Bekijk volle/desktop versie : Is dit tegenstrijdig



18-05-2009, 03:01
Mijn vriend gaat elke vrijdag naar de moskee. Daarna belt hij me om ons afspraakje te bevestigen. Wanneer we samen zijn vertelt hij me nog dood leuk waar de imaam vandaag over sprak. Vervolgens zoent hij me met speeksel en al. Kifesch.

18-05-2009, 03:05


Je wordt voor beide apart gestraft en beloont.

Het is en blijft hypocriet

18-05-2009, 03:06

Citaat door DoeMaarTof:
hoe kan dat nou. jij bent toch geen moslima of wel. of bedoel je Gerard die net van de kerk kwam .

Het gaat over haar vriend.

18-05-2009, 03:06

Citaat door Vixen:
Je wordt voor beide apart gestraft en beloont.

Het is en blijft hypocriet


Ja he. Maar dan denk ik ook weer je kunt niet alles goed doen en van alles de verleiding weerstaan. Is dat dan een geldig raden om de basis (les: het gebed) niet te verrichten.
Als ik er soms over nadenk, word ik gek.

18-05-2009, 03:09



Citaat door MossibaElKe7la.:
Ja he. Maar dan denk ik ook weer je kunt niet alles goed doen en van alles de verleiding weerstaan. Is dat dan een geldig raden om de basis (les: het gebed) niet te verrichten.
Als ik er soms over nadenk, word ik gek.

Ik vind van niet. Bidden ligt terzijde. Dat is wat jou Moslim maakt!
Je bent hier immers om Allah swt te eerbieden. Dat doe je dus door middel van je sallaat.

18-05-2009, 03:16

Citaat door MossibaElKe7la.:
Ja he. Maar dan denk ik ook weer je kunt niet alles goed doen en van alles de verleiding weerstaan. Is dat dan een geldig raden om de basis (les: het gebed) niet te verrichten.
Als ik er soms over nadenk, word ik gek.



Weet je dat als je niet bidt, je dua's niet worden verhoordt? Je krijgt voor geen enkele daad die je doet, hoe goed die daad ook is, geen “Agr''. Als andere moslims dou’a voor je doen, luistert Allah er ook niet naar.’


Ik zelf heb ook nog moeite om het goed te doen, maar om de dingen die je fout doet als een excuus te gebruiken om niet te bidden is foolish. Je moet beter weten.


Good Luck

18-05-2009, 09:25
Ik begrijp je niet echt, MossibaElKe7la. Je opent vaak topics over je gevoelens en hoe je in een tweestrijd verkeert. Je wilt het goede doen, maar kan de verleiding niet weerstaan. Ondertussen post je dingen als 'religion sucks' ofzoiets. Vraag me werkelijk af of je uberhaupt wel moslima bent en of je niet een of andere Linda bent die alleen wil provoceren om bepaalde reacties uit te lokken.

Ik kan me goed voorstellen dat je als moslim zijnde niet alles perfect kunt doen. We zijn immers allemaal zondaars.. maar Allah kijkt naar je intentie. Ook al doe je iets met een zuiver intentie, en is het niet gelukt.. Toch word je hiervoor beloond.

Om toch effe ontopic te gaan: Ik vind het nogal schijnheilig. Wil jouw vriendje niet als huichelaar bestempelen, ben zelf ook vrij van zonden. Maar naar een lezing gaan en effe doodleuk na het vrijdagsgebed je vriendinnetje opbellen hoe laat en waar je gaat daten.. Ik vind het niet kunnen.

18-05-2009, 09:28
Uhm

18-05-2009, 09:35

Citaat door MossibaElKe7la.:
Mijn vriend gaat elke vrijdag naar de moskee. Daarna belt hij me om ons afspraakje te bevestigen. Wanneer we samen zijn vertelt hij me nog dood leuk waar de imaam vandaag over sprak. Vervolgens zoent hij me met speeksel en al. Kifesch.


begrijpelijk jah...
maar ook wel hypocritisch

18-05-2009, 09:37

Citaat door h0neybunny:
Ik vind van niet. Bidden ligt terzijde. Dat is wat jou Moslim maakt!
Je bent hier immers om Allah swt te eerbieden. Dat doe je dus door middel van je sallaat.


mensen weten zoveel
maar doen weinig