Bekijk volle/desktop versie : Sloopregeling auto's



Pagina's : [1] 2

23-05-2009, 18:04
Ik lees op internet dat deze van kracht is mits je deze dus omruilt tegen een nieuwere auto. Dus dit houdt in dat je bij inleveren van je oude auto 1000 euro krijgt, waarmee je dus een nieuwe auto dient aan te schaffen.

Maar over dat aanschaffen van nieuwe auto was mij eerder niet bekend. Weet iemand ook of je geld kan krijgen, zonder een nieuwe auto aan te schaffen? Dus als je van je auto weg wilt?

23-05-2009, 18:45


1000 euro ben je wel niet wijs, volgens mij ligt het toch echt aan wat voor een model auto je hebt ...

mensen verkopen hun autos nu voor 400 euro, als er 1000 euro te halen valt zouden ze massaal toch naar de sloop gaan ?

23-05-2009, 19:12

Citaat door Lynn:
1000 euro ben je wel niet wijs, volgens mij ligt het toch echt aan wat voor een model auto je hebt ...

mensen verkopen hun autos nu voor 400 euro, als er 1000 euro te halen valt zouden ze massaal toch naar de sloop gaan ?



1000 euro maar dan moet je een nieuwe jonge auto aanschaffen...

mensen die een auto van 400 euro rijden.. kunnen 1000 euro krijgen maar geen nieuwe auto betalen..

volgens mij was het zo iets..

23-05-2009, 19:29

Citaat door Lynn:
1000 euro ben je wel niet wijs, volgens mij ligt het toch echt aan wat voor een model auto je hebt ...

mensen verkopen hun autos nu voor 400 euro, als er 1000 euro te halen valt zouden ze massaal toch naar de sloop gaan ?


Het is zo. De premie die je krijgt is rond minimaal 750 en max 1000.

Je kan een kenteken check doen op de website.

Zoals lid boven al zegt, dan moet je wel een nieuwe auto aanschaffen. Alleen mijn vraag was, kan je dit niet omzeilen of is dit echt wel noodzakelijk?

23-05-2009, 19:32


zie rtl 4 nu....

het gaat daarover

23-05-2009, 19:32
Omzeilen:

Je verkoopt je auto twv 200 euro aan de sloop .. 1000 euro krijg je ..
je "koopt" een auto van vriend, zet hem 1 maand onder je naam, en je "verkoopt" die auto weer terug naar je vriend ..

enige kosten die je hebt zijn de kosten om de gegevens om te boeken bij de postkantoor ..

althans zo zou ik het hebben gedaan als ik geen geld had

23-05-2009, 21:03

Citaat door Lynn:
Omzeilen:

Je verkoopt je auto twv 200 euro aan de sloop .. 1000 euro krijg je ..
je "koopt" een auto van vriend, zet hem 1 maand onder je naam, en je "verkoopt" die auto weer terug naar je vriend ..

enige kosten die je hebt zijn de kosten om de gegevens om te boeken bij de postkantoor ..

althans zo zou ik het hebben gedaan als ik geen geld had


Wat, jij denkt dat je 1000euro cash in je zak krijgt ofzo?

Je moet het lezen als 1000euro korting op je nieuwe auto. Met andere woorden, je kan niet bij een particulier een nieuwere auto kopen. Dit moet bij een RDW-erkend autobedrijf en dat bedrijf moet nog eens meedoen met die sloopregeling.

23-05-2009, 21:34

Citaat door Drifter:
Wat, jij denkt dat je 1000euro cash in je zak krijgt ofzo?

Je moet het lezen als 1000euro korting op je nieuwe auto. Met andere woorden, je kan niet bij een particulier een nieuwere auto kopen. Dit moet bij een RDW-erkend autobedrijf en dat bedrijf moet nog eens meedoen met die sloopregeling.


dus niet veel mensen zullen dit doen lijkt mij...

23-05-2009, 22:28

Citaat door ik_zoek_jou_:
dus niet veel mensen zullen dit doen lijkt

mij...



De regels staan op: nationalesloopregeling.nl. Wees gerust want er is genoeg rekening gehouden met mogelijke misbruik van de regeling. De regeling is bedoeld hoofdzakelijk om garagehouders te helpen aan de verkoop van hun gestalde auto's, die krijgen ze moeilijk verkocht in deze crisis.
De lobby's van de autobranche zitten hierachter, hoewel wordt beweerd dat het ministerie van VROM die deze regeling grotendeels financieert ook om milieu redenen het doet.

Gezien een beetje fatsoenlijke auto bij een garage niet goedkoper is dan 6000 euro ( om een bedrag te noemen), zal van deze regeling weinig gebruik gemaakt worden. De slooppremie is namelijk veel te laag. In Duitsland geven ze 2500 euro voor je oude krot. Bedenk wel: Als je oude auto nog een jaar APK heeft en redelijk goed uitziet, dan krijg je in werkelijkheid maximaal een paar honderd euro met deze regeling. Als je elke dag moet duwen en de kleur van je auto niet te herkennen is dan zou ik zeggen: Doen!

23-05-2009, 22:31
Dit is zo niet eerlijk sinds vorig jaar was die regeling ingegaan. Men kon ongeacht de waarde van de auto een premie krijgen van 1000 euro. Er was toen geen sprake van dat je met die 1000 euro een andere auto moest aanschaffen. Maar ja kredietcrisis zeker en dan worden de regels weer aangepast.

23-05-2009, 22:43

Citaat door Maroc_Tresure:
Dit is zo niet eerlijk sinds vorig jaar was die regeling ingegaan. Men kon ongeacht de waarde van de auto een premie krijgen van 1000 euro. Er was toen geen sprake van dat je met die 1000 euro een andere auto moest aanschaffen. Maar ja kredietcrisis zeker en dan worden de regels weer aangepast.



Ik zelf weet daar niets van. Heb je referenties over die regeling van vorig jaar. De creditcrisis is trouwens vorig jaar voelbaar begonnen in NL.

23-05-2009, 22:52

Citaat door Drifter:
Wat, jij denkt dat je 1000euro cash in je zak krijgt ofzo?

Je moet het lezen als 1000euro korting op je nieuwe auto. Met andere woorden, je kan niet bij een particulier een nieuwere auto kopen. Dit moet bij een RDW-erkend autobedrijf en dat bedrijf moet nog eens meedoen met die sloopregeling.



Is dat echt zo? Want ik hoorde iemand in de moskee zeggen dat hij 1000 euro heeft gekregen op zijn rekening.

23-05-2009, 23:12



Citaat door _Perfectionist_:
Is dat echt zo? Want ik hoorde iemand in de moskee zeggen dat hij 1000 euro heeft gekregen op zijn rekening.


De regeling gaat pas 1 juni 2009 in! Dus die moskeebezoeker heeft het gedroomd of heeft het ergens anders vandaan gekregen!

24-05-2009, 00:09
Die regeling is nog niet van kracht of mensen zitten alweer uit te zoeken hoe ze kunnen frauderen

En dan niet eens met grote bedragen, maar met zoiets als duizend euro. Ondertussen vraagt men zich af waarom alles zo duur is. Vind je het gek met al die graaiers hier? Er moet een peperdure controlesysteem worden opgezet voor iets wat amper effect heeft op de maatschappij

Ik zou zelf nooit meedoen aan die regeling, tenzij ik een auto zou hebben die minder dan duizend euro waard is en echt op is én ik financieel in staat ben om een nieuwere aan te schaffen. In alle andere gevallen ontbreekt de noodzaak en zo zal dat voor veel mensen gelden, denk ik.

Die verhalen over milieu vind ik onzin, want een auto uit bijvoorbeeld 1999 moet al voldoen aan strengere eisen, die werden namelijk eind jaren negentig al ingevoerd, iets wat veel mensen niet weten. Ik geloof er niks van dat een auto uit dat jaar vuiler zou zijn dan eentje uit pakweg 2003 of 2004. Hooguit heeft die laatste meer voorzieningen, zuiniger is ie amper doordat vooral de middenklassers steeds groter en zwaarder worden.

Achter die regeling zit volgens mij gewoon een lobby, niet het idee dat we het milieu een plezier doen door wat oude auto's van de weg te halen, want het probleem is dat er sowieso veel te veel auto's in dit land rondrijden, of ze nou oud of nieuw zijn.

Het milieu wordt niet schoner zolang we er steeds meer bijkrijgen.

Die regeling gaat dus nergens over.

24-05-2009, 02:17

Citaat door Maroc_Tresure:
Dit is zo niet eerlijk sinds vorig jaar was die regeling ingegaan. Men kon ongeacht de waarde van de auto een premie krijgen van 1000 euro. Er was toen geen sprake van dat je met die 1000 euro een andere auto moest aanschaffen. Maar ja kredietcrisis zeker en dan worden de regels weer aangepast.



Citaat door _Perfectionist_:
Is dat echt zo? Want ik hoorde iemand in de moskee zeggen dat hij 1000 euro heeft gekregen op zijn rekening.



Citaat door Tafersite_girl:
De regeling gaat pas 1 juni 2009 in! Dus die moskeebezoeker heeft het gedroomd of heeft het ergens anders vandaan gekregen!



Citaat door Pleeborstel:
Die regeling is nog niet van kracht of mensen zitten alweer uit te zoeken hoe ze kunnen frauderen





Er is wel inderdaad een regeling vorige jaar ingegaan, maar dit was alleen in de gemeente Den Haag(of was het R'dam), daar kreeg je het geld bij het inleveren van je oude auto ja.

Pagina's : [1] 2