Bekijk volle/desktop versie : Advies gevraagd



18-05-2009, 23:15
Salaam wa 3laikoum broeders en zusters,

Inshallah verkeren jullie in een goede staat.

Ik wil graag advies op het gebied van verliefdheid.

Het gaat om het volgende:
Mijn broertje vindt een meisje leuk (hollands) en gaat al een tijd lang met haar om. Ze zijn allebei 17 jaar. Ze heeft enkele keren aangegeven dat ze moslim wil worden, maar zover is het nog niet gekomen. In ieder geval, mijn broertje vroeg mij wat hij het beste kan doen. Wat denken jullie wat hij kan doen?
Zoveel mogelijk met motivatie (daliel).

Wa 3alaykoum assalaam.

18-05-2009, 23:17


wa 3alaykoem salaam,

Zijn haram relatie beeindigen en met haar trouwen als ze moslim is geworden.

18-05-2009, 23:59

Citaat door N0ur_:
wa 3alaykoem salaam,

Zijn haram relatie beeindigen en met haar trouwen als ze moslim is geworden.


Kort en krachtig.

19-05-2009, 00:44
wa alaikum Salaam wa Rahmatu'Allaah, Groots en Rechtvaardig is de Ene, onze Heer.

Hoop doet leven!


Citaat door N0ur_:
wa 3alaykoem salaam,

Zijn haram relatie beeindigen en met haar trouwen als ze moslim is geworden.

insha'Allaah.

als zij een afgodendienares is:

edele Qur'an hoofdstuk 2 de Koe

In Naam van Allaah, de Erbarmer, de meest Barmhartige.

221. En huwt geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij u moge behagen. En huwt haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij u moge behagen. Zij noden tot het Vuur, maar Allah noodt u tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.

-
of 'gewoon' trouwen, als zij een 'Christen' of kind van Israël is. Allaah (de Alwijze) Leid wie Hij Wil.

edele Qur'an hoofdstuk 5 de Tafel

In Naam van Allaah, de Erbarmer, de meest Barmhartige.

5. Alle goede dingen zijn u deze dag geoorloofd. Het voedsel der mensen van het Boek is u geoorloofd en uw voedsel is hun toegestaan. En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

-
moge dit bijdragen insha'Allaah. Alle lof zij Allaah, de Levende, de Geweldige, het Licht der Werelden.

wa Salaam,