Bekijk volle/desktop versie : Integratie op het forum?



Pagina's : [1] 2 3 4

24-04-2004, 22:59

Citaat door Koz:
Voor de mensen die al een lange wijle op het forum vertoeven heb ik een vraag na een korte inleiding. Zoals het jullie zal zijn opgevallen is hier een flink aantal niet-Marokkanen aanwezig. In de meeste gevallen gaat het dan ook niet om moslims. Opvallend vaak zelfs om homofielen waarvan ik weet dat er enkele verklaren op de site te zijn om met Marokkanen te praten. Waarschijnlijk heb ik het nu over figuren als rnaj, Scottie, peridot en tonk.

Dan zijn er ook anderen waarvan ik het idee heb dat ze niet zozeer de bedoeling hebben met Marokkanen te praten, omdat het Marokkanen zijn, maar meer aanwezig zijn omdat ze het hier gezellig vinden: Corrie, Jacko, Peej.

Tenslotte heb je ook karakters als Vikker, Abracadaver, LindaEjemofor, Wolfowitz en Tempelier. Zij lijken hier voornamelijk te zijn om moslims en Marokkanen te beledigen.

Hetgeen ik me afvraag is of er de afgelopen jaren een ontwikkeling te bespeuren is geweest? Is er iemand die bijvoorbeeld kan stellen dat Tempelier een stuk milder is dan toen hij hier nog kwam als kruisvaarder69? Heb je het idee dat deze mensen die zich onder de Marokkanen begeven op het internet op enigerlei wijze hebben bijgedragen aan jou relaties met de autochtonen? Positief of negatief?

Ook de groep niet-Marokkanen vraag ik of ze gevonden hebben wat ze zochten en of hun relatie met Marokkanen is veranderd als gevolg van hun aanwezigheid hier; in wel opzicht dan wel?

Heb je geen zin een genuanceerd verhaal achter te laten… Laat je stem toch horen via de poll: “Draagt het forum bij aan de integratie?”

Koz.
.

24-04-2004, 23:18


Zelfs avatars integreren al met elkaar.

24-04-2004, 23:23

Citaat:
Origineel gepost door Oppasser
King_Carakots


....en ik ben hier voor de gezelligheid

24-04-2004, 23:46

Citaat:
Origineel gepost door Koz
Voor de mensen die al een lange wijle op het forum vertoeven heb ik een vraag na een korte inleiding. Zoals het jullie zal zijn opgevallen is hier een flink aantal niet-Marokkanen aanwezig. In de meeste gevallen gaat het dan ook niet om moslims. Opvallend vaak zelfs om homofielen waarvan ik weet dat er enkele verklaren op de site te zijn om met Marokkanen te praten. Waarschijnlijk heb ik het nu over figuren als rnaj, Scottie, peridot en tonk.
Salaam aleikoem Koz,

Laat ik beginnen met te melden dat ik nog
niet zo gek lang als lid, op deze site vertoef.
Heb deze rubriek altijd wel met belangstelling
gevolgd. Voorheen voelde ik niet echt de behoefte
om reacties te geven, op bepaalde mensen met
een ''simpele'' gedachtengang.

Op een gegeven moment beginnen die ''simpele''
mensen je toch te intrigeren, en ben je ook
benieuwd waarom o.a. Nederlanders zo denken.
Dus ook een Rnaj, Scottie ( steeds in mindere mate)
etc.
Bij de homofielen heb ik ook wel het idee dat
ze op deze site vertoeven, om de gedachtengang
van ons Marokkanen / Moslims jegens hen te
achterhalen en daar hun reactie op te kunnen geven.


Citaat:
[i]Dan zijn er ook anderen waarvan ik het idee heb dat ze niet zozeer de bedoeling hebben met Marokkanen te praten, omdat het Marokkanen zijn, maar meer aanwezig zijn omdat ze het hier gezellig vinden: Corrie, Jacko, Peej.[/B]
Alhoewel ik van mening ben dat sommige van hen
het juist gezellig vinden, omdat zij onze achtergrond
interessant vinden. Dus in die zin denk ik dat zij wel
de bedoeling hebben om o.a. met Marokkanen van
gedachten te wisselen.


Citaat:
[i]Tenslotte heb je ook karakters als Vikker, Abracadaver, LindaEjemofor, Wolfowitz en Tempelier. Zij lijken hier voornamelijk te zijn om moslims en Marokkanen te beledigen..[/B]
Te beledigen, anderzijds blijken ze Marokkanen
fascinerend te vinden, en blijven terugkomen en
zo te achterhalen waarom Marokkanen er een andere gedachtengang op na houden. Ze ontdekken ook
dat vele Marokkanen niet met zich laten sollen en
de nodige repliek van de mondige Marokkaanse
leden mogen ontvangen.
Moet ook zeggen dat deze karakters misschien
wel de boeiendste karakters zijn om mee in
discussie te treden.


Citaat:
[i]Hetgeen ik me afvraag is of er de afgelopen jaren een ontwikkeling te bespeuren is geweest? Is er iemand die bijvoorbeeld kan stellen dat Tempelier een stuk milder is dan toen hij hier nog kwam als kruisvaarder69? Heb je het idee dat deze mensen die zich onder de Marokkanen begeven op het internet op enigerlei wijze hebben bijgedragen aan jou relaties met de autochtonen? Positief of negatief?

Koz. [/B]

Ik ben van mening dat er op een bepaalde manier
wel een ontwikkeling te bespeuren is geweest.
Nederlanders die hier vertoeven en in het dagelijks
leven niet met Marokkanen te maken hebben,
komen hier te weten hoe sommige Marokkanen
echt denken.
Op een bepaalde manier leveren we allemaal onze
bijdrage tot een relatie met elkander.
Zowel positief als negatief, en leveren onze bijdragen
zeker wel een bijdrage aan de integratie.

Ma3a salama.

24-04-2004, 23:48


Ik ben alweer een hele tijd lid van Marokko.nl

Ik wilde meer weten over marokkanen, de weinige die ik zag waren vrouwen en het kontakt liep niet soepel, vandaar dat ik me aangemeld had. Ik probeerde in eerste instantie in kontact te komen met vrouwen, moeders. In het begin waren ze er niet, of weinig, maar tegenwoordig...genoeg moeders die hier rondhuppelen..

Mijn eerste jaar met Marokko.nl was ééntje van meelezen, af en toe reageren..totdat ik een uitnodiging kreeg van enkele leden voor een meeting. Ik was totaal verbaasd, maar verheugd, de leden waren dagelijks op het net, en we vormden een groep 'achter de schermen'. De sfeer was heel gemoedelijk, broederlijk, 'tuurlijk waren er toen ook al hofnarren...maar er waren ook deugnieten, die plaagden maar goede topic's schreven. Charmeurtjes die 'zoekenden' tips gaven, over bijvoorbeeld chatten of je eerste date..

Het tweede jaar was het jaar van de kazen..echt, ze kwamen als paddestoelen uit de grond, marokko.nl binnen. Pim heeft ze kennelijk allemaal richting marokko.nl geschopt....nee hoor, geintje. Er waren in het begin ook al kazen hier, de sfeer was nog niet zo verziekt door jongere prikkers die alleen maar komen te provoceren. Dat wekte natuurlijk reactie op de ned. leden...

Dit jaar, is het jaar van de moslims en de rest. Nog nooit heb ik me zo verbonden gevoelt met marokkanen als dit jaar. De sfeer is verhard, soms heb ik het gevoel dat ik hier op 'eieren loop' zo behoedzaam en zorgvuldig moet je je woorden uitkiezen want anders hang je...

Maar ik ben een paar vooroordelen kwijt geraakt, dank zij marokko.nl...de marokkanen zijn niet achterlijk, ze gedragen zich af en toe achterlijk, net zoals molukkers...marokkanen houden van voetbal, net zoals molukkers... marokkanen hebben temparament...molukkers...och wat lijken we op elkaar?

24-04-2004, 23:50
Ik ben hier voor de gezelligheid .....

25-04-2004, 01:17
In eerste instantie ben ik naar Marokko.nl toegekomen uit interesse en nieuwsgierigheid. Ik wilde gewoon weten wat men elkaar te vertellen had. Ik had in eerste instantie een Marokkaanse nickname en vertelde niet meteen dat ik een kaasje was. Ik vond het wel gezellig. Ik discussieerde met mensen over de islam en over politiek enz. Maar ik hield me enigszins op de achtergrond. (in die tijd heette ik nog AishaQandisha)
Maar op een gegeven moment verhardden de standpunten zich.
Discussies over islamitische onderwerpen liepen steevast uit op scheldpartijen. (niet tegen mij, overigens)
Omdat iemand anders zich bijna het zelfde ging noemen als ik en dat tot misverstanden leidde, heb ik mijn naam veranderd.

Toen ik begon op Marokko.nl, had ik een tamelijk positief beeld van Marokkanen. Natuurlijk kende ik wel een paar Maroc-lozers, maar ik kende eigenlijk meer aardige Marokkanen.
Over de islam had ik ook een positief beeld. Ik stond er ook echt open voor.
Dat is de laatste jaren wel een stuk minder geworden.
De extreme uitlatingen op dit forum geven me weinig vertrouwen in de toekomst.
Ik ken wel Marokkaanse meiden op mijn werk en op school. Daarin heb ik veel vertrouwen. Zij integreren in de samenleving, zonder hun geloof en hun roots geweld aan te doen. :hoedaf:
Maar ik heb nu ook een paar keer stage gelopen op scholen met Marokkaanse leerlingen en daar heb ik echt een slecht beeld gekregen van de manier waarop Marokkaanse jongens worden opgevoed. Natuurlijk zijn er hordes Marokkanen met wie het prima gaat, maar met een TE grote groep gaat het mis.

Ik weet niet zo goed hoe het verder moet. Ik klim maar weer eens op mijn stokpaardje: Moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder moeten eens eerlijk met elkaar om de tafel gaan zitten. Zònder inmenging van de Nederlandse media en de politiek.

25-04-2004, 01:23

Citaat:
Origineel gepost door sahira
Ik ben alweer een hele tijd lid van Marokko.nl

Ik wilde meer weten over marokkanen, de weinige die ik zag waren vrouwen en het kontakt liep niet soepel, vandaar dat ik me aangemeld had. Ik probeerde in eerste instantie in kontact te komen met vrouwen, moeders. In het begin waren ze er niet, of weinig, maar tegenwoordig...genoeg moeders die hier rondhuppelen..

Mijn eerste jaar met Marokko.nl was ééntje van meelezen, af en toe reageren..totdat ik een uitnodiging kreeg van enkele leden voor een meeting. Ik was totaal verbaasd, maar verheugd, de leden waren dagelijks op het net, en we vormden een groep 'achter de schermen'. De sfeer was heel gemoedelijk, broederlijk, 'tuurlijk waren er toen ook al hofnarren...maar er waren ook deugnieten, die plaagden maar goede topic's schreven. Charmeurtjes die 'zoekenden' tips gaven, over bijvoorbeeld chatten of je eerste date..

Het tweede jaar was het jaar van de kazen..echt, ze kwamen als paddestoelen uit de grond, marokko.nl binnen. Pim heeft ze kennelijk allemaal richting marokko.nl geschopt....nee hoor, geintje. Er waren in het begin ook al kazen hier, de sfeer was nog niet zo verziekt door jongere prikkers die alleen maar komen te provoceren. Dat wekte natuurlijk reactie op de ned. leden...

Dit jaar, is het jaar van de moslims en de rest. Nog nooit heb ik me zo verbonden gevoelt met marokkanen als dit jaar. De sfeer is verhard, soms heb ik het gevoel dat ik hier op 'eieren loop' zo behoedzaam en zorgvuldig moet je je woorden uitkiezen want anders hang je...

Maar ik ben een paar vooroordelen kwijt geraakt, dank zij marokko.nl...de marokkanen zijn niet achterlijk, ze gedragen zich af en toe achterlijk, net zoals molukkers...marokkanen houden van voetbal, net zoals molukkers... marokkanen hebben temparament...molukkers...och wat lijken we op elkaar?
Weleens afgevraagd waarom die jonge prikekrs de "sfeer verzieken"

Trouwens dit is een MArokkaanse jongeren forum toch, of zijn ze ook hier niet welkom?

Ik zie eerder de kleine schare moslimhaters die de anderen ophitsen en radicaler maken.

Vraag en kijk naar oorzaken en niet naar de gevolgen.

25-04-2004, 01:28

Citaat:
Origineel gepost door Sword_of_Islam
Weleens afgevraagd waarom die jonge prikekrs de "sfeer verzieken"

Trouwens dit is een MArokkaanse jongeren forum toch, of zijn ze ook hier niet welkom?

Ik zie eerder de kleine schare moslimhaters die de anderen ophitsen en radicaler maken.

Vraag en kijk naar oorzaken en niet naar de gevolgen.
Die vraag heb ik mezelf dikwijls afgevraagd, maar hier werd niet altijd over de oorzaken gepraat.

Jongeren zijn altijd welkom, zij zijn de toekomst, wie zegt dat ik iets zou hebben tégen jongeren?

Ik zie hetzelfde wat jij ziet, maar ik wil niet dezelfde fout maken. Elkaar ophitsen is zo gebeurd, radicaal wordt je niet zomaar.

25-04-2004, 01:28

Citaat:
Origineel gepost door Oppasser
Nou King_Carakots, persoonlijk vind ik dat de homo- en jodenhaat hier alleen maar toeneemt. Types als jij en Melodrama doen er alles aan om die ontwikkeling te entameren.

Als de opvattingen in de Marokkaanse gemeenschap hetzelfde patroon volgen als hier, en die gemeenschap komt niet tot de conclusie dat men moet stoppen met zich afzetten en afscheiden van de Nederlandse samenleving, dan is een crisis onafwendbaar.

In die zin word ik steeds pessimistischer. Men is onbeleerbaar en gaat maar door onze vreedzame manier van samenleven met allerlei groepen kapot te maken.
Dat het anti-semitisme in Europa groeit is jammer genoeg een trieste vaststelling...met niet te vergeten Nederland als één van de koplopers inzake het slecht bejegenen van de joodse medemens. Men zou haast zeggen dat het bruine gedachtengoed weer een voedingsbodem heeft gevonden in dit kikkerlandje, alle bezoeken naar joodse instellingen en symposia ten spijt. De Nederlander blijkt dus eens te meer weer niets uit zijn verleden geleerd te hebben.

Nu kan je wel beweren - om de schuld van je af te schuiven - dat het fenomeen zich uit bij Noord-afrikaantjes die te kampen hebben met puberale problemen; larie en apekool natuurlijk...en veel te goedkoop. Neen, antisemitisme is een gedachtengoed dat zeer sluw en goedgeorganiseerd in elkaar zit waarin vooral de blanke, extreemrechtse nationalist zit die handig gebruik maakt van de allochtonenproblematiek....een ideaal mistgordijn om de eigen gevoelens en ideeën van weleer de tijd te geven om te rijpen in duistere kelders en donkere kamertjes.

De hedendaagse antisemiet is blank, gaat keurig gekleed, heeft een vette wagen onder zijn achterste, een beetje mondain, welbespraakt en politiek correct....ja zelfs, salonfähig. De gevaarlijke antisemiet die een duistere beweging langzaam maar zeker op gang brengt en het gezicht van de rechtvaardige burger opzet. De antisemiet die juist géén joden met keppeltjes op straat naroept en beledigt en met een scootertje wegsnort...

De joodse gemeenschap vreest niet zozeer het hangmarokkaantje die thuis braafjes couscous eet en zijn moeder gehoorzaamt, maar wel de bruine onderstroom die gedijt op voorouderlijke ideeën die misschien wel oud en verboden zijn, maar daarom niet minder levendig dan ooit tevoren.

En dat is waar je voor moet oppassen, Oppasser....want daar ligt terecht het pessimisme binnen deze ogenschijnlijk tolerante samenleving waar de alles kan, alles mag-mentaliteit gevaarlijk dicht grenst aan de dat kan niet, dat mag niet-gedachten.

Vandaar dus, tot treurens toe, dat de blanke Nederlander zich niet van de domme moet houden en doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is...zijn voorgeschiedenis uit WOII speelt wel degelijk parten en vormt een voedingsbodem voor diegenen die het zich niet meer willen of kunnen herinneren. Het is jouw erfgoed, Oppasser, niet die van Achmed, Fatima of Faroek.

MELILLENSE

25-04-2004, 01:38

Citaat:
Origineel gepost door Ole_Guapa
In eerste instantie ben ik naar Marokko.nl toegekomen uit interesse en nieuwsgierigheid. Ik wilde gewoon weten wat men elkaar te vertellen had. Ik had in eerste instantie een Marokkaanse nickname en vertelde niet meteen dat ik een kaasje was. Ik vond het wel gezellig. Ik discussieerde met mensen over de islam en over politiek enz. Maar ik hield me enigszins op de achtergrond. (in die tijd heette ik nog AishaQandisha)
Maar op een gegeven moment verhardden de standpunten zich.
Discussies over islamitische onderwerpen liepen steevast uit op scheldpartijen. (niet tegen mij, overigens)
Omdat iemand anders zich bijna het zelfde ging noemen als ik en dat tot misverstanden leidde, heb ik mijn naam veranderd.

Toen ik begon op Marokko.nl, had ik een tamelijk positief beeld van Marokkanen. Natuurlijk kende ik wel een paar Maroc-lozers, maar ik kende eigenlijk meer aardige Marokkanen.
Over de islam had ik ook een positief beeld. Ik stond er ook echt open voor.
Dat is de laatste jaren wel een stuk minder geworden.
De extreme uitlatingen op dit forum geven me weinig vertrouwen in de toekomst.
Ik ken wel Marokkaanse meiden op mijn werk en op school. Daarin heb ik veel vertrouwen. Zij integreren in de samenleving, zonder hun geloof en hun roots geweld aan te doen. :hoedaf:
Maar ik heb nu ook een paar keer stage gelopen op scholen met Marokkaanse leerlingen en daar heb ik echt een slecht beeld gekregen van de manier waarop Marokkaanse jongens worden opgevoed. Natuurlijk zijn er hordes Marokkanen met wie het prima gaat, maar met een TE grote groep gaat het mis.

Ik weet niet zo goed hoe het verder moet. Ik klim maar weer eens op mijn stokpaardje: Moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder moeten eens eerlijk met elkaar om de tafel gaan zitten. Zònder inmenging van de Nederlandse media en de politiek.
Misschien wordt het hoog tijd om het onderwijssysteem eens aan te passen aan de realiteit van de samenleving. Een onderwijssysteem dat geen kinderen kan opvoeden tot volwaardige burgers met verstand en visie, op enkele uitzonderingen na natuurlijk, heeft gefaald en dient haar conclusies te trekken uit haar fouten.

Men kan een snotaap van 12 jaar niet de schuld geven van het falen van leraars die grotendeels de verantwoordelijkheid dragen voor de toekomst van hun leerlingen. Een incompetente leraar moet eruit en vervangen worden door iemand die wel zijn verantwoordelijkheid durft opnemen....Het kan toch niet zijn dat pubers het reilen en zeilen van een natie bepalen; het lijkt wel de omgekeerde wereld.

MELILLENSE

25-04-2004, 10:25

Citaat:
Origineel gepost door Ole_Guapa
In eerste instantie ben ik naar Marokko.nl toegekomen uit interesse en nieuwsgierigheid. Ik wilde gewoon weten wat men elkaar te vertellen had. Ik had in eerste instantie een Marokkaanse nickname en vertelde niet meteen dat ik een kaasje was. Ik vond het wel gezellig.
Ik ben ook met een Marokkaanse nick begonnen: karima_lal voor degenen die hier al langer rondlopen. (Lal=look-a-like, omdat ik op straat een keer voor een Karima werd aangezien.) Was niet echt handig die nick: iedereen dacht dat ik Marokkaanse was, logisch natuurlijk, en de PM's van geinteresseerde heren waren niet van de lucht. Dus heb ik er maar snel tonk van laten maken en ook dat ik lesbisch ben, ben ik wat duidelijker en vaker gaan zeggen, zodat het niemand kan ontgaan. Nu krijg ik nu en dan een PM van een heer die in is voor een trio met 2 dames...

Het 1e topic dat ik hier opende was trouwens de vraag 'zijn hier ook lesbiennes?' Ik had nog geen flauw idee wat een taboe homoseksualiteit hier is en hoe negatief men er meestal over denkt. Daar kwam ik dus heel snel achter.

25-04-2004, 11:22


Ik heb niet gestemd, omdat ik eerlijkheidshalve niet vind dat ik bij Marokkanen of Nederlanders hoor.

Ik ben een niemendalletje op pootjes die vindt dat een forum niets bijdraagt aan de integratie, gezien ik zo mijn eigen definitie heb van integratie.

Integratie is een vrij relatief begrip, die iedereen anyhow op z'n eigen manier opvat.

Ik trek dit begrip wat verder door en ik ben dus van mening dat iedereen die niet kan mee komen binnen de maatschappij niet geintegreerd is. Zo ook junks, daklozen, draaideurcriminelen en al dat andere schorriemorrie. Natuurlijk is er ook wel een groep allochtonen die niet kunnen meekomen, maar als je het zo bekijkt dan belicht het deze kwestie toch wel een stukje anders.

25-04-2004, 12:40

Citaat:
Origineel gepost door Koz
Wauw, je beeld van de Marokkanen is dus positief beinvloed al met al. Zal misschien iets te maken hebben met dat je mensen in real life hebt ontmoet... Dat maakt dat je ze in een ander respect ziet. Waarschijnlijk zijn hier veel mensen die op straat heel er lief zijn en hier hun on-line ego komen boosten.

Ik heb een collega die altijd sheldt en tiert... Als je bij heb aanbelt thuis kruipt hij weg onder een tafel. Een vreselijk zielig figuur is het verder. Een goed idee is het daarom jezelf nog eens achter je oren te krabben als je denkt iemand goed te hebben leren kennen.
Misschien is vikker verder ook wel een heel erg lief mannetje...

Je zegt iets heel erg moois: We lijken allemaal op elkaar, we're one and the same... Waren er maar meer mensen die dat zo konden zien.

Bedankt voor je bijdrage.

Koz.
Niet elke prikker die ik heb ontmoet bleek aardig of gewoon leuk te zijn, helaas zaten er ook een paar bij die de boel na de meetingen hebben verziekt. Daags na de meeting zag je sommige een topic schrijven over de meeting, gelijk met alle details...dat was nou ook niet de bedoeling. Vandaar dat ik geen meetings meer bezoek, ik wil niet met mijn billen bloot op internet.... ( eh, bij wijze van dan hé?)

Heb je moeite met je scheldende en tierende collega? Kan me dat nauwelijks voorstellen, is het niet eerder andersom?

Wanneer ken je eigenlijk iemand goed?

25-04-2004, 12:41
Btw: ik zou mezelf nooit een niemanddalletje noemen.

Pagina's : [1] 2 3 4