Bekijk volle/desktop versie : Iftar Op De Fontys 14 Nov



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8

26-11-2002, 20:03
Is dat nou dat zogenaamde "lekkere ding"

Hij ziet eruit alsof hij zo uit Harry Pottere is gestapt.
En zo mooi is hij nou ook weer niet.

Schoonheid zit binnenin.
Wat moet je nou met mooi? ( A Zhine)

Ga je A Zhine in de kast doen ofzo...
En wanneer je visite krijgt zeg je dan `Kijk is wat voor A Zhine ik heb`

Mensen worden oud, en krijgen rimpels
maar een goed hart blijft voor eeuwig

26-11-2002, 20:10


En trouwens alleen maar omdat hij bij een Islamitische lezing aanwezig was, betekend nog niet dat hij een goed persoon is.

Kijk maar naar dat meisje, die alleen voor de lezing een Hoofddoek op heeft gedaan.

Mensen kunnen heel goed acteren, kijk maar om je heen.

Allah is de enige die regelrecht in iemands hart kan kijken.

26-11-2002, 21:47

Citaat:
Origineel gepost door Mazlout
heeeeey,

ik heb eindelijk wat leuks om hier neer te zetten, en dan kan dat niet, why?

wacht, toch ff wat proberen, misschien lukt het
wajooooooow lef

ik dacht dat je het voor de grap zei walakin je het het echt gedaan


macemees see ya around
en ik ben toch wel uitgenodigd heeeeeeeeeee, anders krijg je hoeken van mij

26-11-2002, 22:11
gel;oof mij, van binnen is die gast echt wel 110% THUMBS UP!

26-11-2002, 22:25


hij is al klaar gemaakt voor de bruiloft,
wanneer is die eigenlijk? kan ik ff uitrekenen hoeveel tijd ik nog heb om te gaan sparen voor jullie cadeau....

26-11-2002, 22:40
Ithrane, alles goed met jou? Ik wou je nog wat vragen\; Ben je nog dit jaar naar marokko gegaan?

26-11-2002, 23:02

Citaat:
Origineel gepost door NADIA_NADORIA
CasawiaZina & BiDaWiJa
worden mijn bruidsmeisjes
en voor die lady shera het gaat erom wat ik er van vindt.
ik zeg het nog 1 x hij is LEKKER
en schatjewollah je bent LEKKER
natuurlijk ben je uitgenodigd bidawija
shoekran

en mensen hij is zo :duim:

dus geen gezeik over onze macemees, want hij is onze knuffelbeer

27-11-2002, 21:11

Citaat:
Origineel gepost door CasawiaZina
MARHBABIEK 3ANDNA A SAHBTIE
HE SCHATJE HOE IS TIE ALLES FLEX? IK PROBEER TE KOMEN OKE HET LIJKT ME WEL ;LEUK !!!!!!! DAMES ENHEREN BINNEKORT IS CASAWIA ZINA JARIG ..............JOEPIE HAHAHA

28-11-2002, 09:42

Citaat:
Origineel gepost door NADIA_NADORIA
CasawiaZina & BiDaWiJa
worden mijn bruidsmeisjes
en voor die lady shera het gaat erom wat ik er van vindt.
ik zeg het nog 1 x hij is LEKKER
en schatjewollah je bent LEKKER
natuurlijk ben je uitgenodigd bidawija
hahahaha okay....sdafie ik ben bruidsmeisje....bida..wat trekken we eigenlijk dan aan want bruidsmeisjes hebben meestal de verschrikkelijke jurken aan....

we verzinnen wel iets

28-11-2002, 09:44
IK BEN KOMENDE DINSDAG JARIG MAAR IK VIER HET KOMENDE ZONDAG.......

ALS MIJN MOEDER WEET DAT IK AL 30 MEIDEN HEB UITGENODIGD DIE MAAKT ME SPONTAAN AF

MISS BANANA KOMT JIPPPIIIEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

28-11-2002, 12:53

Citaat:
Origineel gepost door NADIA_NADORIA
Hij is een goed persoon!!!!!
Jaloers?
En nogmaals meid kom volgende keer ook naar een lezing waar hij is dan weet ik zeker dat je gaat kwijlen en als je opstaat kijk dan op je stoel of je geen sporen achterlaat
Wat jammer dat jij zo reageerdt.
Ik ken jullie niet, ik reageer alleen op wat ik zie en lees.
En dat samen met deze reactie laat mij zien, dat je nog echt een jong meisje bent.
Wel jammer!


Maar als jullie echt serieuze plannen hebben, wens ik jullie, samen veel geluk toe. En een mooie toekomst toe. :verliefd:

En mijn excusses als ik of je "vriend", op de een of andere manier heb beledigt. Dan was niet de bedoeling.

Deze discussie moet wel leuk blijven.

28-11-2002, 14:33

Citaat:
Origineel gepost door CasawiaZina
IK BEN KOMENDE DINSDAG JARIG MAAR IK VIER HET KOMENDE ZONDAG.......

ALS MIJN MOEDER WEET DAT IK AL 30 MEIDEN HEB UITGENODIGD DIE MAAKT ME SPONTAAN AF

MISS BANANA KOMT JIPPPIIIEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heel goed. Zelfs tijdens de heilige maand ramadan zondigen door een Kuffar-gewoonte over te nemen. Vooral zo doorgaan (voor Beppie_Truus: dit is sarcasme). Allah zal je echt met heel veel 7assanaats belonen.
Als het die bruine huid en die zwarte haren niet zouden zijn, dan zou je tegenwoordig een Marokkaan niet van een Nederlander kunnen onderscheiden!

28-11-2002, 15:13



Citaat:
Origineel gepost door NADIA_NADORIA
HET IS AL GOED MEID SHERA
WAAROM MAG JE GEEN VERJAARDAG VIERE?
Is het vieren van een verjaardag haram?



Vraag: Ik heb een vraagje.Is het vieren van je verjaardag nou verboden? Mijn vader zegt van niet maar ik hoor van andere mensen dat het wel haram is. Kunt u mij daar een atntwoord op geven. Alast bedankt,


Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest barmhartige

Beste broeder

Alle lof zij Allah, verschillende bewijzen uit de Qor-aan en de soenna tonen aan dat het vieren van verjaardagen een innovatie is in de islam, die op geen enkele bron gebaseerd is in de shari'a. Het is niet toegestaan om de uitnodiging te accepteren tot het bijwonen van zulke feesten, dit vanwege het bijdragen aan de verspreiding van innovaties.

Allah de Verhevene zegt: "Hebben zij deelgenoten die hun in de godsdienst dat voorschrijven waartoe Allah geen toestemming heeft gegeven?" As sjoera:21

"Vervolgens plaatsen Wij jou (O Mohammed) op een juiste weg (Shari'a) van de godsdienst. Volg deze dan en volg niet de begeerten van degenen die niet weten x Voorwaar, zij zullen jou beslist in niets kunnen beschermen tegen (de bestraffing van) Allah. En voorwaar, de onrechtvaardigen zijn elkaars helpers. En Allah is de Beschermer van de Moettaqoen " Al-Djathiyah:18-19

"Volgt dan hetgeen aan jullie is neergezonden van jullie Heer em volgt buiten Hem geen leiders. Weinig is het dat jullie je laten vermanen." Al A'raf:3

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Wie iets doet wat niet in overeenstemming is met onze zaak, zal daar zelf de gevolgen van ondervinden" Boekharie en Moesliem.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ook gezegd: "De beste uitspraak (woord) is, is het boek van Allah. De beste leiding is de leiding van Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem), en de slechtste zaken, zijn nieuwigheden (toevoegingen) in de religie, en iedere nieuwigheid is een innovatie, en ieder innovatie behoort tot dwaling"

Er zijn verschillende ahadith die deze betekenis dragen. Verjaardagen zijn geinnoveerde zaken die niet bij de islam horen. Het behoort zelfs tot het imiteren van christenen en joden.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, "hij zei: Wie anders?" " Overgeleverd door Boekharie

"Wie een volk imiteert zal tot hen behoren" (Uit "Islamitische uitspraken" boek 1 blz 115)

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

28-11-2002, 18:03

Citaat:
Origineel gepost door selmah
excuseer? Ik ben zelfs blanker dan mijn Nederlandse klasgenoten, heb lichtbruin haar en blauwgroene ogen en ben 100 procent Marokkaanse. en ja ik lijk op een Nederlandse van uiterlijk.Veralgemeen niet s.v.p! niet alle marokkanen hebben een bruine huidskleur en zwarte haren zoals jij.
Ik had het over islamitische normen en waarden. Niet over uiterlijk, maar dat heb je niet begrepen.

28-11-2002, 20:41
efkes een vraagje over dat innovatie gedoe,

dat iets niet in de quran staat, of geen soenna is, houdt dat dan meteen isn dat het haraam is?

niet dat ik verjaardag vieren verdedig, c.q. bekritiseer,
want ik weet zelf ook niet of het nou wel of niet haraam is,

maar wat ik bedoel,

ten tijde van Arrasoul had men geen auto's.
auto's zijn dus een innovatie,
dat betekent toch niet dat deze meteen 7araam zijn??

of zie ik het nu verkeerd?

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8