Bekijk volle/desktop versie : Verkiezingen bij Real doen Ronaldo niets



21-05-2009, 22:58
Verkiezingen bij Real doen Ronaldo niets
Geschreven op donderdag, 21 mei om 22:07

In de strijd om het presidentsschap noemt Florentino Pérez telkens weer een naam: Cristiano Ronaldo. De voormalig voorzitter, bekend geworden dankzij het Galactico-project, belooft de kiezers telkens weer dat hij er alles aan zal doen om de Portugees naar Spanje te halen. Ronaldo kan wel lachen om de praatjes van Pérez: “Ik houd me er totaal niet mee bezig.”



Real en Ronaldo: het is geen combinatie die nieuw is. Vorig jaar zomer probeerde de Koninklijke al van alles om de Portugees los te weken bij Manchester United en kreeg het naar verluidt zelfs het ja-woord van Ronaldo. Tot een transfer kwam het echter niet, waarna de international zijn excuses aanbood en vrolijk verder ging bij United. Met die club speelt hij volgende week opnieuw de Champions League-finale.

“Ik ben er zeker van dat meneer Pérez er in zal slagen om een geweldig team te bouwen bij Real”, vertelde Ronaldo in een interview met Atena 3. “Ik houd me er echter niet mee bezig en het interesseert me nauwelijks wat daar allemaal gaat gebeuren. Ik ben een speler van Manchester United en ben hier gelukkig. Op het moment ben ik alleen maar bezig met de aankomende Champions League-finale.”

Dit onderonsje tussen United en Barcelona wordt door de buitenwereld gezien als de wedstrijd tussen Ronaldo en Lionel Messi, waarschijnlijk de twee beste voetballers van deze wereld. Ronaldo kan daar weinig mee: “Het is een wedstrijd tussen twee teams, niet tussen twee voetballers”, zei hij. “Het is duidelijk dat United en Barcelona de twee beste ploegen van Europa zijn. Het zal dan ook een heerlijke wedstrijd gaan worden.”