Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Studie VWO in 1 jaar.

Pagina's : [1] 2

knuffel_beertje
17-05-2009, 13:36

Salaam ou Alaikoum allemaal, Hebben jullie misschien enige informatie over het volgen van VWO in 1 jaar? Nou heb ik van veel mensen gehoord dat het moeilijk is, en de slagingspercentages al niet te hoog zijn... Hebben jullie of jullie naasten, vrienden of kennissen hier ervaring mee? En waar kan je het beste in R'dam volgen en wat zijn de kosten daarvan? Kan je van een HAVO profiel E&M overstappen naar een VWO N&T en N&G profiel? Alvast bedankt!

knuffel_beertje
17-05-2009, 17:39
Nobody??

Oogappeltje
17-05-2009, 17:44
Een vriendin van mij heeft eerst haar HAVO diploma gehaald met E&M en toen is ze begonnen in VWO-4 met N&T en N&G.

MohamedMaroc
17-05-2009, 17:50
Een vriendin van mij heeft eerst haar HAVO diploma gehaald met E&M en toen is ze begonnen in VWO-4 met N&T en N&G. jij zegt het goed met havo diploma en beginnen in vwo4, dus in 3 jaar. als ze een keer niet overgaat wordt naar huis gestuurd men vraag het het onmogelijk, zonder havo diploma een moeilijker profiel kiezen en binnen 1 jaar een diploma. dat wordt steeds gekker

Oogappeltje
17-05-2009, 17:52

Mensen onderschatten het heel erg hoor. Het is niet zo dat je ff een jaartje VWO gaat doen ofzo.

knuffel_beertje
17-05-2009, 17:52
Een vriendin van mij heeft eerst haar HAVO diploma gehaald met E&M en toen is ze begonnen in VWO-4 met N&T en N&G. Je bedoelt zeker van HAVO 5 naar VWO 5.

knuffel_beertje
17-05-2009, 17:53
jij zegt het goed met havo diploma en beginnen in vwo4, dus in 3 jaar. als ze een keer niet overgaat wordt naar huis gestuurd men vraag het het onmogelijk, zonder havo diploma een moeilijker profiel kiezen en binnen 1 jaar een diploma. dat wordt steeds gekker Niks is onmogelijk, en wie zegt dat ik geen HAVO diploma heb?:)

Oogappeltje
17-05-2009, 17:55
Je bedoelt zeker van HAVO 5 naar VWO 5. Normaal ga je inderdaad van havo-5 naar vwo-5, maar omdat zij ook naar een ander profiel is gegaan miste zij de basiskennis. Dus ze moest beginnen in VWO-4.

_maroccia
Ik doe als sinds de 1e vwo en zit nu in de 5e. Ik wordt echt helemaal superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrges toord en gek en mijn beste vriend heet STRESS. Tis niet dat ik geen ene moer uitvoer ofso. Ik bedoel maar met intellegentie alleen al om je er niet. Het kost echt heel veel tijd. Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is om het te halen, alleen zal je dat hele jaar letterlijk aan je studie besteden. Veel succes en zoals ik al zei tis niet onmogelijk

knuffel_beertje
Mensen onderschatten het heel erg hoor. Het is niet zo dat je ff een jaartje VWO gaat doen ofzo. Het is wel zo dat als je in het eertse jaar een bepaalde aantal vakken haalt en een aantal niet, dat je het jaar daarop alleen die vakken gaat volgen die je niet gehaald hebt... Bovendien heb je daar geen bullshit vakken zoals, c-band en z-band...

knuffel_beertje
17-05-2009, 17:58
Ik doe als sinds de 1e vwo en zit nu in de 5e. Ik wordt echt helemaal superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrges toord en gek en mijn beste vriend heet STRESS. Tis niet dat ik geen ene moer uitvoer ofso. Ik bedoel maar met intellegentie alleen al om je er niet. Het kost echt heel veel tijd. Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is om het te halen, alleen zal je dat hele jaar letterlijk aan je studie besteden. Veel succes en zoals ik al zei tis niet onmogelijk Macha'Allah lieverd, nog 1 jaar, hou vol!! Ik ben bereid om er 100% voor te gaan... Een jaartje, tja... Moet lukken. Ik bedoel ben zelf met LWOO begonnen, en toen ik het vroeger over havo had werd ik vierkant uitgelachen.... Waarom zou VWO mij niet lukken?

knuffel_beertje
17-05-2009, 17:59
Normaal ga je inderdaad van havo-5 naar vwo-5, maar omdat zij ook naar een ander profiel is gegaan miste zij de basiskennis. Dus ze moest beginnen in VWO-4. Aha, juist ja. Ik snap het. Maar heb echt geen zin om nog eens 3 jaar op de middelbare school te zitten, vandaar dat ik het liefst VWO in 1 jaar wil gaan doen...

Oogappeltje
17-05-2009, 18:02

Macha'Allah lieverd, nog 1 jaar, hou vol!! Ik ben bereid om er 100% voor te gaan... Een jaartje, tja... Moet lukken. Ik bedoel ben zelf met LWOO begonnen, en toen ik het vroeger over havo had werd ik vierkant uitgelachen.... Waarom zou VWO mij niet lukken? Als je er echt tijd en moeite in steekt dan kan het je echt wel lukken, maar zoals ik al zei moet je het echt niet onderschatten, dat is namelijk wat de meeste mensen doen. Ik ken genoeg mensen die eerst VMBO deden en nu op het VWO zitten.

_maroccia
17-05-2009, 18:02
Macha'Allah lieverd, nog 1 jaar, hou vol!! Ik ben bereid om er 100% voor te gaan... Een jaartje, tja... Moet lukken. Ik bedoel ben zelf met LWOO begonnen, en toen ik het vroeger over havo had werd ik vierkant uitgelachen.... Waarom zou VWO mij niet lukken? Dat meen je niet :eek: Mashallah wat een dorzettingsvermogen. Als dat je al is gelukt moet je echt een supermotivatie hebben. En zoals je al zei je wil er 100% voor gaan, dan moet je het gwn doen! Mijn tante begon ook met mbo 1 of 2 en die is nu krediet analist geworden. Ze is ook lang bezig geweest maar nu gaat het dus super met haar! Ik heb echt bewondering voor dit soort mensen en ik wou maar dat iedereen zo was :rolleyes:

Pessimist_
17-05-2009, 18:05
Overstappen van het EM profiel naar een profiel met NG of NT is niet zo makkelijk. Een vriendin van mij heeft vorig jaar haar Havo EM gehaald en dit jaar wilde ze 5V met NG doen. Ze miste de basis en kon hierdoor niet bijbenen met de rest van de klas. Het was te veel inhaal werk om 4V en 5V in een jaar te doen. Dit is dan ook de reden waarom ze er zelf voor heeft gekozen om naar 4V te gaan. Anders zou ze het toch niet halen. Voorzover mij duidelijk is geworden wil jij 3 jaar VWO in 1 jaar doen en dat zonder enige vorm van basis kennis van de exacte vakken? Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is, niets is onmogelijk, maar het is wel heel erg hoog gegrepen. Ik denk niet dat het haalbaar is. Maar wie weet bezit jij de brains en discipline en bewijs jij het tegendeel. Succes in iedergeval.

Pagina's : [1] 2