Bekijk volle/desktop versie : Een poes in huis halen met een baby van 4 weken?



Pagina's : [1] 2 3

22-05-2009, 12:27
Vraagje dames, Wil insha Allah een kat in huis nemen als ik bevallen ben. Een maand later ongeveer. Vraag me nu af of het gevaarlijk kan zijn voor de kleintjes thuis. 3 kids. 1 van 2 jaar 1 van 1 jaar en een baby van 1 maand. WIe kan mij hier over informeren? Bedankt!

22-05-2009, 12:29


Je hebt toch genoeg aan je kinderen, kat is veel werk joh.

22-05-2009, 12:30
Ik wil ooit ook een katje maar het lijkt mij nu niet de juiste moment want een kat heeft ook veel zorg nodig. Hij plast en poept onder de banken en bedden dus vind ik het niet fris voor de kinderen. Waarom ik het ook niet nu zou doen is omdat katten kunnen uithalen naar kleine kinderen want kinderen willen natuurlijk spelen en tillen m op enz.

Dus ik zou het doen als de jongste inschAllah 6 jaar is.

22-05-2009, 12:34
wonene in een houten woning. Alle buren inclusief wij dus, hebben last van muizen. Heb zelf een zware angst ( noem het maar een fobi) voor muizen. MAak extreem schoon, maar goed kleine kinderen kruimelen voordurig. Pak de stofzuiger bijna elk uur! Wordt zo moe van het extreem schoonmaken. Vooral nu ik hoogzwanger ben. Slaap ook erg slecht, want ben zo bang dat z ein mijn slaapkamer komen. Dus ja, moet er wel een aanschaffen.

22-05-2009, 12:40



Citaat door tuinen:
wonene in een houten woning. Alle buren inclusief wij dus, hebben last van muizen. Heb zelf een zware angst ( noem het maar een fobi) voor muizen. MAak extreem schoon, maar goed kleine kinderen kruimelen voordurig. Pak de stofzuiger bijna elk uur! Wordt zo moe van het extreem schoonmaken. Vooral nu ik hoogzwanger ben. Slaap ook erg slecht, want ben zo bang dat z ein mijn slaapkamer komen. Dus ja, moet er wel een aanschaffen.


is er geen familie lid bij wie je de kat voor een tijd kan lenen? klinkt sneu maar hij laat bepaalde geur achter waarbij de muizen wegblijven.
probeeralle gaten met gele schuim te vullen(wat ze met isolleren gebruiken)
komen ze niet doorheen.

het nadeel van een kat is namelijk dat op een gegeven moment al zijn haren overal terechtkomen aanrecht, tot aan eten toe, bovendien kunnen ze krols worden, vrouwtjes gaan lopen gillen door het huis, mannetjes gaan pissen. op een duur gaat je huis letterlijk naar kat ruiken, al maak je schoon wat je wilt. jij zal die geur niet opmerken, maar bezoek zeker.

22-05-2009, 12:50

Citaat door aseklou:
is er geen familie lid bij wie je de kat voor een tijd kan lenen? klinkt sneu maar hij laat bepaalde geur achter waarbij de muizen wegblijven.
probeeralle gaten met gele schuim te vullen(wat ze met isolleren gebruiken)
komen ze niet doorheen.

het nadeel van een kat is namelijk dat op een gegeven moment al zijn haren overal terechtkomen aanrecht, tot aan eten toe, bovendien kunnen ze krols worden, vrouwtjes gaan lopen gillen door het huis, mannetjes gaan pissen. op een duur gaat je huis letterlijk naar kat ruiken, al maak je schoon wat je wilt. jij zal die geur niet opmerken, maar bezoek zeker.



voor hoe lang moet ik die kat lenen dan? Mijn ouders hebben er een, maar die is gewend om buiten te zijn en alleen binnen te komen als het etenstijd voor m is. Kan ik deze dan binnen houden?

22-05-2009, 12:53
ik zelf heb een kat. hij is helemaal niet zo vies als de meeste mensen beweren. ik heb hem gesteriliseerd dus sproeien doet hij niet. plassen in huis. dat doet hij helemaal niet. de kat heeft zijn kattenbak en daar doet hij altijd al zijn behoeftes.
soms zit hij uren buiten,. en dan als hij terug komt. is de eerste wat hij doet, naar de plee gaan. ( ik neem dan aan, dat hij zo braaf is geweest om niet te plassen op de balkon van de buren.
en natuurlijk heeft een kat haar uitval in de zomer. maar ik douche mijn kat 1x per week. en kam hem regelmatig in de week. waardoor zijn haaruitval erg is verminderd. heb er geen last van. je moet gewoon elke dag stofzuigen. maar dat doen de meeste mensen toch al.

uhmmm ff denken wat nog meer. oh ja. ik heb een nichtje die opgegroeid is met een kat. zij is nu helemaal niet bang voor katten/honden. haar zzusje die niet opgegroeid is met een kat. is doodsbang voor alles wat beweegt

het zal moeilijk zijn voor een kind van 6 om nog te wennen aan een dier in huis.

zo dat was mijn pleidooi voor katten.

ik persoonlijk ben super blij met mijn kat. soms is het net een baby.
als ik thuis kom staat ie mij op te wachten bij de deur.

(K) veel succes bij het vinden van het ideale poes/kat.

22-05-2009, 13:08
wie heeft ervaring met katten en babies

22-05-2009, 13:16

Citaat door miss_blaaa:
ik zelf heb een kat. hij is helemaal niet zo vies als de meeste mensen beweren. ik heb hem gesteriliseerd dus sproeien doet hij niet. plassen in huis. dat doet hij helemaal niet. de kat heeft zijn kattenbak en daar doet hij altijd al zijn behoeftes.
soms zit hij uren buiten,. en dan als hij terug komt. is de eerste wat hij doet, naar de plee gaan. ( ik neem dan aan, dat hij zo braaf is geweest om niet te plassen op de balkon van de buren.
en natuurlijk heeft een kat haar uitval in de zomer. maar ik douche mijn kat 1x per week. en kam hem regelmatig in de week. waardoor zijn haaruitval erg is verminderd. heb er geen last van. je moet gewoon elke dag stofzuigen. maar dat doen de meeste mensen toch al.

uhmmm ff denken wat nog meer. oh ja. ik heb een nichtje die opgegroeid is met een kat. zij is nu helemaal niet bang voor katten/honden. haar zzusje die niet opgegroeid is met een kat. is doodsbang voor alles wat beweegt

het zal moeilijk zijn voor een kind van 6 om nog te wennen aan een dier in huis.

zo dat was mijn pleidooi voor katten.

ik persoonlijk ben super blij met mijn kat. soms is het net een baby.
als ik thuis kom staat ie mij op te wachten bij de deur.

(K) veel succes bij het vinden van het ideale poes/kat.


Meid ik heb ook een kat gehad bij mijn ouders dus ik weet wat voor zorg een kat ook nodig heeft.. Dat wat jij nu beweerd is niet op het moment dat jij een jonkie in huis neemt. Je moet een kat leren om in een kattenbak te plassen en poepen want dat doen ze niet zelf dus voordat je een kat dat hebt aangeleerd ben je een maand en soms 2 verder.

De vraag is kun je het aan als je pas bevallen bent en een nog een klein kind in huis hebt? Ik niet en er zijn genoeg kinderen die op latere leeftijd een kat krijgen en dan snappen ze ook hoe zij met een kat om moeten gaan.. Dus niet aan zijn staart gaan trekken enz..

Als een kat eenmaal gewend is aan iedereen en aan het huis dan is het inderdaad zonder zorgen.

22-05-2009, 13:17
Jeetje 3ela horror verhalen..Typisch mgharba!

De profeet Saws heeft gezegd dat katten de reinste dieren zijn dus als iemand dat wilt tegenspreken moet die persoon dat vooral durven.
Ik heb zelf een kindje van 1 jaar en heb nog 1 poes en 1 kitten.
Mijn ouders hebben ook poezen en echt waar ze hebben nooooohooooit wat beschadigd. Ze zijn juist heel netjes en als er bezoek is dan verstoppen ze zich tot die weg zijn.
En ze hebben al helemaal nooit wat bij baby's of kindjes gedaan.
Integendeel, mijn nichtje molde de poes meskiena helemaal en die deed echt niks terug, maar als ik toevallig langs liep dan snauwde ze mij af..
Ze weten gewoon dat het kinderen zijn!
Nadeel alleen is dat je kinderen zelf als ze heel klein zijn nog niet zo goed weten hoe om te gaan met de poezen.
Mijn dochter gebruikt de kitten als handtasje als ik even niet kijk..
Dus daar heb ik wel mijn handen vol aan en dat is dus wel een nadeel als je n huisdier in huis haalt en het kind nog jong is.
En oh ja, voor muizen; DOEEEEEHOOEEENNN!
Want ze roeien ze echt uit..tenminste als je geen shikie biekie poes in huis haalt..

22-05-2009, 13:20
Oh ja, je kan beter de poes nu al in huis halen en de ledikant van je baby vullen met ballonen zodat als de poes erin springt ervan schrikt. Zo train je m om later niet in de ledikant te springen alhoewel ik dat niet zo snel zie gebeuren.
Wij hebben altijd poezen en babys gehad en ze hebben ze nooit wat aangedaan.

22-05-2009, 13:21

Citaat door Cinderella2007:
Oh ja, je kan beter de poes nu al in huis halen en de ledikant van je baby vullen met ballonen zodat als de poes erin springt ervan schrikt. Zo train je m om later niet in de ledikant te springen alhoewel ik dat niet zo snel zie gebeuren.
Wij hebben altijd poezen en babys gehad en ze hebben ze nooit wat aangedaan.


Oh ja..alleen mag je geen kattenbak verschonen als je zwanger bent he.

(dat was mijn laatste Oh ja hoor.. )

22-05-2009, 13:35



Citaat door Cinderella2007:
Oh ja..alleen mag je geen kattenbak verschonen als je zwanger bent he.

(dat was mijn laatste Oh ja hoor.. )



hahaha! thnx meid! echt , door jou weet ik nu zkeer dat ik insha allah z.s.m een kat ga aanschaffen. Alleen is hetniet beter dat ik een wat oudere kat neem, dus geen kitten? Het lijkt mij beter als ik er een haal van dierenasiel die al weet dat hij in kattebak moet plassen. En ik woon hoog, dus de kat kan nie tna buiten...wel sneu

22-05-2009, 13:45

Citaat door tuinen:
Vraagje dames, Wil insha Allah een kat in huis nemen als ik bevallen ben. Een maand later ongeveer. Vraag me nu af of het gevaarlijk kan zijn voor de kleintjes thuis. 3 kids. 1 van 2 jaar 1 van 1 jaar en een baby van 1 maand. WIe kan mij hier over informeren? Bedankt!



mijn djoedjoe was volgens mij net een week toen we bumba in huis namen het kan wel, alleen jij mag de kattenbak niet verschonen, dat moet je man doen.

22-05-2009, 13:47

Citaat door b_karima:
mijn djoedjoe was volgens mij net een week toen we bumba in huis namen het kan wel, alleen jij mag de kattenbak niet verschonen, dat moet je man doen.



dus jij had geen kat toen je zwanger was?

Pagina's : [1] 2 3