Bekijk volle/desktop versie : Hrrira

08-11-2002, 10:26
wie weet hoe je Harira maakt en wat gaat daarin?

08-11-2002, 10:34

je kan het ook zonder vlees maken heb ik gehoord

08-11-2002, 10:40
Nou waarom, ik at het bij een marokkaanse vriendin van mij toen zonder vlees, het kan wel hoor, je kan erbij gewoon vlees eten

08-11-2002, 10:50
ja maar wie heeft nou een lekker recept, zo moeilijk kan het toch niet zijn?

08-11-2002, 10:58

he he grapjas, ik ga gelijk kijken

thank u

08-11-2002, 11:01
Ja ga ik kijken op maghreb maar daar staat dat die recepten site under construction is, heb ik nog niets aan

08-11-2002, 11:18

Citaat:
Origineel gepost door Jehna
wie weet hoe je Harira maakt en wat gaat daarin?
Salaam,

Neem eens een kijkje op;
http://cuisine.marokko.nl/index.php?actie=cusina&recept=1031476322,26786,

Maar vertel het niet verder, de website is nog niet officieel gelanceerd

Ramadan mubarek, ma3a salama,
Moderator

07-04-2003, 17:23
Ik heb een recept voor je.

Marokkaanse Harrira (soep)

Benodigdheden

300 gram rundvlees
2 uien
1 dl olie
1/4 bosje koriander
1/4 bosje peterselie
1/2 prei
1/2 stengel bleekselderij
75 gram linzen
2 liter water
1 gram saffraanpoeder
1 theelepel gemberpoeder
1 blikje gepelde tomaten
2 eetlepels bloem
100 gram vermicelli
peper en zout

Bereidingswijze

Het vlees afspoelen, droogdeppen en in kleine stukjes snijden. Uien snipperen, met het vlees vermengen en enige tijd in laten trekken. In een snelkookpan de olie verhitten en het vlees hierin aanbakken. Koriander en peterselie hakken en aan het vlees toevoegen. Bleekselderij en prei klein snijden en met de gewassen linzen eveneens toevoegen. Even doorroeren en met het water, het saffraanpoeder, het gemberpoeder, het zout en de peper aan de kook brengen. De snelkookpan sluiten en 1 uur laten koken.
De gepelde tomaten pureren en aan de soep toevoegen. De bloem met wat water aanlengen en al roerend aan de soep toevoegen wanneer deze weer aan de kook is gekomen. Vermicelli toevoeg en de soep door laten koken tot de vermicelli gaar is.

Serveren met brood en ventueel wat druppeltjes citroensap naar smaak!

Als u niet over een snelkookpan beschikt, dan zal het koken wat extra tijd nodig hebben!

08-04-2003, 10:55
hee kellie, jij bent een van de weinigen die de echt authentieke recept heeft gegeveen, zo maakt mijn moeder hem ook. Alle andere zogenaamde marokkaande soepen met Knorzakje,honigzakje ed. dat is allemaal nep!!! alleen ipv fijn te hakken, doe ik alle groenten met beetje water in de hakmachine, dus dan wordt het superfijn.

maar bedankt voor het recept.