Bekijk volle/desktop versie : Mijn ouders haten mij..



Pagina's : [1] 2 3

18-05-2009, 20:25
Beste leden.
Als allereerst wil ik zeggen dat deze account niet van mij is. Ik mocht, hiervoor, haar wachtwoord lenen.

Ik ben een 19 jarige jongedame van Marokkaanse afkomst. Mijn naam laat ik even achterwege. Ik studeer HBO bedrijfseconomie en werk daarnaast bij een administratief kantoor. Ik draag alhamdulilahe hoofddoek en zie er bedekt uit.

Ik heb één broer en een zus. Mijn broer noem ik even voor het gemak Ap. Ap is een werkloze, diplomaloze marokkaan. Hij zit niet meer op school en werken, daar voelt hij zich ook te hoog voor. In feite ben ik grootverdiener in het gezin, aangezien mijn ouders gepensioeneerd zijn. Mijn broer verdient soms hier en daar wat met praktijkjes. Een deel van het geld geeft hij aan mijn ouders, die hem daarvoor de hemel in prijzen.
Als ik wat geef, is het ALTIJD te weinig.

Mijn zus is het tegenovergestelde van mij. Ze is niet serieus, gaat vrijgezellig door het leven, heeft 100'en vriendjes gehad. Desalniettemin vinden mijn ouders haar helemaal geweldig. Wanneer ze haar gezicht volsmeert met verf word er niets gezegd. Ook niet door mijn broer.

Dat moet ik niet durven. Ik ben iedere dag óf op school, óf op werk. Na werk/school ga ik direct naar huis. Het is dan ongeveer half 6. Nadat ik me heb omgekleed ben ik de rest van de avond te vinden in de keuken. Ik maak het eten klaar, ruim op, dweil etc. etc. Niemand die rekening met me houd, of denkt dat ik moe ben.
Mijn zus is dan allang al de stad in met haar vriendinnen, terwijl ik als een slaafje word gebruikt. Ik klaag niet.
Ongeveer half 12 s'avonds begin ik aan mijn huiswerk, waarna ik halfdood in slaap val. De volgende dag hetzelfde.
Als ik mijn loon binnen heb, geef ik altijd aan me ouders. Ze hoeven het niet eens te vragen, ik geef het uit vrije wil. Tóch word er altijd gezegd dat het te weinig is, en dat Ap veel meer dan mij verdient.