gezien er nog nooit 1 tegenstrijdigheid in is gevonden, zoals in de andere geschriften, Gezien zowizo met de andere geloven al meer dan 1/2 van de mensheid gelooft dat er 1 Schepper is. Ik geloof erin, omdat nu pas dingen wetenschappelijk worden bewezen die al 1400 jaar terug in de Koran vermeld stonden. Ja ik geloof in het woord van God, omdat het mijn leven heeft veranderd, het geeft je goede manieren richting jou ouders, jou buren jou vrienden en ga zo maar door. Het geeft jou het beste antwoord in elke situatie en handeling.


Mooi dat je het zo positief ziet en er mee omgaat.

En natuurlijk kunnen we nog lang discussiëren over de waarheid.

24-05-2009, 09:20

Citaat door Abudais:

Maar jij gelooft dus echt dat er straks voor sommigen de hemel bestaat en voor anderen de hel?
Zo ja, dan volg je ook zo strikt mogelijk de Koran? God vrezen, bidden, vasten, zakat, hadj, goede werken verichten?



Ik ook, probeer zo goed ik kan de islam te volgen.

24-05-2009, 09:23
De beschrijving van het Paradijs.


Wanneer de moslims over de Sirath zijn de brug die over de Hel gespannen is zo scherp als een zwaard en zo dun als een haar zullen ze wachten. Ze zullen wachten bij de poorten van het Paradijs, zo breed als van Mekkah tot Irak, Zo breed als het afstand van 40 jaar lopen. Mohammad, Allah's vrede zij met hem, zal degene zij die zal kloppen en de poorten zullen geopend worden, voor deze massa's gelovigen. Deze gemeenschap was de laatste maar het zal als eerst berecht worden. Het Paradijs heeft 8 poorten, en duizenden graden, de mensen zullen naar de hogere graden boven zich kijken, zoals wij nu naar sterren kijken. In het Paradijs zal zijn wat geen oog gezien heeft, geen oor gehoord heeft en geen hart begeert heeft. Een plaats ter grootte van een zweep in het Paradijs is beter dan deze werled en alles wat erop haar is. En bij het binnenkomen zal het zo'n grote massa van mensen worden, zoals het drinken bij dorstige kamelen.

De inwoners van het Paradijs zullen daar leven en nooit sterven, gezond zijn en nooit ziek worden, jong zijn en nooit oud worden. In het paradijs zijn er paleizen waarvan het binnenkant van buiten gezien kan worden, en het buitenkant kan door het binnenkant gezien worden. De tenten zijn uit een holte van parels, dertig mijlen hoog, in elke hoek ervan zal de gelovige een vrouw hebben die niemand anders kan zien. De mensen zullen het Paradijs intreden met de grootte van Adam, Adam was net zo groot als een hoge palmboom, 30 meter hoog. De gezichten van de eerste groep die het Paradijs intreedt zal schijnen als de maan. Iemand met de laagste graad zal getrouwd worden met 72 vrouwen van het Paradijs, die Allah zal scheppen voor ze.

De mensen zullen het Paradijs intreden zonder haren op hun lichaam, en het zal lijken alsof er kohl in hun ogen zit. Ze zullen 33 jaar oud zijn, en de schoonheid van profeet, Yusuf, vrede zij met hem, krijgen. Ze zullen niet spugen, of hun neuzen snuiten of behoefte doen, het eten zal eruit komen als zweet met de geur van muskus. De mensen van het Paradijs zullen niet slapen, want slapen is een broeder van de dood, ze zullen er eeuwig genieten. De gelovigen zullen in het Paradijs zullen de kracht van 100 man gegeven worden. De allerhoogste plaats is Alwaseelah dus het is een graad waarboven geen andere zal zijn, en die is voor de beste mens, Mohammad. De ongelovigen zullen de geur van het Paradijs niet ruiken, al is het te ruiken op een reisafstand van 500 jaar. Als eerst zullen ze een gigantishe stier eten die nu daar rondgraast, en gigantische vissen, 70.000 mensen zullen alleen uit hun leverlellen eten.

De gelovigen zullen als koningen op tronen en hoge op sofa's doorvlochten met goud en edelgesteenten zitten, en roepen om eten en fruit. De man met de laagste graad in het Paradijs zal 80.000 bedienden hebben, die Allah zal scheppen voor hem. Er zijn overleveringen die duidelijk maken dat sommigen vleugels krijgen om te vliegen waar ze maar heen willen. En andere overleveringen geven aan dat mensen naast engelen vlogen. Ze zullen liggen op prachtige tapijten, onder de schaduwen van bomen, en het fruit zal bij de hand liggen. In het paradijs is er een boom, waar een ruiter van een snelle paard er 100 jaar voor nodig zal om er onderuit te komen. Sidrat Al Muntaha is ook een boom zo groot, dat onder één blad ervan een hele gemeenschap past, en de bladeren lijken op olifanten oren.

De Profeet vertelde ons over een andere boom Tooba, uit de bloemen van deze boom worden de kleren van de mensen van het paradijs gemaakt. Alle bomen in het Paradijs zullen stammen van goud hebben, en er zullen grote en kleine bomen zijn in het Paradijs. De mensen van het Paradijs zullen ginspireerd worden om Allah te gedenken, zoals ze geinspireerd waren te ademen. De armen onder de moslims zullen het Paradijs 500 jaar eerder betreden dan de rijke moslims, de rijken moeten langer uitleg geven over hun geld. De voorbijstrevenden gaan zonder ondervraging het Paradijs in, het zijn er 70.000 en elke van hen neemt 70.000 met zich mee. Hij met de laagste graad zal tien keer de grootte van de aarde krijgen hij zal zeggen, 'Niemand is ooit zoiets gegeven als aan mij is gegeven'. De ziel van een gelovige is een vogel die rondhangt in de bomen van paradijs tot Allah het terugzet in zijn lichaam op de Dag der Opstanding.

In het Paradijs zullen veel bronnen en rivieren zijn, zoals Gember, Kamfer, Wijn, Melk, Honing, Tasneem, Water, etc. Er zijn schitterende lichten van parels, geurige planten, hoge paleizen, stromende rivieren, rijpe fruiten, een mooie vrouw en overvloedig kleren. Ze zullen verblijven in een eeuwige verblijfplaats met schitterende genietingen, in mooi op elkaaar gebouwd hoge huizen. Gebouwd van bakstenen van goud en zilvers en metselkalk van geurige muskus met kiezelstenen van parels en saffier en de grond met saffraan. De moslimstrijder zal voor iedere pijl die hij op de vijand schiet een graad omhoog gaan en het afstand tussen twee rangen is honderd jaar. In het Paradijs zullen ook verschillende dieren zijn, en prachtig groene vogels, ze zullen uit de rivieren drinken met nekken zo lang als kamelen. Ondanks deze beschrijvingen, weten we niet wat Allah heeft voorbereidt voor ons.

De martelaar zullen alle zonden vergeven worden, en hij zal de Sirat oversteken met de snelheid van het licht. Er is geen zon of een maan in het paradijs, ze zullen ochtend en avond herkenen door een licht dat schijnt vanuit de richting van de Troon. Kristal Helder water zullen ze drinken uit bekers van goud en zilvers. Er zijn rivieren van honing, rivieren van wijn, rivieren van melk etc. De moslim's zullen uit het vuur worden gered en al had hij ter grootte van een atoom zaadje aan goedheid in zijn hart, hij zal uit het vuur komen. Alle soorten vlees zullen ze daar hebben, vlees van vogels en andere dieren, wat ze maar willen. Daar zullen paleizen van soms wel zestig mijlen hoog zijn! Terwijl we op aarde maar een paar soorten fruiten hebben zullen we in het paradijs alle soorten hebben. De bomen van het paradijs zullen voortdurend fruit dragen, niet zoals op aarde in seizoenen. Ze zullen zich bevinden in groen beschutte tuinen met fruit dat bij de hand zal liggen en wijnbergen. De zielen van de martelaren zullen in de harten van groene vogels worden gehouden, die rond vliegen in het Paradijs.

Op de Dag der Opstanding zal hij komen met zijn wond die het geur van muskus zal hebben. De martelaar zal voorspraak mogen doen voor 70 van zijn familieleden. In het Paradijs zijn honderd niveau's die door Allah zijn voorbereid voor de Mujahideen. En het verschil tussen twee van deze niveau’s is als het verschil tussen hemel en aarde. De mensen in het Paradijs zullen luxe kleren dragen, zelfs hun kammen, vaten, bekers en armbanden zullen van goud en zilver en parels zijn. Zij zullen daarin worden getooid met armbanden van goud en zullen groene gewaden van fijne zijde en zwaar brokaat dragen. Een martelaar zal een kroon van waardigheid krijgen, één robijn ervan is beter dan deze wereld en wat er op haar is. Als een vrouw van het Paradijs naar de aarde zou kijken, zou ze alles ertussenin verlichten, en vervullen met haar geuren. Alleen haar doek over haar hoofd is beter dan deze wereld en alles wat zich erop bevindt.

De paradijsvrouwen zijn geschapen van licht, grootgebracht in de schaduwen van paleizen met jeugdigen en bedienenden. De ogen genieten van haar schitterde aanblik, haar grote ogen, haar schoonheid, haar maagdelijkheid, alsof ze een robijn is. Geen mens of jinn heeft ooit gemeenschap met haar gehad. Elke keer dat jij haar bekijkt, zal zij er nog beter gaan uitzien en elke keer dat jij naast haar zit, zal haar schoonheid vermeerderen. Ze heeft een zachte stem, perfecte figuur, mooie haar, seksuele drang, lange wimpers, ze is oogverblindend! Ze wil niets anders dan jou behagen, haar ogen zijn versierd met kohl, ze is elegant en gebruikt zoete woorden. Ze is goedgemanierd, stralend verfraaid, vol van liefde, vrij van verveling, haar ogen zijn geschapen om alleen jou te bekijken. De verschijning van alleen haar nagel zou het licht van de volle maan doen verduisteren.

Haar armband zou de duisternis van de nacht doen verlichten. De verschijning van haar pols zou de Hele mensheid kunnen betoveren. Wanneer zij haar aanblik zou werpen tussen de hemel en de aarde, zou deze vervuld worden van heerlijke geuren. En haar speeksel zou zeewater omzetten in Helder en fris water. Hij met de laagste gradatie heeft een bezit, die zo groot is, dat hij er meer dan 1.000 jaar ervoor nodig heeft om het Helemaal te bezichtigen. De harten van de gelovigen zullen als één zijn, ze zullen geen problemen hebben en zullen als broeders naar binnengaan. Ze zullen zich nedervlijen op divans met tapijten waarvan de voeringen van dikke zijde zullen zijn. De gelovigen zullen Allah zien, zonder zijn sluiers van licht!

24-05-2009, 09:23



Citaat door renee:
Ik ook, probeer zo goed ik kan de islam te volgen.


Jij bent bekeerd?

Waarom?

24-05-2009, 09:23

Citaat door Abudais:
Mooi dat je het zo positief ziet en er mee omgaat.

En natuurlijk kunnen we nog lang discussiëren over de waarheid.

waarheid is pas na de dood duidelijk

24-05-2009, 09:24

Citaat door ghalil:
waarheid is pas na de dood duidelijk


Of niet of misschien.

Pagina's : [1] 2 3 4