Bekijk volle/desktop versie : wie heeft voor me en lekker en makelijk recept voor herira ???



18-05-2009, 20:13
wie heeft voor me en lekker en makelijk recept voor herira ???

19-05-2009, 16:48



Citaat door Soumayaaa:
upp

dank je meid niemand die wat plaatst

19-05-2009, 19:03

Citaat door nassima18:
wie heeft voor me en lekker en makelijk recept voor herira ???


hey meid, ik doe het als volgt,

ik gebruik 1 zak soepgroente en lkrafez,lme3ednous en lkosbar,die doe ik aan de kook in water doe er een groenteboulionblokje bij...
dan doe je vlees in een pan koken met olijfolie, dan doe je er kikkererwten bij (houmiz) en linzen als je dat erbij wilt hebben (le3des) dat kook je op een zachtvuurtje samen doe er een klein beetje zout bij..
dan neem je die soepgroente die je hebt gekookt in water moet je in de blender mixen... dan giet je dat bij het vlees en de linzen en laat je het rustig aan de kook brengen, neem 3 tomaten en potje tomatenpuree met een kleinbeetje water doe dat ook in een blender en giet dat erbij...
laat het 30 min op een zachtvuurtje koken.. doe er een blokje knorr bij dat maakt t op smaak..
en kruiden zoals ras-el-hanout,libzar,komijn,safraan en n paar safraandraadjes(dit hoeft niet persee die safraan draadjes)
neem 1 eetlepel bloem en 2 eetlepels smida (griesmeel) en 1 eetlepel tomatensoep (zakje die je bij c1000 kunt kopen) en meng dit met wat water goed door elkaar pas wel op dat het niet mag gaan klonten giet dit bij de rest van de harira dat kookt en laat het nog eens zachtjes doorkoken doe er wat vermicellie bij en klaar...

serveer het met lekkere dadels en citroenschijvjes

als je nog iets wilt weten laat t me weten he..
t lijkt moeilijk maar het is het echt niet

19-05-2009, 21:19
wassila83 dank je je bent en schat ik ga het proberen ik moet lekker herira kunnen maaken want gelijk na een xweek van me bruiloft is het ramadan

19-05-2009, 21:22



Citaat door nassima18:
wassila83 dank je je bent en schat ik ga het proberen ik moet lekker herira kunnen maaken want gelijk na een xweek van me bruiloft is het ramadan


probeer die uit hij lijkt ingewikkeld maar hij is simpel..
als er iets onduidelijk is laat t me weten he..
suc6

allah iekemel begeir incha allah

19-05-2009, 21:26

Citaat door wassila83:
probeer die uit hij lijkt ingewikkeld maar hij is simpel..
als er iets onduidelijk is laat t me weten he..
suc6

allah iekemel begeir incha allah

oke meid het gaat me wel lukken insha allah .. amien dank je wat is groenteboulionblokje vanwaar koop je die en wat is dat ?

20-05-2009, 13:30

Citaat door nassima18:
oke meid het gaat me wel lukken insha allah .. amien dank je wat is groenteboulionblokje vanwaar koop je die en wat is dat ?


Dat kan je in elke supermarkt halen het staat meestal bij de soepen het is een klein pakje met een aantal van die blokjes ik hoop dat je er wat aan heb!

20-05-2009, 16:15

Citaat door Soumayaaa:
Dat kan je in elke supermarkt halen het staat meestal bij de soepen het is een klein pakje met een aantal van die blokjes ik hoop dat je er wat aan heb!


20-05-2009, 18:49

Citaat door Soumayaaa:
Dat kan je in elke supermarkt halen het staat meestal bij de soepen het is een klein pakje met een aantal van die blokjes ik hoop dat je er wat aan heb!

dank je