Bekijk volle/desktop versie : Lekker kwetsen



Pagina's : [1] 2

17-05-2009, 13:13
Lekker kwetsen


Israël met nazi-Duitsland vergelijken is razend populair. Daniël Teeboom vraagt zich af waarom dat gewoon mag, terwijl Geert Wilders beschuldigd wordt van ’haatzaaien’ als hij kritiek uit op de politieke islam.


Onlangs kwam ik al zappend bij het programma ’Advocaat van de duivel’ terecht. Daarin zag ik hoe Geert Wilders in een schijnproces werd aangeklaagd door Hassnae Bouazza en Thomas von der Dunk. Het tweetal moest een jury ervan overtuigen dat Geert Wilders niet deugt. Advocaat Theo Hiddema voerde de verdediging. Hij deed zijn best, maar hij kon niet verhinderen dat de jury zijn virtuele cliënt op alle belangrijke punten veroordeelde.

Het was een fascinerende uitzending. En ik was bijzonder tevreden met de uitspraak.

De jury was van oordeel dat Geert Wilders zich schuldig maakt aan discriminatie, dat hij oproept tot geweld tegen moslims en aanzet tot haat. Zijn vergelijking tussen de Koran en ’Mein Kampf’ en zijn uitspraak dat hij de islam een afschuwelijke religie vindt, vond de jury zwaarder wegen dan het feit dat Wilders zegt geen hekel te hebben aan moslims individueel.



Ik zag hoe zijn aanklagers genoten van hun overwinning. En ook ik was in mijn nopjes. Niet omdat ik vind dat ze gelijk hebben, maar omdat het juist Thomas von der Dunk en – in mindere mate – Hassnae Bouazza waren die de taak op zich hadden genomen om de vloer aan te vegen met Geert Wilders.

Von der Dunk ken ik van zijn stukjes op de Volkskrant-site. Hij is een man die Israëlsympathisanten ervan beticht dat ze een Ich habe es nicht gewußt-houding aannemen tegenover de Israëlische mensenrechtenschendingen in de bezette gebieden. Ook heeft hij geschreven dat Israëliërs zich gedragen als het nieuwe Herrenvolk, en dat de Joodse staat oorlogszuchtig zou zijn.

Hassnae Bouazza doet het op een andere manier. Zij constateerde in Vrij Nederland dat de islamitische geestelijke Joesoef al-Karadawi – een man die zijn steun uitspreekt voor zelfmoordaanslagen tegen Israëlische burgers – eigenlijk heel gematigd is omdat hij onderscheid maakt tussen het zionisme en Joden in het algemeen.

Opvallende opmerkingen voor mensen die bereid zijn Wilders te beschuldigen van het aanzetten tot haat. Tijdens die televisierechtszaak stond het bestaan van de radicale islam en islamitisch terrorisme niet ter discussie. De jury werd niet gevraagd om een oordeel te vellen over het gelijk van Wilders. Het ging alleen om de vraag of Wilders de dingen mag zeggen op de wijze waarop hij dat doet – ongeacht of het klopt wat hij zegt. Hassnae Bouazza en Thomas Von Der Dunk waren van mening dat Geert Wilders dat niet mag. Dat vond ik leuk, want zo bevonden ze in feite zichzelf schuldig.


Mij is het namelijk een raadsel waarom een vergelijking tussen Israël en nazi-Duitsland niet bedreigend zou zijn voor Joden, terwijl een vergelijking tussen de Koran en ’Mein Kampf’ dat wel is voor moslims. De Koran wordt immers niet met vernietiging bedreigd, dat kan ook helemaal niet. Terwijl Israël wel degelijk te maken heeft met een existentiële bedreiging.

Bovendien bestaat er een lange geschiedenis van geweld tegen Joden als gevolg van het Israëlisch-Palestijnse conflict, en niet alleen uit islamitische en Arabische hoek. Linkse organisaties als de Duitse Revolutionären Zellen en het Japanse Rode Leger hebben in het verleden aanslagen gepleegd tegen Joodse doelen binnen en buiten Israël. Als gevolg van dit anti-Joodse geweld, uit linkse, islamitische en Arabische hoek, moeten bijvoorbeeld synagogen in Nederland bewaakt worden, terwijl dat met moskeeën gelukkig niet het geval is. Ook al staat Wilders met dertig zetels in de peilingen en moet er op 4 mei ernstig gewaarschuwd worden tegen het opkomend fascisme.

Ik begrijp niet waarom er rekening dient te worden gehouden met de gevoelens van moslims als het gaat om hun Profeet en het boek dat hij geschreven zou hebben. En waarom tegelijkertijd Joden niet moeten zeuren als ze bezwaar maken tegen vergelijkingen tussen zionisten en nazi’s, of tegen het gelijkstellen van de Israëlische bezetting aan de Shoah.

Op een of andere manier wordt altijd gedaan alsof het zionisme uit de lucht is komen vallen, en niets te maken heeft met het Jodendom. Maar het zionisme is niets anders dan het Jodendom in politieke vorm – in zekere zin te vergelijken met de radicale islam, dat immers de islam als politiek platform neemt.

Hoe is het mogelijk dat mensen het ene moment beweren dat er een onderscheid bestaat tussen Jodendom en zionisme, en het volgende moment Geert Wilders beschuldigen van aanzetten tot haat en geweld tegen álle moslims wanneer hij kritiek heeft op de radicale islam? Als Joden zich niet aangesproken hoeven te voelen bij kritiek op het zionisme, waarom is dat voor moslims anders bij de kritiek van Wilders?

Joden en Israëlsympathisanten hoeven van Von der Dunk en de zijnen geen begrip te verwachten. Wat wij wel mogen verwachten is de eeuwige beschuldiging dat „iedereen die kritiek op Israël heeft meteen antisemitisme wordt verweten”.

bron

17-05-2009, 13:16


Genadeloos word hier de Linkse NSB pro-Islam Nederlander onderuit gehaald........

17-05-2009, 13:21

Citaat door BlackSonOfZion:
Hier is Atropos het niet mee eens.

Ik denk niet dat ze reageert, de afschminking van Links die momenteel plaats vind, is te erg.

17-05-2009, 13:24
Wilderinni heeft geen kritiek op de politieke Islam, maar op de hele Islam.
Voor hem zijn alle moslims fout.

17-05-2009, 13:25


het gaat erom dat Israel met bijna hetzelfde bezig is. en dat is volkerenmoord.


geert heeft geen kritiek op alleen de radicale Islam, hij heeft de Koran verbrand dat is iets hebben tegen de hele Islam en alle Moslims.

dit is een vreselijk stom artikel ! en kan line recta de prullenbank in, voor mijn part.

17-05-2009, 13:28
Wat een lulkoek. Wilders heeft kritiek op de hele Islam. Hij zegt zelf dat de koran Mein Kampf is, dat Islam een groot gevaar is en dat alle grenzen gesloten moeten worden voor moslims. Ook wil die minder Islam in Nederland en het liefst moskeen en Islam scholen sluiten.


En Wilders wil ook niet in debat met moslims. Dus het is gelul dat Wilders kritiek heeft op de radicale Islam.

17-05-2009, 13:28

Citaat door Mister1979:
Wilderinni heeft geen kritiek op de politieke Islam, maar op de hele Islam.
Voor hem zijn alle moslims fout.

Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden.
De Islam is geen religie, maar een allesoverheersende sekte.......

17-05-2009, 13:29

Citaat door Tang0uia:
het gaat erom dat Israel met bijna hetzelfde bezig is. en dat is volkerenmoord.


geert heeft geen kritiek op alleen de radicale Islam, hij heeft de Koran verbrand dat is iets hebben tegen de hele Islam en alle Moslims.

dit is een vreselijk stom artikel ! en kan line recta de prullenbank in, voor mijn part.

Ik kan me dat stukje over Koran verbranden, niet helemaal herinneren.
Volkerenmoord valt zwaar mee hoor, Het palestijnse volk groeit als nooit tevoren.

17-05-2009, 13:31
Tja hier zie je nu precies het echte gedaante van links en waarom hypocrisie en links ook altijd hand in hand gaan, goed stukkie.

17-05-2009, 13:33
Israël voert geen consistent beleid, ze willen het geweld van de palestijnen bestrijden tegelijker laat men kolonisten hun gang gaan palestijnen te terroriseren. Israëlische regering is niet geloofwaardig bezig en lijkt niet serieus met vrede bezig te zijn omdat ze hun electoraat belangrijker vinden dan het recht.

17-05-2009, 13:40

Citaat door __Templar__:
Ik kan me dat stukje over Koran verbranden, niet helemaal herinneren.
Volkerenmoord valt zwaar mee hoor, Het palestijnse volk groeit als nooit tevoren.


zou ook eens zeggen dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden, immers waarom zijn er nu toch zoveel Joden..


ben jij soms op je achterhoofd gevallen ofzo.

17-05-2009, 13:45

Citaat door Tang0uia:
zou ook eens zeggen dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden, immers waarom zijn er nu toch zoveel Joden..


ben jij soms op je achterhoofd gevallen ofzo.
Er is geen volkerenmoord bezig op het palestijnse volk. punt
maar daar draait deze topic niet om, het gaat om de hypocrisie van onze Linkse NSB landgenoten.

17-05-2009, 14:23


Als ik over zulke dingen lees, moet ik altijd denken aan een wereldgrote kleuterklas....alleen jammer dat er zoveel slachtoffers vallen aan weerskanten.

17-05-2009, 14:42

Citaat door Nourdine24:
Ey temp,

Je bent een racistische loser......


Waarom dan?

17-05-2009, 14:55

Citaat door __Templar__:
Genadeloos word hier de Linkse NSB pro-Islam Nederlander onderuit gehaald........


Is hij niet een beetje antisemitisch door te zeggen dat alles wat Israël doet, in naam van het Joodse volk gebeurt? Dat doen zelfs de desbetreffende advocaten niet, integendeel.

Bovendien is het nog altijd appels met peren vergelijken door het militaire en politieke beleid van een land te gaan vergelijken met een godsdienst die oproept tot vrede.

Blijkbaar is het een gewoonte geworden van Israëlsympathisanten, om als plan B achter de hand te houden dat mensen die tegen Israël zijn inherent antisemitisch zijn. Dat is een zwak argument en raak je niemand mee, dat zou namelijk betekenen dat je een regering niet mag afrekenen vanwege hun afkomst.

Pagina's : [1] 2