Bekijk volle/desktop versie : Egyptische varkens bruut afgemaakt!



18-05-2009, 15:42
CAIRO - De 250.000 varkens die in Egypte moeten worden afgemaakt wegens de Mexicaanse griep wacht een brute dood. Dat bleek uit videobeelden die de Egyptische krant al-Masri al-Yom dit weekend op het internet zette. De opnames leidden tot woedende reacties.

Videobeelden incident :
http://totaalnieuws.web-log.nl/mijn_weblog/2009/05/egyptische-vark.html

Varkens worden met ijzeren staven geslagen, biggetjes worden met messen gestoken en dan nog levend op een kar gegooid. Ook worden levende varkens bulldozers ingetrapt en massaal in karren op elkaar geworpen. Ook worden de dieren met chemicaliën overgegoten, waarna ze een langzame dood sterven.

Hoofd afdeling infectieziekten van het ministerie van Landbouw stelde dat het om desinfecterende middelen gaat en dat de keel van de dieren wordt doorgesneden. Foto's waar het Franse persbureau AFP beslag op wist te leggen, toonden echter varkens met opengereten buiken, maar zonder doorgesneden kelen.

Volgens dagblad al-Ahram was het een chaos bij een groot abattoir in de hoofdstad Cairo, waar dagelijks 1200 varkens op normale wijze moeten worden geslacht. De autoriteiten berekenden dat het ongeveer een half jaar duurt voordat alle varkens zijn gedood.

De regering besloot tot het ruimen van alle varkens na de uitbraak van de Mexicaanse griep. Dat is een menselijk virus dat bestaat uit een mengsel van het 'gewone' griepvirus, het vogelgriepvirus en het varkensgriepvirus. Vanwege het laatste element werd het H1N1-virus eerst de varkensgriep genoemd.

De varkens worden door de christelijke minderheid gehouden en gegeten. De moslimmeerderheid in het land beschouwt varkens als onreine beesten, maar ook voor sommige islamitische schriftgeleerden in Egypte gaat deze behandeling van varkens te ver.

Bron: telegraaf.nl

18-05-2009, 16:13


Dit is gewoon puur treiterij - heeft niets meer met dat virus te maken... Beetje jammer ook van Egypte, dit is niet echte goede reclame voor o.a. de vele toeristen waar het land toch aardig wat geld mee verdient.

18-05-2009, 16:41
OEEIIIII, wat een klootzakken!

18-05-2009, 16:47

Citaat door sjourt:
OEEIIIII, wat een klootzakken!


ja gelukkig hebben wij bioindustrie hier en worden de diertjes lief behandeld

18-05-2009, 16:57



Citaat door boris-boef:
ja gelukkig hebben wij bioindustrie hier en worden de diertjes lief behandeld


Weg met de bio-industrie, ik koop dan ook altijd biologisch maar er is altijd baas boven baas...
Dit is het toppunt van mishandelen van dieren!

18-05-2009, 17:02

Citaat door sjourt:
Weg met de bio-industrie, ik koop dan ook altijd biologisch maar er is altijd baas boven baas...
Dit is het toppunt van mishandelen van dieren!
ach ja..als mensen al worden gemarteld en gefolterd dan verwacht ik niet dat ze dieren vriendelijk behandelen