Bekijk volle/desktop versie : Drama drama drama!



19-05-2009, 14:22
Aaargh! Ben verdomme bijna 4 jaar bezig met oriënteren op banen en opleidingen en ik weet NOG steeds niet wat ik wil volgen. Ik volg nu een opleiding maar das gewoon niks voor mij...wil wat anders maar wat! Serieus dit maakt me zo depri. Iedereen heeft 'n droombaan behalve ik.

Hoe hebben jullie je studiekeuze gemaakt?

19-05-2009, 14:28


iedereen Een droombaan? Nou ik denk het niet, je wordt toch altijd wat je niet wilde woren.
Doe een brede opleiding, zoals MER daarmee kan je alle kanten op.

Succes

19-05-2009, 14:31

Citaat door Lamiss:
iedereen Een droombaan? Nou ik denk het niet, je wordt toch altijd wat je niet wilde woren.
Doe een brede opleiding, zoals MER daarmee kan je alle kanten op.

Succes


Ik ben slecht in rekenen\wiskunde. Dus het liefst een opleiding op MBO niv en zonder wiskunde shizzle. Zijn zo veel opleidingen en heb bijna overal stage gelopen en vind niets leuk. Ik wil zo graag doorleren maar hoe en wat...that's the big quastion.

19-05-2009, 14:32
Ok wat vind jij leuk? Wat is je droombaan?
Je moet eerst weten wat je ECHT wilt wat je helemaal top lijkt en dan naar opleidingen gaan kijken.

19-05-2009, 14:33


Doe SMD, sociaal maatschappelijk werk, is fun.
Als je boven de 21 bent, doe dan een toelatingstest op hbo en doe mwd..
je kunt er verschillende kanten mee op en je doet iets voor je medemens.

19-05-2009, 14:34

Citaat door Comet:
Doe SMD, sociaal maatschappelijk werk, is fun.
Als je boven de 21 bent, doe dan een toelatingstest op hbo en doe mwd..
je kunt er verschillende kanten mee op en je doet iets voor je medemens.



In Leiden kan je het 1 jaar doen en dan 2e jaar doorstromen naar de HBO.
Het is echt een hele leuke opleiding, en helemaal niet zo moeilijk, wilde ook doen.... maar helaaas

19-05-2009, 14:35

Citaat door Lamiss:
Ok wat vind jij leuk? Wat is je droombaan?
Je moet eerst weten wat je ECHT wilt wat je helemaal top lijkt en dan naar opleidingen gaan kijken.


Ik vind van alles leuk. Als ik eenmaal een opleiding volg of stage ga lopen dan wil ik weer iets anders gaan doen.

Ik ben gék op make-up,kapsels. Visagiste opleiding lijkt me leuk maar ben zo bang dat ik de opleiding WEER niet leuk ga vinden. Ben 2 keer van opleiding veranderd en ik niet NOG een blooper maken.

19-05-2009, 15:05

Citaat door Lamiss:
In Leiden kan je het 1 jaar doen en dan 2e jaar doorstromen naar de HBO.
Het is echt een hele leuke opleiding, en helemaal niet zo moeilijk, wilde ook doen.... maar helaaas


Je hoeft niet eens mbo te doen als je een toelatingstest doet als je 21 bent. Maar waarom doe je het niet dan?

19-05-2009, 15:08
Wah iedereen heeft droombaan geloof je het echt
Doe gewoon een opleiding waarmee je verschillende kanten mee opkunt. Ben je iemand die sociaal is aangelegd dan heb je ruime keuze in de sociale sector. Zit je graag met cijfers te werken of heb je graag iets anders? Eerst zien naar welke sector je het meest aanspreekt. Trouwens, doe anders via i-net zo van die tests?? Zo weet je direct wat jou het meest ligt?

19-05-2009, 15:11

Citaat door Comet:
Doe SMD, sociaal maatschappelijk werk, is fun.
Als je boven de 21 bent, doe dan een toelatingstest op hbo en doe mwd..
je kunt er verschillende kanten mee op en je doet iets voor je medemens.


Thanks voor de suggesties. Ik ga denk toch richting uiterlijk verzorging. Het is altijd mijn droom geweest om bruidstyliste te worden. Ik ben gek op Marokkaans haute couture. Maar anderen adviseren mij om iets richting maatschappelijk werk te doen. Das ook wel leuk...maar ik denk dat visagie en jurken nog leuker ga vinden.

En ik ben nog geen 21.

19-05-2009, 15:12

Citaat door Mercy.:
Thanks voor de suggesties. Ik ga denk toch richting uiterlijk verzorging. Het is altijd mijn droom geweest om bruidstyliste te worden. Ik ben gek op Marokkaans haute couture. Maar anderen adviseren mij om iets richting maatschappelijk werk te doen. Das ook wel leuk...maar ik denk dat visagie en jurken nog leuker ga vinden.

En ik ben nog geen 21. Dus HBO kan ik nog niet doen.


Ah so,

19-05-2009, 15:15

Citaat door Ninatoen:
Wah iedereen heeft droombaan geloof je het echt
Doe gewoon een opleiding waarmee je verschillende kanten mee opkunt. Ben je iemand die sociaal is aangelegd dan heb je ruime keuze in de sociale sector. Zit je graag met cijfers te werken of heb je graag iets anders? Eerst zien naar welke sector je het meest aanspreekt. Trouwens, doe anders via i-net zo van die tests?? Zo weet je direct wat jou het meest ligt?


Met droombaan bedoel ik iets wat je altijd zou willen doen.

Ow gatver ik haat Cijfers! Ben daar niet goed in. Vorig jaar net gehaald. Heb daar zo'n moeite mee.


Ik ben sociaal en creatief.

19-05-2009, 15:16



Citaat door Mercy.:
Met droombaan bedoel ik iets wat je altijd zou willen doen.

Ow gatver ik haat Cijfers! Ben daar niet goed in. Vorig jaar net gehaald. Heb daar zo'n moeite mee.


Ik ben sociaal en creatief.


CMV, cultureel maatschappelijke vorming = sociaal en creatief. Zoek daar wat over op, misschien is het er ook in mbo..

19-05-2009, 15:17

Citaat door Comet:
CMV, cultureel maatschappelijke vorming = sociaal en creatief. Zoek daar wat over op, misschien is het er ook in mbo..


Ja dat kan je ook op mbo niveau volgen.


Maar vind het zelf niks voor mij.met creatief bedoel ik zelf dingen creëren.