Bekijk volle/desktop versie : Voorwaarts Christenstrijders!



19-05-2009, 15:06
Minister van Defensie Donald Rumsfeld zette Bijbelteksten bovenaan de memo’s met militaire inlichtingen die hij aan president Bush stuurde.
Het Amerikaanse maandblad GQ kwam met deze onthulling. Ieder memo had een gekleurd omslag met biddende soldaten of een man die zich voorbereidde op de strijd. In de afbeelding stond vervolgens een Bijbeltekst gegraveerd, met daaronder het Bijbelboek en het betreffende vers.
Op de foto van biddende soldaten staat de tekst van Jesaja 6, vers 8: “Wie moet ik sturen en wie gaat voor ons? Hier ben ik Heer, stuur mij.”
Het idee voor deze onalledaagse memo’s was afkomstig van generaal-majoor Glen Shaffer die deel uitmaakte van de generale staf. Onder topmilitairen van het Pentagon bestond destijds de vrees dat deze afbeeldingen in de islamitische wereld zouden opduiken en dat daar zou worden geconcludeerd dat Amerika een heilige oorlog had ontketend.
Generaal Shaffer maakte met deze bezwaren korte metten. Niks mis mee dat militaire inlichtingen en religieuze boodschappen zo met elkaar waren verbonden, meende hij. Want zijn ‘seniors’ (generaal Richard Myers en Donald Rumsfeld) waren bijzonder op deze omslagen gesteld.
The Wall Street Journal, vraagt zich af waarom president Bush dit tolereerde. Wie weet gaven de teksten hem kracht in moeilijke tijden. Of zag hij hierin een rechtvaardiging voor zijn handelen.

http://www.welingelichtekringen.nl/voorwaarts-christenstrijders.html

19-05-2009, 15:19


christenteroristen

19-05-2009, 15:46
Newborn-....... streng, vaak radicaal en soms gevaarlijk

19-05-2009, 15:54

Citaat door Tiamat_al_Faris:
Newborn-....... streng, vaak radicaal en soms gevaarlijk


Bekeerlingen zijn volgens mij sowieso vaak vrij radicaal en fanatiek, ze hebben tenslotte iets te bewijzen.

Voor het overige ben ik er in principe mordicus op tegen wanneer er op deze wijze met religieuze teksten wordt omgesprongen, maar goed, onze Donald is dan ook een vrij vroom neo-conservatief baasje.

19-05-2009, 16:02


christenhonden

19-05-2009, 16:04

Citaat door kiwie:
christenhonden


Nou kiwie, dat was niet aardig van je
ik ben ook een (liberaal) christen en zeker geen hond

Woef!

19-05-2009, 16:19

Citaat door Nederlander32:
Nou kiwie, dat was niet aardig van je
ik ben ook een (liberaal) christen en zeker geen hond

Woef!



ben je wel varken

19-05-2009, 16:28

Citaat door kiwie:
ben je wel varken


Kiwietje toch, je bent niet aardig
for the record: ik ben geen varken.

Knorrrrr

19-05-2009, 16:33

Citaat door kiwie:
christenhonden
GEDRAAG JE!!!!

19-05-2009, 16:46

Citaat door kiwie:
christenhonden


Ah..je bedoel zo ene.


19-05-2009, 19:12

Citaat door Einherjer:
Ah..je bedoel zo ene.


hem niet,de rest in amerika wel.

19-05-2009, 19:23
Ja born again Christains, die kan je vergelijken met de Taliban, net zulke randdebielen

19-05-2009, 19:51



Citaat door SuperGeert:
Ja born again Christains, die kan je vergelijken met de Taliban, net zulke randdebielen


19-05-2009, 20:00
Die man wist gewoon dat mensen misschien niet om te kopen zijn, maar ieder is te beïnvloeden