Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft dit meegemaakt of kent iemand...



Pagina's : [1] 2

19-05-2009, 15:19
Ik probeer het ook via hier...




Effe verzoek ik jullie vriendelijk noch dringend dit te lezen...






Het gaat om me dochtertje, ik was vandaag bijde CB, en ze bleef hangen bijde vraag of me dcohtertje rolde etc... zoals ik altijd lachend zei; ze wil nie rollen nie en nie kruipen nie, ik zei het altijd lachend omdat iedereen om me heen zei, ze kunnen dat overslaan...

Nou bij de CB, zeiden ze dat rollen echt wel belangrijk is, kruipen hoeft niet zo maar rollen wel. Ze vond het echt raar. Me dochter kan wel van haar rug op de buik, maar niet terug, maar ze ligt niet graag op haar rug en rolt dus ook neit graag naar haar buik toe, omdat ze op buik liggen nooit fijn gevonden heeft.

Nu vond zij het dus niet kunnen, en gaat ze me strakke bellen hoe aan te pakken. Ze zou me een maandje geven om met haar te oefenen en als ze dan nog niet de kamer rond wil rollen dan zou ik doorverwezen worden naar de Fysio...

Wie o wie herkent dit, of heeft dit bij een bekende meegemaakt, heb me er nooi druk om gemaakt en altijd om zitten lachen dat ik het eigenlijk niet zo heel erg vond, maar heb nu een schuld gevoel, ook mensen om me heen zaten van; ow dat slaat ze wel over bla bla bla... maar moest denk ik niet naar de mensen luisteren maar stappen ondernemen!

Ik ben echt benieuwd hoor, heb me nooit zo ongerust gemaakt en schuldig gevoeld als nu...

19-05-2009, 15:23


Weetje wat mijn moeder altijd zei, ze zei ik heb nooit wat met de adviezen van de verloskundige of CB gedaan en kijk hmdl zijn jullie gezonde kinderen..

Meid ik denk dat die vrouwtje van CB overdrijft.. dat rollen gaat wel vanzelf.

19-05-2009, 15:24
Hé lieverd, praat jezelf geen schuldgevoel aan. Immers ben je de eerste keer moeder en dan ontdek je alles voor de eerste keer en ga je makkelijker adviezen van anderen voor waarheid aannemen.

Wacht even het advies af van het cb en dan komen jullie snel tot een 'oplossing' zodat je kleine meid wat mobieler wordt inshaAllaah.

Succes!

19-05-2009, 15:25
en je kind is al 1 jaar of gaat het over een ander kind.??op die leeftijd moet ze toch al bijna lopen

19-05-2009, 15:28


nou kruipen kunnen ze indd overslaan maar rollen is wel iets wat ze moeten kunnen!
Het heeft met iets te maken wat belangrijk is wat weet ik niet precies. Ik heb me er verder nooit in verdiept. Ik zou gewoon vaak met haar oefenen en maak je niet al te druk

loopt jouw dochtertje ook al??

19-05-2009, 15:29

Citaat door Diamanten_Lover:
Weetje wat mijn moeder altijd zei, ze zei ik heb nooit wat met de adviezen van de verloskundige of CB gedaan en kijk hmdl zijn jullie gezonde kinderen..

Meid ik denk dat die vrouwtje van CB overdrijft.. dat rollen gaat wel vanzelf.

ja dat is dus ook wat o.a. mijn moeder zei, ze zei, jou dochter is meer bezig met praatjes en haar tandjes.

Ik heb een nichtje en die kon met elf maanden al zeker lopen, maar ze brabbelt er geen woordje op los, en zij is een half jaartje ouder dan me dochtertje.

Dus dacht ik ook, de 1 is lichaamlijk wat sneller en de ander fysiek...

19-05-2009, 15:30

Citaat door CoveredDiamond:
Hé lieverd, praat jezelf geen schuldgevoel aan. Immers ben je de eerste keer moeder en dan ontdek je alles voor de eerste keer en ga je makkelijker adviezen van anderen voor waarheid aannemen.

Wacht even het advies af van het cb en dan komen jullie snel tot een 'oplossing' zodat je kleine meid wat mobieler wordt inshaAllaah.

Succes!

Inscha allah...

19-05-2009, 15:32

Citaat door PreciousWoman:
nou kruipen kunnen ze indd overslaan maar rollen is wel iets wat ze moeten kunnen!
Het heeft met iets te maken wat belangrijk is wat weet ik niet precies. Ik heb me er verder nooit in verdiept. Ik zou gewoon vaak met haar oefenen en maak je niet al te druk

loopt jouw dochtertje ook al??

ja dat is het dus, ze zei, als baby's niet kunnen rollen, dan blijven hun spieren zwak (ze wees van net onder de borst tot bij haar bovenbenen), en dat zijn dus de spieren die ze ook nodig heeft om haarzelf op te rekken en te kunnen lopen.

Opzich kan ze wel van haar rug naar buik, maar ze doet het gewoon niet graag.

Hoe is het met jou kleine, loopt ie al?

19-05-2009, 15:35
misschien overdrijft de cb-mevrouw, maar dat weet je niet zeker. Wij Marokkanen zijn soms heel koel, van kijk, mijn kinderen zijn toch ook gezond, maar je weet maar nooit wat ze overslaat of waar ze een achterstand in zal hebben.

ik zou me geen schuldgevoel aanpraten, maar ik zou wel met haar oefenen en kijken wat ik kan doen.
Een kinderfysio kan geen kwaad, je leert ook leuke dingetjes die je met je kind kan doen. Wie weet rolt ze gewoon niet omdat ze geen behoefte had, en als je het haar leert, kan ze weer net iets meer, is toch alleen maar goed?

Mijn dochtertje had ook fysio, maar dat was voor de voorkeurshouding, eerste paar maanden, ik heb een vele andere bruikbare tips gekregen. Baadt he tniet dan schaadt het niet

Succes!

19-05-2009, 15:46
hounaidatje, dank je wel...
Inschaallah gaat het me lukken, vond het ook een beetje raar dat ze het zelf al raar vond dat ze bij de vorige controle er niets van gezegd hadden, toen was ze 10 maanden...

19-05-2009, 16:38

Citaat door fatt:
hounaidatje, dank je wel...
Inschaallah gaat het me lukken, vond het ook een beetje raar dat ze het zelf al raar vond dat ze bij de vorige controle er niets van gezegd hadden, toen was ze 10 maanden...


Vreemd dat ze toen niets hebben gezegd?? Maar ach CB
ik zou de huisarts inschakelen voor fysio, het is voor ons marokkanen een taboe als je met je kind naar dit soort artsen moet, maar het is voor de bestwil van je kindje, ja rollen moeten ze inderdaad doen,
mijn kleine kon zijn nekje niet omhooghouden omdat zijn spieren te slap waren, na de fysio was het binnen een maand gepiept en ook via haar heeft hij leren rollen etc (hij was een aantal mnd te vroeggeboren) dus liep ook achter wat dat betreft, maar toen hij eenmaal 6 mnd was (na 2mnd fysio) had hij het niveau dat voldragen babys moeten hebben. dus fysio is echt geen ramp, zou het nu met beide handen aangrijpen als ik jou was dan wanneer ze 2 is en niet kan rollen, kruipen of lopen dan ben je nog verder van huis


19-05-2009, 16:39
Cb's zijn

Heel veel nichtjes en neefjes van mij hebben helemaal niets gedaan!! Ze zijn gelijk gaan lopen!

Maak je niet GEK!!

19-05-2009, 16:42


Fatt, je maakt jezelf onnodig gek. Dat rollen en kruipen komt wel met de tijd, insha'Allah



Citaat door Diamanten_Lover:
Weetje wat mijn moeder altijd zei, ze zei ik heb nooit wat met de adviezen van de verloskundige of CB gedaan en kijk hmdl zijn jullie gezonde kinderen..

Meid ik denk dat die vrouwtje van CB overdrijft.. dat rollen gaat wel vanzelf.


Nou, zo gezond ben je niet hoor



(Just kidding :hihi

19-05-2009, 19:47
Ben vanmiddag gebeld, en het wordt niet eerst een maand zelf thuis oefenen, maar moet morgen een verwijsbriefje halen en afspraak maken met de fysio...
khair...

19-05-2009, 19:48

Citaat door Alweeranoniem:
Vreemd dat ze toen niets hebben gezegd?? Maar ach CB
ik zou de huisarts inschakelen voor fysio, het is voor ons marokkanen een taboe als je met je kind naar dit soort artsen moet, maar het is voor de bestwil van je kindje, ja rollen moeten ze inderdaad doen,
mijn kleine kon zijn nekje niet omhooghouden omdat zijn spieren te slap waren, na de fysio was het binnen een maand gepiept en ook via haar heeft hij leren rollen etc (hij was een aantal mnd te vroeggeboren) dus liep ook achter wat dat betreft, maar toen hij eenmaal 6 mnd was (na 2mnd fysio) had hij het niveau dat voldragen babys moeten hebben. dus fysio is echt geen ramp, zou het nu met beide handen aangrijpen als ik jou was dan wanneer ze 2 is en niet kan rollen, kruipen of lopen dan ben je nog verder van huis


Vind het ook helemaal geen ramp, wat dat betreft ben ik wel verder ontwikkeld dan dat soort mensen die jij bedoeld...
Vroeg me alleen af of er ervaren mensen waren, el7amdolah is het bij jou zoontje goed gekomen...

Pagina's : [1] 2