Bekijk volle/desktop versie : Mijn ouders haten mij..



Pagina's : [1] 2 3

18-05-2009, 20:25
Beste leden.
Als allereerst wil ik zeggen dat deze account niet van mij is. Ik mocht, hiervoor, haar wachtwoord lenen.

Ik ben een 19 jarige jongedame van Marokkaanse afkomst. Mijn naam laat ik even achterwege. Ik studeer HBO bedrijfseconomie en werk daarnaast bij een administratief kantoor. Ik draag alhamdulilahe hoofddoek en zie er bedekt uit.

Ik heb één broer en een zus. Mijn broer noem ik even voor het gemak Ap. Ap is een werkloze, diplomaloze marokkaan. Hij zit niet meer op school en werken, daar voelt hij zich ook te hoog voor. In feite ben ik grootverdiener in het gezin, aangezien mijn ouders gepensioeneerd zijn. Mijn broer verdient soms hier en daar wat met praktijkjes. Een deel van het geld geeft hij aan mijn ouders, die hem daarvoor de hemel in prijzen.
Als ik wat geef, is het ALTIJD te weinig.

Mijn zus is het tegenovergestelde van mij. Ze is niet serieus, gaat vrijgezellig door het leven, heeft 100'en vriendjes gehad. Desalniettemin vinden mijn ouders haar helemaal geweldig. Wanneer ze haar gezicht volsmeert met verf word er niets gezegd. Ook niet door mijn broer.

Dat moet ik niet durven. Ik ben iedere dag óf op school, óf op werk. Na werk/school ga ik direct naar huis. Het is dan ongeveer half 6. Nadat ik me heb omgekleed ben ik de rest van de avond te vinden in de keuken. Ik maak het eten klaar, ruim op, dweil etc. etc. Niemand die rekening met me houd, of denkt dat ik moe ben.
Mijn zus is dan allang al de stad in met haar vriendinnen, terwijl ik als een slaafje word gebruikt. Ik klaag niet.
Ongeveer half 12 s'avonds begin ik aan mijn huiswerk, waarna ik halfdood in slaap val. De volgende dag hetzelfde.
Als ik mijn loon binnen heb, geef ik altijd aan me ouders. Ze hoeven het niet eens te vragen, ik geef het uit vrije wil. Tóch word er altijd gezegd dat het te weinig is, en dat Ap veel meer dan mij verdient.

Vandaag had ik weer een discussie. Met mijn moeder. Die vroeg zich af of ik er wat bedekter bij kan lopen. (For the record, ik loop er netjes bij. Mijn hoofddoek draag ik goed en ik verf mijn gezicht absoluut niet! Als ik een broek aanheb, gaat er altijd een rokje bij tot de knieen.) Dit terwijl mijn zus alleen in mini-rokjes en hemdjes is te vinden. PS: Ze is 3 jaar ouder.

Mijn vader zegt er ook niets van. Soms krijg ik wel het gevoel dat hij medelijden met me heeft, maar toch zegt hij niets.

Ik vind dit heel erg. Als ik naar ons gezin kijk doe ik het meest. Ik ben zo'n beetje de enige die écht m'n best doet om wat van mijn leven te maken.

Ik heb nog nooit een vriendje gehad. Niet eens mannelijk contact. (telefoon, e-mail, afspreken). Ik doe alles wat ze van mij vragen. Mijn loon gaat op naar hun, mijn energie en aandacht ook. Ik krijg het gevoel alsof niemand aan me denkt. Alsof het ze niet kan schelen wat ik doe, zolang ik thuis maar als slaafje werk.

Ik vraag me af wat ik verkeerd doe, of heb gedaan, dat ze me zo behandelen..
Zijn er mensen die dit ook thuis hebben? Of mensen die misschien weten wat ik moet doen, zodat het beter wordt?

Alvast bedankt.

18-05-2009, 20:28


Moge Allah je sbar schenken.

18-05-2009, 20:31
blijf een dame op eigen kracht

Kies de pad van allah en je zal dubbel worden beloond.
Allah kijkt hoe je ermee omgaat en daarna zal je je beloning tegemoed zien, als je lang goed jezelf houd zonder schade.

Stay clean en leef richting Allah, ookal is de situatie ernstig slecht.

Veel meiden in jou situatie gooien de hiyaab in kast en gaan het wilde leven in.
Maar dat is de kunst van moslima zijn, moslima blijven tot de dood jou en je moslimaschap beeindigd

18-05-2009, 20:32
Je beloning is bij God.

18-05-2009, 20:32


wel raar dat jij je moet bedekken en over je zus wordt niks gezegd

18-05-2009, 20:33
Ooit zal je ervoor beloond worden inshallah

18-05-2009, 20:33

Citaat door ZAKENVROUW__:
Moge Allah je sbar schenken.


Amine.

18-05-2009, 20:34

Citaat door Aparte-Sweetboy:
blijf een dame op eigen kracht

Kies de pad van allah en je zal dubbel worden beloond.
Allah kijkt hoe je ermee omgaat en daarna zal je je beloning tegemoed zien, als je lang goed jezelf houd zonder schade.

Stay clean en leef richting Allah, ookal is de situatie ernstig slecht.

Veel meiden in jou situatie gooien de hiyaab in kast en gaan het wilde leven in.
Maar dat is de kunst van moslima zijn, moslima blijven tot de dood jou en je moslimaschap beeindigd


Bedankt voor je reactie en tip.
Ben nooit en te nimmer van plan om mijn geloof weg te gooien.

18-05-2009, 20:34
Ik denk trouwens juist dat je ouders heel trots op je zijn.. Sommige ouders denken als ze dat aan jou zouden laten zien dat je dan minder je best gaat doen..

Ze zien heus wel het verschil tussen jou en de rest. Ze willen je zo houden.

18-05-2009, 20:34
Heftig.. Sbar toegewenst..

18-05-2009, 20:36

Citaat door Noura1986:
wel raar dat jij je moet bedekken en over je zus wordt niks gezegd


Het gaat al jaren zo. Als ik wat doe, is het altijd slecht.
Als zij iets slechts doet, keuren ze het goed.

Het gaat ze meer om mij, denk ik.

18-05-2009, 20:36

Citaat door Corrupt:
Je beloning is bij God.




18-05-2009, 20:36



Citaat door loverrtje:
Bedankt voor je reactie en tip.
Ben nooit en te nimmer van plan om mijn geloof weg te gooien.

Dat betekent dus ook dat jij je lichaam en eer ook niet zomaar weggegooid
of goedkoop laat afpakken

18-05-2009, 20:36
Wees geduldig meid.. Praat er anders over met iemand die jou kan steunen.

18-05-2009, 20:37

Citaat door Corrupt:
Ik denk trouwens juist dat je ouders heel trots op je zijn.. Sommige ouders denken als ze dat aan jou zouden laten zien dat je dan minder je best gaat doen..

Ze zien heus wel het verschil tussen jou en de rest. Ze willen je zo houden.


Dat denk ik niet. Als mijn ouders trots op me waren, zouden ze me niet als vuil behandelen.

Pagina's : [1] 2 3