Bekijk volle/desktop versie : Wat te doen als je gebeden mist?



21-05-2009, 16:18
Salamoe 3aleikoem wa ra7matoellah.

Wat te doen als je gebeden hebt gemist daar heb ik het over toen ik nog wat kleiner was 12/13/14?
Ze allemaal inhalen en lukt het wel?

21-05-2009, 16:23


wa alaikoemselam warahmatoelahi wabarakatoe

er is meningsverschil hier over maar veel geleerden zeggen (voor zo ver ik weet) dat het geen zin meer heeft als je bewust je gebeden heb gemist.

21-05-2009, 16:23
Ja, goede vraag zou ik ook graag willen weten!!

21-05-2009, 17:07
Ik ben hier ook benieuwd naar..

21-05-2009, 17:16


Vraag:

Vroeger bad ik niet, maar Allah heeft me met de juiste leiding gezegend. Ik ben nu zorgzamer geworden over het gebed. Mijn vraag gaat over de gebeden van de afgelopen jaren. Moet ik deze inhalen of niet?

Antwoord:

Wanneer een persoon het gebed voor een aantal jaren nalaat, daarna berouw krijgt en gaat bidden en zich eraan houdt, dan hoeft hij de gebeden die hij nooit heeft verricht niet alsnog te bidden. Als dit een voorwaarde was, dan zou dit veel mensen van berouw weerhouden. Hoewel de berouwvolle persoon zich nu en in de toekomst wel moet houden aan het gebed. Ook moet moet hij vaker de vrijwillige gebeden verrichten, gehoorzaam zijn, goede daden doen en toenadering tot Allaah zoeken en Hem vrezen.

Al-imaam Mohammed ibnu Saalih al3uthaymien

21-05-2009, 17:25

Citaat door oemlidlbrood:
Vraag:

Vroeger bad ik niet, maar Allah heeft me met de juiste leiding gezegend. Ik ben nu zorgzamer geworden over het gebed. Mijn vraag gaat over de gebeden van de afgelopen jaren. Moet ik deze inhalen of niet?

Antwoord:

Wanneer een persoon het gebed voor een aantal jaren nalaat, daarna berouw krijgt en gaat bidden en zich eraan houdt, dan hoeft hij de gebeden die hij nooit heeft verricht niet alsnog te bidden. Als dit een voorwaarde was, dan zou dit veel mensen van berouw weerhouden. Hoewel de berouwvolle persoon zich nu en in de toekomst wel moet houden aan het gebed. Ook moet moet hij vaker de vrijwillige gebeden verrichten, gehoorzaam zijn, goede daden doen en toenadering tot Allaah zoeken en Hem vrezen.

Al-imaam Mohammed ibnu Saalih al3uthaymien

Mooi antwoord dankjewel