Bekijk volle/desktop versie : IUI behandeling...



22-05-2009, 22:58
Assalaam alaikoem dames,

We zijn al een tijdje bezig met zwanger worden wat (ghair insa allah) niet lukt. Beiden zijn gezond en al het materiaal en benodigdheden om zwanger te kunnen worden is alhamdoelillah ook goed.

Maar om een of andere reden (alleen Allah swt kent deze) lukt het nog steeds niet. Nu is het zo dat ik bij een gyn in een ziekenhuis in Rotterdam onder behandeling ben en ze heeft het over IUI behandeling. Nu wil ik weten of er nog andere dames zijn die deze behandeling ondergaan/gingen en wat hun ervaring hiermee is. Het liefst zou ik willen weten hoe ze te werk gaan in het SFG van rotterdam.

Want ik ben nu bezig met mij te orienteren hierop en alvast vragen, enzo te verzamelen voor mijn volgende afspraak zodat ik weet waaraan we aan beginnen.

Djazaka allahoe ghair voor jullie antwoord en ik denk dat vele zusters ook wat zullen hebben aan deze topic.

22-05-2009, 23:01


Wat wil je daarover weten?

22-05-2009, 23:05
alles eigenlijk wanneer je begint, de hormonen die je spuitte, en hoe de behandeling van de insiminatie zelf in zijn werk gaat. lees namelijk op sites dat ze eiblaasje wegzuigen die teveel zijn. is dit pijnlijk, eigenlijk alles

22-05-2009, 23:11
bij IUI moet je of hormonen slikken of spuiten (kan ook in eigen cyclus), dan ga je regelmatig naar het ziekenhuis om te kijken of je baarmoederslijmvlies goed groeit plus of de ei(tjes) goed groeien... Het mogen er maximaal 2 zijn.
Zodra de eitjes rijp zijn moet je een ander hormoon prikken, kom effe niet op de naam... ow ja pregnyl...
en binnen 48 uur zou je een eisprong moeten hebben, op de afgesproken dag breng je het zaad van je man mee naar het ziekenhuis, die dan in je baarmoeder gespoten wordt...

Pijnlijk is dit allemaal niet (eendenbek kan wat vervelend zijn)... Als er meer dan 2 eitjes zijn wordt de behandeling stop gezet en moet je in de volgende cyclus weer verder.

Er worden geen eitjes gezogen, dat is weer IVF dus een totaal andere behandeling...

Allah ie 3awnek, o rabbie ie far7akkkk, het is fysiek vrij zwaar, maar khair voor een goede doel...

22-05-2009, 23:11


Nee iui, sommige ziekenhuizen hanteren een beleid. Bv. niet meer dan 2 eitjes en dan zuigen ze het overtollige weg. Kijk dat wist ik niet heb een regelmatige cyclus dus dan zou het toch goed zijn om met eigen cyclus te doen. Daarom wil ik me echt goed voorbereiden, zodat ik weet waar ik het over heb met de gyn en insa allah de juiste beslissing neem.

Amien op jouw doua.............

22-05-2009, 23:15
als je in eigen cyclus doet, is de kans klein dat er meer dan 1 eitje groeit, dus hoef je je geen zorgen te maken over het wegprikken waar ik overigens nooit van gehoord heb bij IUI, zou dan liever vragen de behandeling stop te zetten... en volgende maand verder gaan...

22-05-2009, 23:16
Asyarosa,Fatt en M.enel,
Moge Allaah jullie veel sabr schenken en héél gauw begunstigen met een gezonde zwangerschap van een vroom en gezond kindje!

Inna Allaahu m3a sabirien..
Liefs.

22-05-2009, 23:19

Citaat door CoveredDiamond:
Asyarosa,Fatt en M.enel,
Moge Allaah jullie veel sabr schenken en héél gauw begunstigen met een gezonde zwangerschap van een vroom en gezond kindje!

Inna Allaahu m3a sabirien..
Liefs.

amien 7bieba...
7ta ntina wa9fa sahla...

22-05-2009, 23:33

Citaat door fatt:
amien 7bieba...
7ta ntina wa9fa sahla...

Ameen ! [/SIZE][/FONT]

Citaat door m.enel:
Amin, zuster baraka-ALLAHo fiki. En inscha-ALLAH ook doeriyat salihat voor jou

[FONT="Georgia"][SIZE="2"]Fieki barak Allaah wa Allaahumma ameen!